2014-04-29, 14:44
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiggeroo
Har sökt in till juridikprogrammet vid Lunds universitet. Vet inte om jag kommer in, men tänkte höra mig lite för här om det blir så. Är det någon som studerar juridik där och kan berätta lite om hur folket är? Jag är lite orolig för att inte passa in och inte trivas med människorna om det "bara" är snobbar och glidare, då jag är en väldigt normal tjej som avskyr översittare och människor som tror att de är bättre än alla andra. Finns det normala människor på juristprogrammet i Lund eller är jag körd?
Bland juriststudenter så finns det en överrepresentation av folk som bryr sig om sitt yttre (vill du se motsatsen så uppsök lämpligen den sociologiska institutionen), och detta förväxlas med att vara ytlig. Därutöver har juriststudenter över lag starka åsikter om det mesta, inte minst i samhälleliga frågor. Du kommer dock uppleva att det finns allt från hard core kommunister till tokliberaler. Kort och gott, vi är som folk i allmänhet (fast lite bättre )
Citera
2014-04-29, 15:31
Medlem
hoodogs avatar
En månad kvar...
Citera
2014-04-29, 15:49
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
En månad kvar...
Japp en månad kvar
Citera
2014-04-29, 16:53
Medlem
Fick för ett tag sen anställning på en utav de ärorika affärsjuridiska byråerna, börjar i juni. Grattis till mig!
Citera
2014-04-29, 16:59
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Publicus
Fick för ett tag sen anställning på en utav de ärorika affärsjuridiska byråerna, börjar i juni. Grattis till mig!
Vad kul, grattis!
Citera
2014-04-29, 17:23
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Grattis!
Citera
2014-04-29, 19:48
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiggeroo
Har sökt in till juridikprogrammet vid Lunds universitet. Vet inte om jag kommer in, men tänkte höra mig lite för här om det blir så. Är det någon som studerar juridik där och kan berätta lite om hur folket är? Jag är lite orolig för att inte passa in och inte trivas med människorna om det "bara" är snobbar och glidare, då jag är en väldigt normal tjej som avskyr översittare och människor som tror att de är bättre än alla andra. Finns det normala människor på juristprogrammet i Lund eller är jag körd?
Det går en massa myter om jurister. Det enkla svaret är att du antagligen kommer hitta goda vänner om du bara är lite social. Pluggar du dessutom i Lund kommer stan krylla av potentiella vänner.

Citat:
Ursprungligen postat av Legal-Eagle
Japp en månad kvar
Check. Nöjd med kursvalen hittils?
Citera
2014-04-29, 19:55
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:

Receptionen eller biblioteket?

Citera
2014-04-29, 19:57
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied

Glöm inte caféerna samt barnhämtartjänsterna.
Citera
2014-04-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Vad kul, grattis!

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Grattis!

Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied

Fan, du borde börja med stand-up!
Citera
2014-04-29, 20:24
Medlem
Legal-Eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd

Check. Nöjd med kursvalen hittils?
Absolut! Satsar på givna AB-kurser även om ämnet i sig är ointressant.
Citera
2014-04-30, 01:58
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legal-Eagle
Absolut! Satsar på givna AB-kurser även om ämnet i sig är ointressant.
Då kan vi prata fördjupningskurser inför HT14. Kurserna som finns är följande (enligt fördjupningskurser HT14). Har exkluderat övriga kurser och kurser som kräver att man läst andra kurser innan.

Min spontana känsla är att utbudet är extremt skralt. Även om det inte lockar mig är det kul att det erbjuds en kurs i folkrätt. Tror jag ser totalt fyra-fem kurser som jag kan tänka mig att läsa. Jag är på din idé om att plocka klockrena AB-kurser, men min filosofi är att man ändå hugger AB om man läser något som intresserar en. Har aldrig hört om någon fördjupningskurs som ska vara särskilt svår.

Hur tänker du här?
Senast redigerad av FrasseFloyd 2014-04-30 kl. 02:01. Anledning: länkfix
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in