Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-30, 14:18
  #1501
Medlem
Hos en och samma långivare?
Då är väl sms max 10 typ.
Blanco är väl max 500 typ.
Hos en och samma aktör. Men dessa höga belopp är nog ganska orealistiska att få, utan en massa villkor. Så hälften av dessa är väl vad en normal första-gångskund kan erhålla.
Citera
2018-04-30, 20:18
  #1502
Medlem
SvartaBjorns avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2018-05-01, 23:24
  #1503
Medlem
Att använda smslån för att betala av andra lån är aldrig ett bra alternativ, dock kan det uppstå plötsliga utgifter som måste betalas inom en viss tid och då kan smslån vara en bra lösning, om du har en god ekonomi vill säga. Kanske behöver du reparera eller köpa en ny bil, diskmaskin eller liknande och har inte någon sparad buffert för den utgiften. Om något som detta skulle inträffa är det bra att du känner till för- och nackdelarna med smslån, vilket vi går igenom nedan.

Även om ett smslån kan vara bra om du behöver pengar omgående finns det också nackdelar med denna låneform. Det är naturligtvis skönt att ansökan går snabbt men jämfört med andra kreditprövningar är denna inte lika noggrann vilket innebär att mer ansvar faller på dig. Du behöver ha koll på din privatekonomi och vara säker på att du kan betala tillbaka lånet i tid. Nackdelen är alltså att du behöver vara mer uppmärksam när du tar ett smslån för att undvika ytterligare räntor och avgifter på ditt lån.
Om du inte spelar dina kort rätt kan denna kortsiktiga lösning leda till en långsiktig avbetalningsplan eftersom det finns mindre långivare som är oseriösa och tar ut dyra avgifter och ohyggliga räntor på sina lån. Olika långivare erbjuder olika bra villkor för sina smslån och vissa lånevillkor bör du helt undvika. Som vi sagt behöver du vara mer uppmärksam när du tar ett smslån jämfört med andra lån och vara mer ansvarsfull när det kommer till frågan om huruvida du ens borde ta ett lån eller ej.
Citera
2018-05-02, 23:02
  #1504
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizardangie
då kan smslån vara en bra lösning, om du har en god ekonomi vill säga.
Klarar man inte av en oväntad utgift utan att behöva ta SMS-lån så är ekonomin knappast att betrakta som god.
Citera
2018-05-09, 23:50
  #1505
Medlem
Hur är lånemöjligheten för en person som arbetar svart(alltså arbetslös på papperet) och vill ta ett mindre lån på ca 5000 kr? Jag är skuldfri och har aldrig tagit lån så har inte så bra koll. Tänkte om man kunde betala av lånet med säg max 500 kr i månaden under ca ett år. Grejen är att min ekonomi är lite oförutsägbar, alltså ingen fast lön. Förmodligen kommer jag kunna betala av lånet tidigare men självklart tar man ingen risk för att hamna i klistret.

Mvh
Citera
2018-06-04, 17:37
  #1506
Medlem
Sms långivare Meddelandelån som är dotterbolag till finska C finance brukar låna till personer som har inte deklarerad inkomst. Men deras återbetalnings tid är 1 till 3 månader. Frogtail som är knuten till norska Folkia brukar ge lån med personlig ränta. Alltså lån på 5000 kronor kan kosta helt olika för två olika personer. Och som jag vet de seriösa långivare och de ger sms lån till längre tid och de tar kreditupplysning hos bisnode, inte hos Upplysnings Central. Ändra seriösa långivare är smspengar och expresskredit från Uppsala som verkar med lånförmedlarna Avvida Finance. Fast smspengar och expresskredit tar kreditupplysning hos Creditsafe, inte UC. Oavsett vad du bestämmer om var ska du söka, sök inte hos Credway och inte hos Feratum. Credway är oseriös och Feratum är både oseriös och deras kredit är mycket dyrt. Och om man får några pengar från andra sida och vill förtidslösa lån/kredit hos Feratum, skickar del helt andra uppgifter än de som brukar stå på fakturor att man ska betala dit.
Citera
2018-06-13, 11:41
  #1507
Medlem
TredjeSolens avatar
Ta bara lån till goda investeringar.
Lån till privat konsumtion blir alltid dyrt i slutänden. De vill ju ha ränta.
Citera
2018-06-17, 03:59
  #1508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TredjeSolen
Ta bara lån till goda investeringar.
Lån till privat konsumtion blir alltid dyrt i slutänden. De vill ju ha ränta.

Är du som Jehov som går runt och predikar för andra hur man ska leva? Självklart ska man i en perfekt värld inte ta några blancolån till skyhög ränta, men den tråden handlar om SMSLÅN, så fuck off mate.
Citera
2018-06-22, 23:07
  #1509
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Är du som Jehov som går runt och predikar för andra hur man ska leva? Självklart ska man i en perfekt värld inte ta några blancolån till skyhög ränta, men den tråden handlar om SMSLÅN, så fuck off mate.

Menar du att det finns SMS-lån utan skyhög ränta?
Citera
2018-07-06, 13:48
  #1510
Medlem
Drog på mig en del skulder sommaren 2017 och har sedan dess betalat av "skulder" på ca. 65k för tre olika sms lån. Egentligen har jag inte betalat av skulder alls utan bara betalat årsräntor på 100%.
Är student och hade vid tiden jag tog på mig lånen ett extra jobb vid sidan om. Det har jag inte just nu, kommer dock att kunna börja jobba nu igen till augusti.
Nu undrar jag om det är någon som har någon aning var jag kan ta ett lån på 65k som har inte har en månads ränta på 10%. Är detta möjligt för mig som inte har en fast inkomst eller ett jobb.
Tacksam för hjälp.
Citera
2018-07-11, 11:23
  #1511
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtar
Drog på mig en del skulder sommaren 2017 och har sedan dess betalat av "skulder" på ca. 65k för tre olika sms lån. Egentligen har jag inte betalat av skulder alls utan bara betalat årsräntor på 100%.
Är student och hade vid tiden jag tog på mig lånen ett extra jobb vid sidan om. Det har jag inte just nu, kommer dock att kunna börja jobba nu igen till augusti.
Nu undrar jag om det är någon som har någon aning var jag kan ta ett lån på 65k som har inte har en månads ränta på 10%. Är detta möjligt för mig som inte har en fast inkomst eller ett jobb.
Tacksam för hjälp.

Jag tror det blir svårt, din kreditväldighet är inte direkt bra. Är du klar med studierna nu i augusti? Annars skulle jag rekommendera att ta en paus i ditt pluggande och jobba kanske ett år, betala av allting och sedan återuppta studierna.
Citera
2018-07-20, 03:36
  #1512
Medlem
Var sms lån utan ränta första lånet?

Behöver greja 1500 innan löning. Vilket bolag erbjuder "gratis lån" det första lånet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback