2006-03-20, 19:04
Medlem
Shit mannen den var stor. Kommer hela tatueringen att försvinna tror du?

Nån som vet om det finns nån laserklinik i Göteborgsområdet?
Citera
2006-03-20, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av niwssen
ska du de då? men de e bra. Om jag skulle tröttna på sleeven så kan jag alltid tabort den o göra en ny :P
Ja jag skall göra det.
Japp det går att ta bort en hel sleeve och göra en ny på det behandlade området.

Citat:
Ursprungligen postat av stornäsa
Shit mannen den var stor. Kommer hela tatueringen att försvinna tror du?

Nån som vet om det finns nån laserklinik i Göteborgsområdet?
Japp min tatuering är rätt så stor, den är 20 cm bred och 40 cm hög. Lasergruppen tror att den kommer att försvinna helt, då den är gjord med enbart svart färg.

http://www.citylaser.se i Göteborg tar bort tatueringar.
Citera
2006-08-20, 05:39
Bannlyst
Hur har det gått?
Citera
2006-08-20, 05:55
Medlem
alcatrazs avatar
Skulle oxå behöva veta.
Har en tatuering hemmagjord på handen som gjordes på fyllan. En väldigt liten sådan bara tre punkter.
Jag var nere på sahlgrenska i gbg för laserbehandling 1 gång vilket inte hjälpte nånting, dom sa att det berodde på att det var grön färg vilket inte gick enligt dom. Men här i tråden stod ju att det var röd färg som inte gick

Vet någon nåt ställe i göteborg som behandlar bra?
Citera
2006-08-21, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elgstigen
Hur har det gått?
Jag har bara varit på 2 bendlingar, man ser att den svarta färgen har mattats.
Ska på ny behandling nu i höst.

Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Skulle oxå behöva veta.
Har en tatuering hemmagjord på handen som gjordes på fyllan. En väldigt liten sådan bara tre punkter.
Jag var nere på sahlgrenska i gbg för laserbehandling 1 gång vilket inte hjälpte nånting, dom sa att det berodde på att det var grön färg vilket inte gick enligt dom. Men här i tråden stod ju att det var röd färg som inte gick

Vet någon nåt ställe i göteborg som behandlar bra?
Okej så du skaffade dig luffar prickar på fyllan.
Okej så Sahlgrenska göra lserbenadlingar, då kostar det bara som ett vanligt läkarbesök eller ?? Trodde inte att staliga sjukhus gjorde laserbendalingar. Jag var på en statlig vårdcentral i Malm förra året om man kunde få hjälp av den statliga sjukvården att ta bort tatueringar och dom sade att det bekostade dom inte, doms ade att man fick vända sig till privata kliniker och betala själv.

Du har City Laser i Göteborg, dom är säkert bra, är nog unefär något likande Lasergruppens om jag var hos i Helsingborg och Malmö.

Hör med City Laser, deras hemsida:
http://www.citylaser.se/tatuering.php

Jag skall på ny behandling någon gång i höst, ska då kolla med Vanish i Malmö
http://www.laservanish.se
Citera
2006-08-27, 21:06
Medlem
du snackar om att du är missnöjd med den där tatueringen när du har den där frisyren?
Citera
2006-08-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kandisbilder
Tjena !!

Idag var jag på laserbehandling på Lasergruppen i centrala Helsingborg. Behandlingen tog 2 timmar att göra. Tatueringen som behandlas täcker hela vänster överarm och helt i svart.

Behandlingen gick ut på att med hjälp av laser spränga sönder färgpigmentet i tatueringen. Färgpigmentet i tatueringen är inkapslad och det är kapslarna som sprängs sönder och sedan försvinner färgpigmentet ut den naturliga vägen ur kroppen och det tar ungefär 6-8 veckor.

Jag snackade lite med tjejen som behandlade mig, sade att det skule inte vara helt svårt att ha bort tatueringen, då det är en hel del ljusa partier i den.

Tjejen berättade att hon har 40 stycken som hon behandlar och det bara ökar och ökar hela tiden. Som tur var har folk slutat att skriva namnen på sin älskade.

Lasergruppen skall börja samarbeta med SPT Sverige Proffessionella Tatuerare för att folk skall gå på laserbehandling i stället för att göra coverups.

