2014-04-28, 09:54
Medlem
Nån som vet hur man får ett konto på instagram - när man inte har nån smart phone?
Citera
2014-04-28, 11:40
Medlem
Empexis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Nån som vet hur man får ett konto på instagram - när man inte har nån smart phone?

Enda sättet att registrera sig på Instagram är att göra det via en smartphone. Det går inte att göra det på datorn.
Citera
2014-04-28, 13:09
Medlem
Tommy-Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Ah, då förstår jag. Kanske bäst att inte överdriva med likes då.

Men du rekommenderade 100 likes/30 min, vilket alltså blir 4800 likes/dag om man kör 24/7. Låter ganska så riskabelt. Är du verkligen säker på att man inte blir bannad om man gillar så många bilder varje dag?

Förresten, jag har aldrig blivit bannad på IG. Hur funkar det? Får man en tempban på 1-24h eller är det permban direkt utan förvarning? Sen är frågan också om IG anser mitt konto vara ett spamkonto då det bara är 9 dagar gammalt, men å andra sidan så har jag laddat upp 22 bilder nu.

Vad tror du?
Ligger du på så många likes per 24 h så blir du bannad.
Citera
2014-04-28, 13:30
Medlem
.Chloes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Empexi
Enda sättet att registrera sig på Instagram är att göra det via en smartphone. Det går inte att göra det på datorn.
Det är klart det går! Ladda ner Bluestacks som är en Android-emulator, då kan du regga ett IG-konto!
Citera
2014-04-28, 13:34
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Men du rekommenderade 100 likes/30 min, vilket alltså blir 4800 likes/dag om man kör 24/7. Låter ganska så riskabelt. Är du verkligen säker på att man inte blir bannad om man gillar så många bilder varje dag?
Innan sade du att du inte skulle ha boten igång 24/7, 4800 likes per dag är för mycket enligt mig.

Citat:
Förresten, jag har aldrig blivit bannad på IG. Hur funkar det? Får man en tempban på 1-24h eller är det permban direkt utan förvarning? Sen är frågan också om IG anser mitt konto vara ett spamkonto då det bara är 9 dagar gammalt, men å andra sidan så har jag laddat upp 22 bilder nu.
Man blir bannad direkt utan förvarning. Om de anser att ditt konto är ett spam-konto kan jag dessvärre inte svara på, men jag tror inte det eftersom vissa gillar ~2k bilder per dag och är nyreggade. Testa skapa ett helt nytt konto och se hur många likes du kommer upp i per dag.
Citera
2014-04-28, 16:24
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Innan sade du att du inte skulle ha boten igång 24/7, 4800 likes per dag är för mycket enligt mig.

Man blir bannad direkt utan förvarning. Om de anser att ditt konto är ett spam-konto kan jag dessvärre inte svara på, men jag tror inte det eftersom vissa gillar ~2k bilder per dag och är nyreggade. Testa skapa ett helt nytt konto och se hur många likes du kommer upp i per dag.

Jo, men funderade på att köra 24/7 ändå fast sen tänkte jag efter igen och det är nog inte så smart..

Okej, då gäller det att se upp då. För tillfället så har jag ställt in 700 likes/dag med 15-18 sec delay, så det bör ju vara ganska så lungt. Ska testa det!

En annan sak förresten..

Förstår inte hur man får till radbrytningar när man skriver. Typ om jag lägger upp en bild och ska skriva en caption till bilden så blir texten allt-i-ett och det är svårt att läsa. Samma gäller när jag ska kommentera.

Har testat att skriva allt i Notes först för att sedan kopiera & klistra in, det ser då ut som att radbrytningarna är där fast när jag sedan laddar upp bilden så blir ändå all text ihopsamlat och svårläst. Sjukt irriterande om man vill skriva en längre text..

Vet du om det finns någon lösning på detta?
Citera
2014-04-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Det är klart det går! Ladda ner Bluestacks som är en Android-emulator, då kan du regga ett IG-konto!

Ok, i den bästa av världar skulle det kanske fungera.
Så här gick det åt ett par timmar dator frustration:
Min dator är ny och har Win8:1 så det är nog inget fel på den (tror jag) men den där Bluestacks är inte anpassad för samma teckentabell. Så när jag skulle skriva mitt namn som innehåller ett ö så gick det inte. Skrev då o istället. Men sedan när jag skulle försöka logga in på instagram så kan den inte skriva @ - den har en annan tecken tabell, så det blir inte någonting - och när jag till slut lyckades få ett snabel-a så fanns det på citattecknets plats. Men likförbaskat kan den inte ta in loginnamn och lösenord - antagligen för att den använder en annan teckentabell.. Dock fick jag nu en ny epost och ett nytt facebokskonto. - kan man göra någon automatisk inloggning in till instagram från dom ?
Citera
2014-04-29, 00:05
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ok, i den bästa av världar skulle det kanske fungera.
Så här gick det åt ett par timmar dator frustration:
Min dator är ny och har Win8:1 så det är nog inget fel på den (tror jag) men den där Bluestacks är inte anpassad för samma teckentabell. Så när jag skulle skriva mitt namn som innehåller ett ö så gick det inte. Skrev då o istället. Men sedan när jag skulle försöka logga in på instagram så kan den inte skriva @ - den har en annan tecken tabell, så det blir inte någonting - och när jag till slut lyckades få ett snabel-a så fanns det på citattecknets plats. Men likförbaskat kan den inte ta in loginnamn och lösenord - antagligen för att den använder en annan teckentabell.. Dock fick jag nu en ny epost och ett nytt facebokskonto. - kan man göra någon automatisk inloggning in till instagram från dom ?

Lite OfT, men stackars sate som sitter och kämpar med floppen Win 8
Citera
2014-04-29, 21:12
Medlem
Citat:
Lite OfT, men stackars sate som sitter och kämpar med floppen Win 8

Tycker allt funkar som det ska, Tror inte det var Windows som var problemet den här gången utan det där BlueStacks..

Men jag undrar en annan sak. Om någon med en sån telefon, kan skapa ett nytt konto åt mig?
Citera
2014-04-30, 02:48
Medlem
Troll0lzs avatar
Det är sjukt irriterande att inte kunna göra radbrytningar i IG alltså. Förstår inte hur utvecklarna tänker egentligen, varför ska man inte få kunna byta rad när man skriver en caption?! Vem orkar egentligen sitta och läsa en aslång text utan att det är styckeindelat?

Fullständigt idiotiskt..
Citera
2014-05-01, 20:41
Medlem
Hippos avatar
Hej!

Jag ville ha bort en följare från min Instagram så jag blockade henne. Det är tydligen det enda sättet att bli av med en följare vad jag fattat det som. Men vad händer nu om jag tar bort blockaden? Kommer hon tillbaka på min lista eller är hon borta?
Citera
2014-05-02, 13:48
Medlem
Empexis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hippo
Hej!

Jag ville ha bort en följare från min Instagram så jag blockade henne. Det är tydligen det enda sättet att bli av med en följare vad jag fattat det som. Men vad händer nu om jag tar bort blockaden? Kommer hon tillbaka på min lista eller är hon borta?

Svar på din fråga:
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20140108025215AAaXGFC

Tydligen tas hon bort och måste följa dig på nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in