2014-04-30, 20:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubbo
Sant. Ska skärpa mig.

Som motprestation skall jag försöka dra ner på mitt kroniska kverulanteri
Citera
2014-04-30, 20:20
Medlem
Citat:
Sant. Ska skärpa mig.

Gå inte på Bogomils mobbarfasoner.

Han är en mobbare av andras övertygelser av värsta sort, ett troll.

Bogomil kan inte presentera en egen övertygelse, utan är utelämnad till att smutskasta andras övertygelser, ett riktigt troll.

Tänk ett steg till, vad är det Bogomil har att erbjuda?
Citera
2014-04-30, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Bogomil kan inte presentera en egen övertygelse, utan är utelämnad till att smutskasta andras övertygelser, ett riktigt troll.

Va?

Under alla mina år på flashback, som katolik, så är nog Jehovas Vittnen de som hatat mig mest. Jag kan inte ens längre räkna alla de gånger jag anklagats för att tillhöra "den babyloniska skökan" osv. Bogomil talar till mig som jag vore en människa. Det gör inte ni. Ni hatar.

Frågar du mig, så är det du som är trollet.

Men igen, det är bara min åsikt.
Citera
2014-04-30, 20:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Du .... tråden rör sig om "det starkaste bevis för gud"; inte i första hand om Bogomils position eller metodologi.

Men du får givetvis gärna kritisera båda min position och min metodologi när det är sakligt relevant i trådsammanhanget.
Citera
2014-04-30, 20:56
Medlem
hundsatans avatar
Ännu har ingen kunnat presentera ett hållbart bevis på att gud finns. Att en sagobok kallad bibeln anses som bevis för fantasifigurens existens är inte hållbart.
Citera
2014-04-30, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hundsatan
Ännu har ingen kunnat presentera ett hållbart bevis på att gud finns. Att en sagobok kallad bibeln anses som bevis för fantasifigurens existens är inte hållbart.

Bibeln är självklart ett viktigt dokument i alla sammanhang. Att kalla det en sagobok är inte seriöst.
Citera
2014-04-30, 21:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundsatan

Det är av den anledning att en del apologeter istället försökar rubba betydelsen av "bevis"-konceptet. Ungefär som när dom försökar sudda ut "verklighets"-konceptet genom att trassla sig in i solipsism.
Citera
2014-04-30, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är av den anledning att en del apologeter istället försökar rubba betydelsen av "bevis"-konceptet. Ungefär som när dom försökar sudda ut "verklighets"-konceptet genom att trassla sig in i solipsism.

Men är det inte tvärtom egentligen?

Att många militanta ateister saknar grundläggande förståelse av vad som menas med 'bevis' och 'bevisning'?
Citera
2014-04-30, 21:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Bibeln är självklart ett viktigt dokument i alla sammanhang. Att kalla det en sagobok är inte seriöst.

Det beror på hur bibeln per se "presenteras" i sammanhanget. För min del kan jag ha respekt för den som en källa, men om en bibelviftare och/eller pådyvlande teist börjar tramsa om den som den ultimativa verklighets-beskrivning då får h*n tillbaka i samma mynt.
Citera
2014-04-30, 21:14
Medlem
Vohkuns avatar
Citat:
Viktigt dokument? Njaa... för nåt århundrade sedan, möjligtvis. För mig är bibeln viktig då jag gillar historia, och många av de konflikter som dykt upp är pågrund av religiösa oliktänkande. Men ur ett modernt perspektiv så samlar den damm i många Svenska hushåll och har ingen som helst makt över vårat samhälle längre.

Men visst, utan bibeln hade vårat samhälle inte sett ut som det gör idag.
Citera
2014-04-30, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Vad är det starkaste beviset för att gud finns?
att du fiins. Tänk djupare.
Citera
2014-04-30, 21:17
Medlem
Citat:

Det är inte argument som jag själv brukar använda, utan hänvisar hellre till människan Jesus som det bästa beviset för Guds existens.

Men det är bara min personliga åsikt..

Men var e beviset? Kan du bevisa att Jesus funnits då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in