2014-04-22, 09:21
Medlem
Det finns alternativa ideologier som passar in på de fenomen du beskriver inom gangstalkning. Men för intelligenta och logiskt strukturerade människor är det säkert svårt att ta till sig. Jag har själv svårt för mycket inom dessa, men jag tycker att du iallafall borde känna till dem. Jag tror att om du läser om de flesta naturfolk så har de en holistisk grundsyn, och händelser runt omkring dem är uttryck för att världen talar till dem. Syncroniciteter är en modern variant t.ex.

Min poäng är att världen kanske försöker säga dig något? Att du är viktig? Jag vet inte riktigt hur någon med en holistisk grundsyn hade tolkat din beskrivning, men helt klart är att världen försöker säga något. För dem är världen ett levande väsen.
Senast redigerad av Sius 2014-04-22 kl. 09:24.
2014-04-26, 12:57
Medlem
HobbyHitlers avatar
"Dom gör si, de gör så, man har för avsikt att...osv". Vilka skulle dessa människor/organisation/myndighet vara?
Kan det vara så att dina fantasier om att någon lägger enorma resurser på att motarbeta dig, dina ideer mm får dig att känna dig betydelsefull?
2014-04-26, 14:29
Medlem
nikolateslaghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Det finns alternativa ideologier som passar in på de fenomen du beskriver inom gangstalkning. Men för intelligenta och logiskt strukturerade människor är det säkert svårt att ta till sig. Jag har själv svårt för mycket inom dessa, men jag tycker att du iallafall borde känna till dem. Jag tror att om du läser om de flesta naturfolk så har de en holistisk grundsyn, och händelser runt omkring dem är uttryck för att världen talar till dem. Syncroniciteter är en modern variant t.ex.

Min poäng är att världen kanske försöker säga dig något? Att du är viktig? Jag vet inte riktigt hur någon med en holistisk grundsyn hade tolkat din beskrivning, men helt klart är att världen försöker säga något. För dem är världen ett levande väsen.

Detta eller att man är tok shitzo är det enda jag kan tänka mig.
2014-04-28, 22:36
Medlem
snusbakarens avatar
Hejsan! jag har en app som jag kom över när jag scrollade igenom olika GS fenomen, dom lägger bl.a upp väldigt slumpmässig information på appen (kodat?) dom vissa saker är direkt kopplat till vargar och jakt (kodord/namn?) är intresserad att byta källan till appen i utbyte mot bilder på dina förföljare/bilar för att se om dom har genetiskadrag eller någon sammankoppling mot det jag märker i vardagen!

“One person's craziness is another person's reality.”
― Tim Burton
2014-04-28, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snusbakaren
Hejsan! jag har en app som jag kom över när jag scrollade igenom olika GS fenomen, dom lägger bl.a upp väldigt slumpmässig information på appen (kodat?) dom vissa saker är direkt kopplat till vargar och jakt (kodord/namn?) är intresserad att byta källan till appen i utbyte mot bilder på dina förföljare/bilar för att se om dom har genetiskadrag eller någon sammankoppling mot det jag märker i vardagen!

“One person's craziness is another person's reality.”
― Tim Burton

Fast då gör ju sig TS skyldig till stalking eftersom han kommer hänga ut helt oskyldiga människor som "hemliga agenter" utan att samtidigt informera den som ser bilderna att detta kommer från en psykotisk verklighetssyn och inte en fakta-databas.

Appen du hittat är alltså en app där psykpatienter kan förstärka varandras psykoser genom att dela information om dem?

Jag hoppas inte du betalade för den.
2014-04-28, 22:44
Medlem
snusbakarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagon.Ister
Jag hoppas inte du betalade för den.

Nej, hittade .apk filen i ett forum när jag surfade på deepweb
2014-04-29, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snusbakaren
Nej, hittade .apk filen i ett forum när jag surfade på deepweb

Hmm, jag hoppas du kollade igenom "källkoden" (eller hur en app nu ser ut när man tittar på den i raw-format) innan du körde in den i telefonen, annars är nog alla dina sparade uppgifter både insamlade och prismärkta nu och uppe till försäljning på valfri phreaking-site.
2014-05-04, 09:41
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex-84
Nej jag har inga planer på det du beskriver, aldrig uttryckt det heller. Däremot om du läser på nätet om fenomenet Gang Stalking så försöker man få en människa att begå brott så de hamnar i fängelse genom ständiga irritationsmoment.

Alternativ 1 självmord eller alternativ 2, att få personen att attackera någon är två av målen i den här kampanjen. Det är vad källorna på internet tydligt säger.

Det är dock ganska tydligt att du försöker vrida och vinkla allting på ett absurdt sätt för dem som inte läst igenom hela tråden. Jag har enbart talat emot dessa alternativ i denna tråd.

Vad jag tydligt sagt är att ta livet av sig eller bara ge sig på någon är fega lösningar. Det löser ingenting egentligen, de kommer bara fortsätta till nästa som de valt ut att angripa.

Du tar livet av dig = de vinner. Den mest korkade "lösningen" på allting.

Du attackerar någon och hamnar i fängelse = de har delvis vunnit även om du tar itu med några av dem på samma gång så kommer dessa snabbt ersättas av andra. Dom är kunniga när det gäller att rekrytera folk, de hittar folk överallt som de kan använda. De har folk i fängelset, både dömda och folk som jobbar där som kommer göra livet miserabelt för dig.

Det är inga direkta lösningar på Gang Stalking alls.
Det finns betydligt fler intressanta/bättre alternativ. Det är tydligt att jag motiverar mig att härda ut, särskilt med diverse citat som "never, never give in". Så det du säger är en ren skär lögn.

Jag har aldrig någonsin nämnt något om att utföra alternativ två.
Visst finns det gränser de inte bör överstiga... men jag planerar inget av det du beskriver, det är sorgligt att du kan missuppfatta något så mycket när jag varit så tydlig med att de vill att man ska attackera folk så de kan snacka skit om en och dokumentera det/filma det och svartmåla en mera.

Däremot har jag rätten att försvara mig som alla andra om de gör en insats men det är en helt annan sak.

Du förklarar ofta väldigt ingående vad dessa människor som förföljer dig vill göra med dig, hur vet du deras vilja? Har du manipulerat deras tankeverksamhet på något sätt?

Dessutom har du aldrig svarat på frågan VARFÖR de vill göra detta mot dig, bara hänvisat till att det är så här det går till. Att få in en person på psyket eller få honom att begå självmord må vara ett mål med deras verksamhet, men det besvarar inte frågan VARFÖR.

Förklara tydligt en gång för alla vilken vinning alla dessa människor har i att lägga sådana enorma resurser på att stalka dig.
Senast redigerad av calmsolution 2014-05-04 kl. 09:47.
2014-05-04, 23:45
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Oavsett trovärdigheten när det gäller situationen för TS så är ämnet intressant. Gang stalking (group stalking tycker jag är ett bättre namn) som jag ser det borde vara ett ypperligt bra sätt att bli av med oönskade och obekväma personer. Personerna som blir utsatta faller till sist på eget grepp och diskvalifiserar sig själva. Det är även extremt svårt att bevisa och kopplingen är svår eftersom det är frågan om flertal som utför det.

Detta känns som det vore något för gamla östeuropeiska kommunistländer att göra. Ta bort politiska dissidenter genom att göra dem galna. Vi behöver kända exempel här som redan är utförda så vi har något att jämföra med. Någon som vet?
2014-05-05, 07:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Oavsett trovärdigheten när det gäller situationen för TS så är ämnet intressant. Gang stalking (group stalking tycker jag är ett bättre namn) som jag ser det borde vara ett ypperligt bra sätt att bli av med oönskade och obekväma personer. Personerna som blir utsatta faller till sist på eget grepp och diskvalifiserar sig själva. Det är även extremt svårt att bevisa och kopplingen är svår eftersom det är frågan om flertal som utför det.

Detta känns som det vore något för gamla östeuropeiska kommunistländer att göra. Ta bort politiska dissidenter genom att göra dem galna. Vi behöver kända exempel här som redan är utförda så vi har något att jämföra med. Någon som vet?

