2014-04-29, 20:13
Medlem
Sms-Lån den bästa inkomstkällan som man ALDRIG behöver betala igen.

Jag har barn tillsammans med en kvinna som verkar ha kommit på ett optimalt sätt att tjäna pengar på......

Hon har idag ca 50 sms-lån på totalt ca. 250.000:- som gått till kronofogden. Hon lever på något vi i Sverige valt att kalla existensminimum. Jobbar hon mindre så tar dem mindre iom att hon lever på existensminimum, som för övrigt inte är jätte lågt då hon har två barn som bor hos hon varannan vecka. Utöver detta existensminimum så tar hon varje månad nya sms-lån på ca 7000:- + barnbidrag och vårdbidrag.

Det enda kruxet med detta leverne är att hon aldrig någonsin kan komma på att hon vill äga någonting av värde....

Hur fan kan detta vara möjligt, hur kan man få ta hur många sms-lån som helst? Det finns ju inte de minsta tanke från hennes sida att betala tillbaka dessa pengar, för övrigt kommer hon aldrig kunna betala tillbaka dessa pengar då hon nu inte ens betalar av den ränta som är, sms-lån har ju nämligen väldigt fördelaktig ränta till den som funderar på det, NOT.

Jag tillsammans med hennes övriga anhöriga har försökt få hon att få hjälp med bla skuldsanering, som hon förstås tackade nej till, med kommentaren: Nej tack jag har det bra som jag har det!
Klart som fan att hon tycker, jobbar hon mindre, tar dem mindre + att det bara är att ta nya lån för att kunna leva sitt ytterst osunda liv.

Jag förstår inte logiken i detta! Vart ska det sluta? Enligt mig är detta inget annat än bedrägeri, men inte enligt lagen tydligen.

Kan man verkligen ta hur många sms-lån som helst?
Citera
2014-04-29, 20:14
Medlem
Hur kan du ens låta barnet leva med en sådan pantad brud?
Citera
2014-04-29, 20:19
Medlem
heccefolles avatar
Tycker faktiskt att det är bra att hon utnyttjar/lurar lånebolagen eftersom att de oftast är väldigt dryga lån man får iom den höga räntan. Som sätter många i dåliga sitsar ekonomiskt sett. Sedan är hennes beteende väldigt skumt och du bör försöka få barnen att bo hos dig på heltid just därför hennes beteende förmodligen kommer påverka barnen.
Citera
2014-04-29, 20:19
Medlem
sodars avatar
Barn ska inte ha barn, ditt ex låter självisk och omogen.
Citera
2014-04-29, 20:20
Medlem
Balkan-Kings avatar
Det er derfor kvinder ses som mandens frælser, kvinder lægger ingen værdi i penge men derimod i ting og sakar som de ønsker at skaffe sig for at leve et bedre liv. Flere af os bør gør ligesom din brud, hon er genial. Hon belaster heller ikke samfundet på nogon vis, da hon spenderer straks alle SMS-penge på butikker og service. Må hon længe leve.
Citera
2014-04-29, 20:28
Medlem
Hur kan hon ens ta nya sms lån då hon har hamnat hos Kronofogden?
Citera
2014-04-29, 20:29
Medlem
John-Pauls avatar
Det slutar troligen i personlig konkurs och därefter kan hon inte låna mer och skulderna blir hon aldrig av med, hon förstör sina valmöjligheter utanför de livsnödvändiga och att välja inom dessa är inte mycket att välja bland. På ren svenska är hon rökt och paria, så lägg benen på ryggen och glöm henne.
Senast redigerad av John-Paul 2014-04-29 kl. 20:32.
Citera
2014-04-29, 20:32
Medlem
Diablo1118s avatar
Låter konstigt att hon har 250K i sms lån men det kanske går....
Hur som så kommer hon för eller senare fått lån på alla ställen som går och då har hon inte mycket kvar att leva för...
Citera
2014-04-29, 20:48
Medlem
Nej, man kan inte ta sms-lån i all framtid. Till slut kommer hennes förflutna att springa ikapp och då sitter hon i skiten kan jag lova.

Är bara en tidsfråga.
Citera
2014-04-29, 20:52
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zeth
Enligt mig är detta inget annat än bedrägeri, men inte enligt lagen tydligen.

Jodå. Tar du ett lån med avsikt att behålla pengarna och inte betala tillbaka så är det just vad det är - bedrägeri. Tar du lån men glömmer betala tillbaka så är det inte det, men då får du ju ändå påminnelseavgift, ränta, och dylikt som du får betala utöver det vanliga.

Det är inte så långsökt att det skulle gå att övertala en domstol att det hon gör faktiskt är avsiktligt. Hon kommer nämligen få svårt att övertyga domstolen om att hon trott sig ha haft en möjlighet att betala tillbaka dessa lån när hon lever på existensminimum och lånehögen bara växer.

Hur hon lyckas ta dessa lån?

Nytt bolag varje gång, kanske? Ganska många, men inte alla, kollar dock UC och liknande för betalningsanmärkning, och om hon är hos KM så ska det ju finnas där.

Smslån brukar handla om summor mellan 5-10 000, första lånet, så om hon tagit ett lån hos varje bolag handlar det om mellan 25-50 olika.
Citera
2014-04-29, 21:10
Medlem
Nu beskyller jag inte TS för att trolla, men jag har svårt att förstå hur man kan ha ett skuldsaldo hos KFM på 250.000 gällande runt 50 SMS-lån och sedan varje månad ta nya lån på 7000.

Jag får det inte att gå ihop. Så många företag som erbjuder SMS-lån och inte kollar kreditvärdigheten kan det väl inte finnas?
Citera
2014-04-29, 21:21
Medlem
fattonys avatar
Är bolagen korkade nog att inte göra en kreditupplysning får de skylla sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in