2014-04-28, 05:02
Medlem
Sitter med en usel dator jag köpte för 2 år sen. Har inte mycket pengar så har inte råd med en ny dator, däremot skulle jag kunna köpa ett nytt grafikkort, eller processor.
Är usel på datorer så vad ska man tänka på? Köpte datorn från Elgiganten skulle jg tro så jag plocka inte ihop den själv.

Nvidia GeForce 605
Intel i3 2120 sitter jag på just nu. Och det går fan inte ens att spela harpan på skiten.
Citera
2014-04-28, 07:23
Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok
Sitter med en usel dator jag köpte för 2 år sen. Har inte mycket pengar så har inte råd med en ny dator, däremot skulle jag kunna köpa ett nytt grafikkort, eller processor.
Är usel på datorer så vad ska man tänka på? Köpte datorn från Elgiganten skulle jg tro så jag plocka inte ihop den själv.

Nvidia GeForce 605
Intel i3 2120 sitter jag på just nu. Och det går fan inte ens att spela harpan på skiten.
Varken grafikkortet eller prossesorn ser så jätte bra ut. Om du ska köpa nya som är bra och rigtigt billiga, så är det här det bästa valet här:
Grafikkort: https://www.komplett.se/zotac-geforce-gtx-750-1gb-physx-cuda/807410
Prossesor: https://www.komplett.se/intel-core-i5-3350p-processor/760362
Tänk på att:
Du kan inte köpa prylarna från AMD!!!
Om du failar när du ska byta prossesor så är det godbye till din dator, tänk då på att ringa någon support eller att söka upp hur man gör på internet!

Första gången du ska byta prosessor och grafikkort så kan det vara ganska avanserat!

Lycka till!!!
Citera
2014-04-28, 14:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
(FB) Köpråd - PC: Stationärt
Citera
2014-04-28, 15:56
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweatlok

Nvidia GeForce 605
Det där är ingen spelmaskin direkt, men Harpan ska den väl klara av iaf
Att börja byta delar tar aldrig slut, det blir dyrt och kostnadsineffektivt.

Att byta CPU är både dyrt och krångligt. Det måste även passa ditt MK, både hårdvarumässigt och mjukvarodito. Men är du bra på datorer så fixar du det väl.

Installera om ditt OS, den är säkert ordentligt nedsegad av de senaste årens användning. Detta gör du förstås på en nyinköpt SSD istället för på de gamla vanliga slöa HDDs.

Hur mycket RAM-minne har den?
Vilket Win har den?
Senast redigerad av Skadat gods 2014-04-28 kl. 15:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in