Är det inte per automatik precis tvärtom? Eftersom det kräver så många inblandade och en rejäl logistikappartur blir det mycket lättare att avslöja, främst genom att någon förr eller senare kommer prata bredvid mun eller få dåligt samvete och berätta frivilligt. Låter snarare som ett extremt korkat, tidskrävande, omständigt och ytterst osäkert sätt att försöka göra någon galen (varför man nu ens skulle vilja det, det verkar dessutom endast drabba folk som redan är mer eller mindre galna, och därför fullständigt onödigt).
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-05-05 kl. 07:14.
2014-05-05, 10:13
Medlem
KycklingIRymdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Är det inte per automatik precis tvärtom? Eftersom det kräver så många inblandade och en rejäl logistikappartur blir det mycket lättare att avslöja, främst genom att någon förr eller senare kommer prata bredvid mun eller få dåligt samvete och berätta frivilligt. Låter snarare som ett extremt korkat, tidskrävande, omständigt och ytterst osäkert sätt att försöka göra någon galen (varför man nu ens skulle vilja det, det verkar dessutom endast drabba folk som redan är mer eller mindre galna, och därför fullständigt onödigt).

Det förutsätter ju att man alltid har glappkäftar i något led. Ser man på ordensällskap är de märkvärdigt duktiga på att inte tala bredvid mun eller droppa info av misstag. På liknande sätt kan man ha rekryterat till gruppförföljelse personer av annars stark integritet som tar hemligheter till graven.

Bara för att man är många behöver inte garantera läcka. Att chansen ökar från 0.005% till 0.05% gör inte att det garanteras. Nu tar jag siffror ifrån röven för att göra poäng att en tiofaldig ökning av chans inte gör chansen garanterad, dock.

Bästa exemplet för både mitt och ditt argument blir väl Snowden. NSA bedrev sin övervakning under många år. Decennium? Who knows. All info är bortgiven. Apparaten är stor, så mycket förstår vi. Hur många människor kan ha jobbat bara med att processera övervakningsmaterial? 100? 1000? 5000? Fler? Vi vet knappt men antar att övervakning av världen är ett heltidsgöra för många människor. Jag gissar flera tusen.
Att det kan ha tagit ca. 10 år (beror ju såklart på hur man ser det. en del anser sig ha belägg för längre tid än så, andra mindre) innan en visselblåsare steg fram. Då pratar vi ändå totalt global skala och, förmodligen, ren flyt också.

Någonting som klaras av med ett 'tätt' crew på 10-30 pers inklusive möjligen några marionetter som bara vill vara duktiga i ögonen på uppdragsgivare borde vara mycket enklare att hålla hemligt.
Möjligen demoniserar man personen i fråga som stalkas. Man intalar sig själva att det är en god gärning, att personen de stalkar är sjuk eller har sjuka åsikter och genuint tycker att de bör sitta bakom lås och bom.
Från ett sådant scenario finner jag det, personligen, mycket lätt att hålla käft.

Sen är jag väl helt enkelt mer övertygad om att folk är bra på att hålla käft om vad de 'ska' hålla käft om. Att prata i tid och otid kan också vara en bildningsfråga i kombination med behov av självbekräftelse. Ifall man rekryterar bildade personer som inte har behov att bli bekräftade av allmänheten så har man mycket på fötterna.
2014-05-05, 10:33
Medlem
Jag är också med om alla de här absurda sakerna sen länge. Det existerar tyvärr. Såna som Alex och jag väljs ut för att vi har en sårbarhet i våra personligheter. Klarsynta ovh känsliga, tänker lite för mkt dvs tar lätt åt oss. Man trackasserar ju inte personer som skiter i det pga att man inte är så tunnväggad eller ensam. Man väljer ut lämpliga mänskliga "leksaker" efter att man kollat in personen. Folk håller sig framme snappar upp minsta lilla. Allt används. Förmodligen har det blivit jättevanligt med så mkt arbetslösa människor pensionärer barnlediga som jan ägna sig åt det här och vara säkra på att personen pga sin nervösa läggning etc inte blir trodd, och vem skulle isf göra nåt pt det? Väldigt knepigt när allmänheten kan göra sig själva till poliser och täcka upp varandra. Alex råd är att tycka synd on de som håller på och förlåta dem, och en humor i det hela är det ju ibland, och man ser ju ändå människan i varje stalker. Ibland kan jag studera dem och undra vad som driver just den personen. Grupptryck? Tristess? Sadism? Avundsjuka? Hat? Exhibitionism? Att den gör nåt coolt som ska göra dem mer spännande? Hämnd? Det är nog lite av varje. Kanske skulle jag glatt va med skälv om det gällde nån annan, man är ju så rädd att bli utanför.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in