Citat:
Grannar berättar
Flera grannar vittnar om problem i familjen.
- Vi har varit lite bekymrade över barnen i familjen. Den lilla åttaåriga flickan har fått gå ut med sopor sköta tvätten själv. Jag har mött henne i tvättstugan flera gånger. Det kändes inte säkert att en så liten flicka ska vara själv i tvättstugan med all elektrisk utrustning och mangel som finns där.
Hon berättar att det bor tre barn med paret. Igår hörde hon hur det var en upprörd stämning mellan mannen och kvinnan.
- Det lät som om de tjafsade om något. De pratade med höga röster.
Senare när grannen kom hem efter att ha varit ute med hunden såg hon att en ambulans var parkerad utanför.
- Det är så fruktansvärt. Jag har fortfarande inte riktigt fattat att hon är död , säger Anna.
Både mannen och kvinnan är kända av polisen sedan tidigare, mannen för misshandel och kvinnan för stöld.
-Aftonbladet
Låter ju onekligen som en besvärlig livssituation. Om problemen i lägenheten var så pass känt hos grannarna kan man fråga sig vad det finns för historik på adressen och vilka om någon/ra lämnat in orosanmälan till polisen, socialen.
Känns som typiskt svenskt att skaka på huvudet och tycka synd om en person istället för att agera.
Måste finnas fler som sitter inne på information, personligen tror jag på balkong eller trappa.