2014-05-01, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
fattar inte riktig om hon befann sig hemma flickan och föräldrarna var bortresta och mördarna barnvakt? eller om hon var på annan ort då det skedde . hur länge familjen bott i Sverige spelar ju roll då soc hade inte satt klorna i familjen ännu, föräldrarna brukar väl ha henne och de är ju inte samma personer som mördarna . det kan ju vara så att hennes föräldrar kanske älskade henne och att de inte kunde ana detta skulle ske .
Skumt ärende...
enl blt så säger kommunen...
"Hon kom hit som ensamkommande flyktingbarn och placerades hos en släkting."

" Lotta Hansson bekräftar att polisen vid ett tillfälle har fått in tips om att flickan ska ha varit utsatt för misshandel. Dock har de inte funnits några anmälningar.

Polisen har varit på plats tidigare och skickat ärendet vidare till socialen. "

"Vi kommer till platsen och det kan senare konstateras att flickan är avliden, säger Lotta Hansson till BLT.

En 31-årig man och en 30-årig kvinna greps under natten i anslutning till platsen och sitter nu anhållna, på sannolika skäl misstänkta för mord. De två personerna ska ha befunnit sig i lägenheten tillsammans med flickan"
Det fetade, låter ju som om de inte bodde där utan bara besökte? Eller
Men tråkigt att ingen reagerat innan hon blev mördad...
Citera
2014-05-01, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Tröttsamt.
En rasistsajt som skriver att det KAN handla om att hon kastats från balkongen och hänvisar till Blekingenytt som överhuvudtaget inte nämner någonting om någon balkong...
Källkritik?
/B.F

Tycker inte heller FT utför särskilt bra journalistik, men TV4 nyheterna visade just bilder där kriminaltekniker står och gör fingeravtrycks-sökande (med svärta och sån borste) på just balkongräcket...
Citera
2014-05-01, 19:07
Medlem
Bönans avatar
Aftonbladet Just nu
http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/article1244.ab
Citera
2014-05-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
fattar inte riktig om hon befann sig hemma flickan och föräldrarna var bortresta och mördarna barnvakt? eller om hon var på annan ort då det skedde . hur länge familjen bott i Sverige spelar ju roll då soc hade inte satt klorna i familjen ännu, föräldrarna brukar väl ha henne och de är ju inte samma personer som mördarna . det kan ju vara så att hennes föräldrar kanske älskade henne och att de inte kunde ana detta skulle ske .

Föräldrarna har nog aldrig varit i Sverige.

Citat:
8–åringen, som hittades död på Valborgsmässoafton, hade kommit till Karlskrona förra året och gått ett läsår på sin skola.
Hon kom hit som ensamkommande flyktingbarn och placerades hos en släkting.
http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/tva-personer-misstankta-for-mord-pa-attaaring(4267397).gm

Mannen i Karlskrona verkar ha vistats i Gaza periodvis. Här diskuterar han med svenska Röda Korset, han undrar var de befinner sig i Gaza:

Citat:
R@mi Ashour‎ Svenska Röda Korset
den 15 november 2012 ·
Where r u in gaza...
Gilla · Kommentera

Svenska Röda Korset The Palestine Red Crescent and the ICRC carry out most of our opreations in Gaza. You can read more about it here: http://www.palestinercs.org/en/# http://www.icrc.org/.../israel.../overview-israel.htm /Carl-Johan, Swedish Red Cross
den 15 november 2012 kl. 01:25 · 1

R@mi Ashour Yeah but today we lose child 11 munth ..where genev...they are civilan....more work ...its not enough..
den 15 november 2012 kl. 01:26

Svenska Röda Korset It is very tragic what has happened in Gaza. The Red Cross is doing its outmost to help the people affected.
den 15 november 2012 kl. 06:51 · 1

R@mi Ashour I wish just you doing somethong to protect kids and civilan people...israel must learn to respect humanity..mistakes dosnt solve by mistaken....
den 15 november 2012 kl. 06:54
https://www.facebook.com/rodakorset/posts/490824654281500

Skulle inte bli överraskad om han fått hit den 8-åriga flickan, som han eller hans hustru är släkt med, via svenska Röda Korset och dess samarbetspartner i Gaza.
Senast redigerad av Batuta 2014-05-01 kl. 19:16.
Citera
2014-05-01, 19:09
Medlem
Jan66s avatar
Verkar underligt att barnet placerats hos detta par när de enligt kvällspressen är kända hos Polisen.

