2014-04-24, 18:22
Medlem
nhhs avatar
Kan funka!
2014-04-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nhh
Kan funka!

Var det ett svar på min fråga?
Vill inte ha något svar om att det kan funka. Vill va säker. Annars kan det va. Riskerar inte körkortet en gång till.

Mvh
2014-04-25, 20:10
Medlem
Drogtestar de i samband med ansökan till GMU?
2014-04-26, 16:52
Medlem
Om jag tagit 8 mg sub utspritt på 3-4 dagar, när kan man räkna med att vara ren.. Hur påverkas halveringstiden?
2014-04-27, 13:05
Medlem
JB79s avatar
Hejsan. Blev förvånad när mitt piss prov var positivt. Jag tog på en Söndag och kissade tidigt på Fredag morgon med min morgon urin dessvärre. det gör jag inte om. I Fredags och Lördags tog jag horse igen. Jag ska lämna på Fredag. Alltså om sex dagar. Kommer jag att vara positiv? Tog stora mängder...min kran blev till och med arg på mig! I morse kom abstinensen....fy fan men mår bra nu tack vare Lyrican..den botar abstinensen! Ha det bra
2014-04-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stingraybas
Drogtestar de i samband med ansökan till GMU?
Har inget svar på det men jag vet att de gjorde det inte förr i tiden när man mönstrade/gjorde lumpen.
2014-04-28, 02:19
Medlem
PonPows avatar
Någon som vet ifall butyr fentanyl ger utslag på multisticka?
2014-04-28, 05:56
Medlem
kytoyos avatar
Någon som kan svara på ungefär när jag är ren, har tagit amfetamin ca 1 månad, nasalt kanske 1g om dagen lite mindre lite mer olika dagar. Samt vad gör jag för att inte pissa positivt? Massa vatten + vitamin b12 (edit, c vitamin?)? Kan man använda Yes diskmedel för att göra testet negativt?

Tack på förhand //Jobbsökande.

Edit vilken vitamin för att färga urin gult? Hade sökt om det gick...
Senast redigerad av kytoyo 2014-04-28 kl. 06:25.
2014-04-28, 11:35
Medlem
ImperieDiktatorns avatar
Bakgrund:
Fick reda på idag att jag ska ta ett drogtest för mitt sommarjobb. Trodde att jag skulle göra det när jag startar anställningen i sommar och har därför rökt lite grand i mars/april. Fick idag reda på att jag ska testas av någon sorts nationell drogtestssammordnare (?) i staden jag nu bor i.

Bruk:
Har detta år rökt kanske 1-2 gånger i veckan, ibland med uppehåll på ett par veckor och någon vecka upp mot 4 ggr. Förra veckan rökte jag söndag måndag och tisdag och sedan dess ingenting så idag har jag varit utan cannabis i 6 dagar.

Livsstil:
Väger ca 80 kg och är vältränad. Har en låg fettprocent, tränar ca 5 gånger i veckan och äter hälsosamt.

Problem:
I telefonen sa hon att jag skulle testas någon gång under denna vecka. Jag antar att jag skulle kunna säga till de som skulle kontakta mig att jag är bortrest. Hur länge tror ni att jag måste vänta innan jag kan ta testet?
2014-04-28, 14:06
Medlem
AbsentMindeds avatar
Syns PV8 på UP? Sticka och analys! Behöver verkligen ett svar då jag går på opiat-programmet och skulle vara jävligt surt att bli av med min Sub.

Ursäkta dålig stavning.
Mvh
2014-04-28, 15:30
Medlem
Gayloard_Fokkers avatar
Var idag och tog ett hårprov (vårdnadstvist)

Provet gick till så här:

- 3 st hårprov togs på baksidan av mitt huvud

Hårprov 1: screening

Hårprov 2: verifikation (vid eventuellt positivt resultat, screeningen)

Hårprov 3: cannabis

Sedan, RMV samt anordnaren av provtagningen berättade följande för mig:
Varje cm hår kan detektera 1 månad bakåt i tiden, samt att de testar HELA provet d vs siter som uppger att "de" endast kan "se" 90 dagar bakåt i tiden ljuger..... RMV påstår att hårprovet K A N kontamineras om man vistas i en miljö där cannabis röks, provanordnaren hävdar att det är omöjligt.

Min hår längd? Mellan 5-8,9 cm. Var på en 40-års fest första helgen i september 2013 där det röktes friskt (inte av mig dock)...... "lite" orolig just nu eftersom vårdnaden hänger ganska mycket på detta provresultat (min "kära" hustru har anklagat mig för både det ena och det andra...)

Om någon har inside info rörande följande blir jag glad:
- testar de verkligen hela håret i ett s k standardtest?
- kan provet kontamineras av att ha vistats i en cannabis miljö?

Tittar på sidan 16 i följande länk: http://www.equalis.se/media/84640/Lars%20Englund_Alkohol.pdf

Så står det tre månader......
2014-04-28, 21:31
Medlem
Hej!
Hade för ett par veckor sedan en innerlig panik över ett drogtest som jag gjorde för anställning.
Då spenderade jag nätterna och hela mitt vakna liv med att leta på nätet efter någon eller något som kunde stärka min förhoppning om ett negativt test.
Så jag lovade mig själv då att jag skulle dela med mig här hur det gick, ifall någon annan stackare befinner sig i samma sits som jag gjorde då.

Röker cannabis normalt regelbundet (nästan dagligen) men i och med att jag visste att jag skulle ställas inför ett drogtest pga fast anställning så slutade jag ca 6 veckor innan drogtestet.
Visste inte vilket datum eller ens vilken tid på året som drogtestet skulle utföras.
1 månad senare alltså exakt 16 dagar innan testet så rökte jag på en efterfest utan att tänka på det. När jag senare fick reda på vilket datum som jag skulle göra testet så blev jag jätte orolig över mitt resultat. Här kommer säkert många tänka: 16 dagar, det är ju heeelt lugnt! Men jag var verkligen inte lugn.
Jag bor dessutom i en liten stad vilket innebär att om jag skulle tacka nej till fast anställning skulle det vara som ett tyst erkännande och min släkt och vänner skulle få reda på om min lilla hemlighet.

Innan testet hade jag beställt hem prover via nätet som jag visserligen klarade men ett ytterst otydligt streck så jag var inte säker även fast leverantören menade att minsta antydan till streck skulle klassas som negativt.
Då jag inte hittade någon hemsida eller annat inlägg som kunde klargöra om strecket hade med halten thc i urinen att göra och jag inte visste vilken gräns labbet skulle testa på så körde jag följande metod:

- Massvis (läs sjuka mängder) vatten innan testet.
Kissade ungefär 4 gånger i timmen innan testet och hade varit på toaletten minst 12 gånger innan.
- Berocca
För att få den gula färgen på kisset. Jag höll på att överdosera, mitt var nästan neon färgat.
Tog 3 samtidigt en halvtimma innan testet. Men provtagaren kommenterade som tur är inte på det.
Kan bero på att jag ser väldigt ordentlig och prydlig ut eller så hade jag väldigt tur.

- Tog ingen keratin då jag inte hade förberett mig för att behöva fuska på testet. Men det verkar som om de inte testade för det heller.

Fick reda på att mitt svar var negativt 3 veckor senare och har skrivit under papper för anställning

Kan tillägga att jag är kvinna, 27 år, tränar regelbundet men inte intensivt, väger 75kg, 175 cm lång.

Jag känner mig otroligt lättad och jag hoppas att min historia hjälper någon

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in