Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Ha ha ha ha ha....vilket svar du ger henne....tacka fan att det behövs feminism när man ser sånt, lite som en förbannad Kalle Anka.....drömkille du verkar vara!?

"gubbslisk" Använde grumgrum i ett av sina inlägg, precis därför behövs antifeminism.
Löjligt eller hur?
Citera
2014-04-27, 23:42
Medlem
Valaskjalfs avatar
Feminismen av dagens mått är ett tragikomiskt skämt.
Många yngre "feminister" förstår inte att de raserar det samhälle som både kvinnor och män från tidigare generationer byggt upp.

Det skapar både avsky och hat, gentemot feminismen. Från såväl kvinnor som män.
Citera
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingettroll
Haha ingen i hela tråden har kallat dig sliddjur, däremot när du fick enormt med fakta osv postat till dig blev du extremt arg. Löljligt, du är säkert en fet vit kränkt kossa så du kan dra åt helvete ändå.
Har du aldrig sett benämningen sliddjur på flashback? Det är för ni skriver fakta om alla utsatta män som tar självmord. Män är inte utsatta, män har aldrig varit utsatta. Om ni tycker att män är utsatta kan ni väl bilda någon maskulinismgrej där ni pratar ut om era bekymmer och ser hur mycket stöd ni får. Jag är säkert en fet kossa ja så det spelar ingen roll vad jag säger. Hejdå med dig.
Citera
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Men det handlar ju om just att alla ska bli lika behandlade. Jag förstår inte varför ni säger något annat. Varför lägger ni så stor vikt vid ordet feminism? Kvinnor är rent generellt förtryckta och det är klart att just kvinnan förtjänar det bättre än såhär, och feminism handlar om att höja kvinnan till samma nivå. Eller snarare att bli kvitt våra nivåer och bara bli sedda som människor allihopa. Det handlar ju om jämställdhet och kan ni inte se det för vad det är istället för att göra allt för att ställa er emot det.
Det första fetmarkerade stycket indikerar att du lägger väldigt mycket fokus på just kvinnan, trots att du talar om jämställdhet. Alla är generellt förtryckte. Det är ju ganska själviskt att fokusera på just din grupp, när det finns andra som lider ännu mer av förtryck.

Det andra fetmarkerade antyder att du genom att tillskriva just feminismen de jämställande egenskaperna förövar alla andra grupper samma egenskap. Tror du att alla som inte går runt och kallar sig feminister förespråkar orättvisor och ojämställdhet? Du får gärna berätta mer utförligt vad feminismen förespråkar, som inte redan förespråkas av så gott som alla andra politiska ideologier?

Men när allt kommer omkring så är det egoism det handlar om i botten. De flesta människor fungerar nämligen så att de bara bryr sig om sig själva och sina nära. Det innebär även att de helst bara gagnar sina nära. I fallet feminism, så är det ingenting som gagnar män. Därför upprörs män av det. Precis som feminismen vill behålla alla fördelar med att vara kvinna, men göra sig av med nackdelarna, så vill män göra det samma.
Citera
2014-04-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Feminister behöver då verkligen inga fler drömkillar. De behöver någon som väcker dom ur drömmen. Hallå?!! Vakna. Du höll på att försvinna ju

Hans förklaring på hans frustration i senare inlägg var ju klockren.. Den kan du ju inte motsätta dig.
Du kanske lär dig något och backar ett steg om du har någon empati kvar.

Typer som han ska in i rabieskarantän.....det kvittar hur frustrerad han är...smockan riktigt hänger i luften...min empati ligger hos dom tjejer som råkar ut för såna som han!
Citera
2014-04-27, 23:43
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valaskjalf
Feminismen av dagens mått är ett tragikomiskt skämt.
Många yngre "feminister" förstår inte att de raserar det samhälle som både kvinnor och män från tidigare generationer byggt upp.

Det skapar både avsky och hat, gentemot feminismen. Från såväl kvinnor som män.

Japp. Och ex feminister som mig som var med när feminism faktiskt betydde jämlikhet.
Citera
2014-04-27, 23:45
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Typer som han ska in i rabieskarantän.....det kvittar hur frustrerad han är...smockan riktigt hänger i luften...min empati ligger hos dom tjejer som råkar ut för såna som han!

Hans smocka hängde i luften pga av en anledning. Ni har mycket gemensamt med era smockor.. Synd bara att det blir smockor så fort man blir lite provocerad..
Citera
2014-04-27, 23:47
Medlem
Citat:
Alla feminister är onda och dumma i huvudet men gud förbjude att de har något negativt att säga om män.

Alla är det inte, men de rådande feministerna är det. De som sitter i riksdagen (F!, VP) och de som styr och de som regerar i svensk media.