Dessutom granne som före påsk anmält till Polisen att han sett att flickan mår dåligt när han stött på dom i tvättstugan.
Gissningsvis sett att hon haft blåmärken kan jag tänka..

Jag är i Karlskrona på måndag så jag får fråga kollegorna om de vet något
Senast redigerad av Jan66 2014-05-01 kl. 19:14.
Citera
2014-05-01, 19:10
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av back flash
Tröttsamt.
En rasistsajt som skriver att det KAN handla om att hon kastats från balkongen och hänvisar till Blekingenytt som överhuvudtaget inte nämner någonting om någon balkong...
Källkritik?
/B.F

Japp, Jag lutar mer o mer åt olyksfall, en åthutning/slag som tog illa.
Citera
2014-05-01, 19:23
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Föräldrarna har nog aldrig varit i Sverige.

http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/tva-personer-misstankta-for-mord-pa-attaaring(4267397).gm

Mannen i Karlskrona verkar ha vistats i Gaza periodvis. Här diskuterar han med svenska Röda Korset, han undrar var de befinner sig i Gaza:

https://www.facebook.com/rodakorset/posts/490824654281500

Skulle inte bli överraskad om han fått hit den 8-åriga flickan, som han eller hans hustru är släkt med, via svenska Röda Korset och dess samarbetspartner i Gaza.

tror att socialen var rädda bli stämplade som rasister av media om de tog tag i ärendet. Misstänkt GM kallar sig ju människorättsadvokat o drog säkert rasistkortet mot socialen

från presskonferensen - ingen skäl anges....
Citat:
Vilken förklaring har du fått för att det inte har utretts?
Anette: Det finns ingen ursäkt för det. Och det kanske heller inte finns någon bra förklaring
Senast redigerad av envackerblomma 2014-05-01 kl. 19:32.
Citera
2014-05-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Japp, Jag lutar mer o mer åt olyksfall, en åthutning/slag som tog illa.

Det tog så illa att den stackars tösen flög över balkongräcket menar du?

Det låter knappast som ett olycksfall enligt mig iaf. Möjligen för en terror-mussla utan respekt för människoliv.

Enligt grannar var mordet inte det enda missförhållande barnet fick genomgå tyvärr.
Citera
2014-05-01, 19:28
Medlem
Bus-i-mitt-huss avatar
Socialtjänsten brast i arbetet
Handläggaren hade inte ens läst PM från polisen ang missförhållandet i hemmet.

Citera
2014-05-01, 19:29
Medlem
KuKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Flickan kom till Sverige som ensamkommande flykting och bodde hos släktingar. Gått i svensk skola ca 1 år.

Ett ankarbarn, alltså. Precis det jag misstänkt hela tiden.
Citera
2014-05-01, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Verkar underligt att barnet placerats hos detta par när de enligt kvällspressen är kända hos Polisen.

Dessutom granne som före påsk anmält till Polisen att han sett att flickan mår dåligt när han stött på dom i tvättstugan.
Gissningsvis sett att hon haft blåmärken kan jag tänka..

Jag är i Karlskrona på måndag så jag får fråga kollegorna om de vet något

Jag tror inte att snatteri eller stöld som kvinnan i familjen gjort sig skyldig till är så graverande brott i detta sammanhang. Det är oklart när mannen dömts för misshandel. Antagligen efter placeringen. Vet någon när mannen och kvinnan kom till Sverige. Kanske kom de hit samtidigt med flickan och tillsammans med henne. Det är inte helt ovanligt att asylsökande har med sig ett släktingsbarn, i detta fall kvinnans syster...
Citera
2014-05-01, 19:30
Medlem
bongholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
tror att socialen var rädda bli stämplade som rasister av media om de tog tag i ärendet. Misstänkt GM kallar sig ju människorättsadvokat o drog säkert rasistkortet mot socialen

rasistkortet börjar ta liv!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in