Hej!
Hade för ett par veckor sedan en innerlig panik över ett drogtest som jag gjorde för anställning.
Då spenderade jag nätterna och hela mitt vakna liv med att leta på nätet efter någon eller något som kunde stärka min förhoppning om ett negativt test.
Så jag lovade mig själv då att jag skulle dela med mig här hur det gick, ifall någon annan stackare befinner sig i samma sits som jag gjorde då.
Röker cannabis normalt regelbundet (nästan dagligen) men i och med att jag visste att jag skulle ställas inför ett drogtest pga fast anställning så slutade jag ca 6 veckor innan drogtestet.
Visste inte vilket datum eller ens vilken tid på året som drogtestet skulle utföras.
1 månad senare alltså exakt 16 dagar innan testet så rökte jag på en efterfest utan att tänka på det. När jag senare fick reda på vilket datum som jag skulle göra testet så blev jag jätte orolig över mitt resultat. Här kommer säkert många tänka: 16 dagar, det är ju heeelt lugnt! Men jag var verkligen inte lugn.
Jag bor dessutom i en liten stad vilket innebär att om jag skulle tacka nej till fast anställning skulle det vara som ett tyst erkännande och min släkt och vänner skulle få reda på om min lilla hemlighet.
Innan testet hade jag beställt hem prover via nätet som jag visserligen klarade men ett ytterst otydligt streck så jag var inte säker även fast leverantören menade att minsta antydan till streck skulle klassas som negativt.
Då jag inte hittade någon hemsida eller annat inlägg som kunde klargöra om strecket hade med halten thc i urinen att göra och jag inte visste vilken gräns labbet skulle testa på så körde jag följande metod:
- Massvis (läs sjuka mängder) vatten innan testet.
Kissade ungefär 4 gånger i timmen innan testet och hade varit på toaletten minst 12 gånger innan.
- Berocca
För att få den gula färgen på kisset. Jag höll på att överdosera, mitt var nästan neon färgat.
Tog 3 samtidigt en halvtimma innan testet. Men provtagaren kommenterade som tur är inte på det.
Kan bero på att jag ser väldigt ordentlig och prydlig ut eller så hade jag väldigt tur.
- Tog ingen keratin då jag inte hade förberett mig för att behöva fuska på testet. Men det verkar som om de inte testade för det heller.
Fick reda på att mitt svar var negativt 3 veckor senare och har skrivit under papper för anställning
Kan tillägga att jag är kvinna, 27 år, tränar regelbundet men inte intensivt, väger 75kg, 175 cm lång.
Jag känner mig otroligt lättad och jag hoppas att min historia hjälper någon