Citat:
Ursprungligen postat av
xodinx
Många i sverige och världen säger dom tror på "något"vad "något"är det ingen som vet..?
Citat:
Ursprungligen postat av
xodinx
Ok jag håller inte med dig...jag tror det fanns en fillur i jerusalem som hette jesus och red in på en åsna..men tror jag han var guds son..nej det gör jag inte och jag förstår inte varför kyrkan har så stark ställning genom skatt osv när jesus förbanna templet som tog tempelskatt "samma som våra kyrkor gör idag"står någon stans i bibeln "som jag har läst"varför oroar du dig för mat när herren ger alla fåglar mat.eller någåt sådant...
Om Jesus hade förbannat templet så hade det löst problemet för översteprästen, för det var belagt med dödsstraff att på något sätt uttala sig förringande om templet.
De som säger att de tror på "något" inser att de inte känner till den/det de tror på. Och det är sanningen. Men du inbillar dig att Jesus inte kan vara Guds son därför att du inte inser att du inte vet vem Gud är. Om du visste vem Gud var så skulle dina möjligheter att avgöra vilka som var hans söner eller inte öka drastiskt.
Problemet är istället att så många har en falsk bild av Gud, när man egentligen inte ska göra sig någon bild alls utan bara lyssna till budskapet och avgöra om det är bra eller dåligt. Satan har sitt budskap och Gud ett annat.