Hur många "Vita kränkta kvinnor"-krönikor har du läst de senaste 10 åren? Eller kanske "ta bort rörsträtten för kvinnor".

Hur många teaterföreställningar skrivna av kvinnohatande män har du sett visas för skolbarn, teaterföreställningar som bygger på ett manifest vilket går ut på att utrota majoriteten av alla kvinnor?

Hur många "kampsånger" innehållande orden "jag hatar dig du jävla kvinna" har du hört sjungas på partimöten?

De här feministerna är de feministerna som definierar feminism, inte random svenssonfeminist.
Så du får ursäkta om vi antar att du är en dålig människa när du tillskriver dig feminismen, kalla dig något annat om du är för jämställdhet, för jämställdhet är inte kontroversiellt här på /f150.
Citera
2014-04-27, 23:48
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Har du aldrig sett benämningen sliddjur på flashback? Det är för ni skriver fakta om alla utsatta män som tar självmord. Män är inte utsatta, män har aldrig varit utsatta. Om ni tycker att män är utsatta kan ni väl bilda någon maskulinismgrej där ni pratar ut om era bekymmer och ser hur mycket stöd ni får. Jag är säkert en fet kossa ja så det spelar ingen roll vad jag säger. Hejdå med dig.
Jag tror att de som menar att män är mer utsatta är ganska få. Snarare eftersträvar vi här att man dömer människor som individer efter deras handlingar och dygder. Snarare än vilken grupp de råkar tillhöra i feministisk samhällsanalys.
Citera
2014-04-27, 23:51
Medlem
hayduts avatar
Det räcker med att titta på detta videoklipp för att förstå att dagens feminister inte kan tas på allvar..
https://www.youtube.com/watch?v=XC-iaVyQRRQ&feature=youtube_gdata_player
Citera
2014-04-27, 23:52
Medlem
Ripzehs avatar
Kvinnor attraheras av olika sorters män och större andel tycker killar med vältränade kroppar är snyggt. Likadant med mäns syn på kvinnor. Håller absolut inte med om att vissa som är feminister anser att det inte alls ska vara så. Men vad är det då, ska man ignorera känslor och attraktion och bara tänka på "åsikter" och liknande? Vissa har fått snedd på vad jämställdhet är och det ogillar jag. Det ska inte vara skillnader på vad kvinnor och män gör, får göra, allt sånt där, men att man ska skita helt å hållet i naturlig attraktion(dvs att man tycker nån är snygg för personen klär sig på ett sätt, eller ser ut på ett sätt) håller jag inte med om. Det är som att totalt ignorera sin sexualitet.
Tror tjejer och killar har olika hormoner av en anledning.

För övrigt känns det som många skriker ut att de är feminister utan att egentligen veta så mycket om det, ser många exempel på facebook som debatterar om helt idiotiska saker som inte har någonting med "jämställdhet" att göra.

Något som gör mig förbannad är också att vissa feminister håller på och tjatar om att "man ska vara smal och vältränad" och drar sträcket med att det är orättvist osv när denna "synen" på killars kroppar existerar precis likaså.

Sverige är ett väldigt jämställt land i jämförelse med resten av omvärlden. Dessa "åsikter" osv om hur män och kvinnor ska se ut är inte något problem som just SVERIGE har, utan så är det överallt, i alla länder.
Senast redigerad av Ripzeh 2014-04-28 kl. 00:02.
Citera
2014-04-27, 23:52
Medlem
Citat:
Drar mig ur det här nu. Haha går inte att föra en riktig diskussion när ni är så sorgligt egoistiska och trångsynta. Ni tror att det är en slump att hälften av er hatar feminism medan ni samtidigt använder benämningen sliddjur. Jag hoppas att ni är såna människor som inte finns på riktigt eller typ bor på en annan planet. Att ingen av er är någon man har det minsta kontakt med.

Det har varit ytterst OTREVLIGT att prata med er och jag hoppas att ni aldrig yttrar era äckliga åsikter igen.

Inte för att jag har vart delaktig i diskussionen mer en ett inlägg men jag undrar ju..
Drar du alla över samma kam nu?
Nopp hopplöst att föra en diskussion med folk som inte förstår din och dina systrars förträffliga världs syn.
Kanske lika bra att vi förbjuder andra åsikter en dina?

Ett tips är att sluta vara en extremist och fatta att du/ni lever i helt annan värld en dom flesta Kvinnor som ska upp om några timmar och jobba.( "Psst" det ska männen med men säg inte det till någon )
99% av Sveriges befolkning har ingen makt alls oavsett om dom är män. Därför stör det män när ni kastar skit på dom av alla möjliga slag när dom överhuvudtaget inte har nått med hur världen styrs att göra. Och då är det inte direkt jätte konstigt att dom inte stödjer något som inte gör nått annat en förklarar hur hemska dom är och att allt är deras fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in