Nästa gång skall jag gå hos deras kollegor Lasergruppen i Malmö, dom var sjukskrivna nu så dom tog jag dom i Helingborg, bara ta pendeltåget upp, tog 50 minuter.

Lasergruppens hemsida http://www.lasergruppen.com

Undrar om det e relativt smärtfritt??
Citera
2006-08-27, 23:24
Medlem
alcatrazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kandisbilder

Okej så du skaffade dig luffar prickar på fyllan.
Okej så Sahlgrenska göra lserbenadlingar, då kostar det bara som ett vanligt läkarbesök eller ?? Trodde inte att staliga sjukhus gjorde laserbendalingar. Jag var på en statlig vårdcentral i Malm förra året om man kunde få hjälp av den statliga sjukvården att ta bort tatueringar och dom sade att det bekostade dom inte, doms ade att man fick vända sig till privata kliniker och betala själv.

Nej det är inga luffarprickar utan tre punkter nedanför handleden.
Den statliga sjukvården tar bara bort tatueringar om det är av rituell art typ hakkors hos en omvänd nazi. Eller om de är på handen eller ansiktet, alltså kroppsdelar som man inte kan dölja.
Mitt tyckte dom dock var ett gränsfall för att räknas till handen och jag fick inte fortsatt behandling.
Citera
2006-08-31, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonte_hbg
du snackar om att du är missnöjd med den där tatueringen när du har den där frisyren?
Hehe, typisk White Trash-frisyr, eller ??
Nu har jag blekt håret med den allra ljusaste blonderingen som jag hittade

Citat:
Ursprungligen postat av Cobban
Undrar om det e relativt smärtfritt??
Det känns som att man smäller med ett gummiband på armen. Med andra ord så gjorde det inte så ont.

Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Nej det är inga luffarprickar utan tre punkter nedanför handleden.
Den statliga sjukvården tar bara bort tatueringar om det är av rituell art typ hakkors hos en omvänd nazi. Eller om de är på handen eller ansiktet, alltså kroppsdelar som man inte kan dölja.
Mitt tyckte dom dock var ett gränsfall för att räknas till handen och jag fick inte fortsatt behandling.
Aha okej.
Jag känner en kille som har nyligen skaffat en tatuering med motivet ett svart hjärta och texten NEVER AGAIN som täcker hela höger hand, skulle han kunna få den borttagen på den statliga sjukvården om han ångrade sig ??
Citera
2006-10-30, 17:53
Bannlyst
Hej igen !!

Idag var jag på laserbehandling på Vanish i Malmö
http://www.laservanish.se

Jag var där klockan 11:00 och killen som gjorde behandlingen använde den starkaste styrkan på lasern när han behandlade mig. Han testade även att prova med att hålla lasern lite länge ifrån på ett ställe, då smattrade det som en knallerpistol och det började blöda lite, så det gjorde nog rätt bra effekt på tatueringen.

Han har även kört med lasern på sina egna tatueringar på hans överarmar, han visade dom för mig, han har på ena armen några lejon och på den andra armen har han en viking och en tjej. Hans tatueringar ahde blivit rätt så ljusa.

Han verkade helschysst och seriös
Jag ska dit därifrån i början av janurai 2007

Behandlingen kostade 1500 kronor. Han gick inte efter storleken på tatueringen, om någon hade en riktigt liten tatuering blev det lite billigare.

Så för min del blev det halva priset jämfört med Lasergruppen. Han sade varför ska man lura fiolk på pengar. Han berätatde att en tjej går på behandling hos honom, hon hade en tatuering ungefär i storleken 10x10 cm och på Plast kirurgiskt centrum i Malmö http://www.pkc.se kostade hennes behandling 3500 kronor. Jag undrar vad då dom skulle ta för en behandling på mig ??
Citera
2006-10-30, 18:09
Medlem
Cryingmantiss avatar
Kommer det upp några fler bilder snart?
Det skulle vara riktigt intressant att se bilden igen och jämföra med den du postat i tråden tidigare
Citera
2006-10-30, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryingmantis
Kommer det upp några fler bilder snart?
Det skulle vara riktigt intressant att se bilden igen och jämföra med den du postat i tråden tidigare
Jag kan ta en ny bild om någon dag eller så, är inte hemma nu och har inte kameran med mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in