2014-04-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Har du några faktiska argument eller är du bara här för att ventilera din bitterhet?
,
Det borde ju du veta för du har ju kommenterat dem. Men röj på du, det är riktigt intressant när arbetarklassens hjälte stormar in och styr upp verksamheten.
Citera
2014-04-27, 23:16
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Angående argumentet om "mäns våld mot kvinnor", eller "våld i nära relationer" som hbtq-gänget fick igenom att det skulle heta.

Forskning har visat att våld i relationer består av fysiskt- och/eller psykiskt våld där det senare sätter djupare spår hos den drabbade.

Det är ungefär lika många män som kvinnor som drabbas av någon form av våld i relationer. Och samtidigt är det ungefär lika många kvinnor som män som utövar våld i relationer (det är alltså inte bögar som spöar sin partner som får upp statistiken för män utsatta för våld i relationer).

Tittar man på det psykiska våldet så är kvinnor överrepresenterade som förövare.

Så vad kan vi dra för slutsatser av detta?

Här finns källa till mina påståenden:
källa

Nämnt detta i en annan tråd också, men vi tar det här med..

Jag känner till två personer som blivit knivhuggna av sina flickvänner.
En som blivit brutalt misshandlad av ett cooling tjejgäng på stan mitt i natten.
En person som slagit sin tjej i en otrohetshärva..

Ingen av de knivhuggna anmälde. Tjejen och killen som blev misshandlad anmälde..

Nånting värt att tänka på. Eller bara undantag. Ve ej. Men helt oskyldiga är inte kvinnor..
Citera
2014-04-27, 23:16
Medlem
1989-04-20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grumgrum
Sedan är ju manliga yrken lite bättre i allmänhet såklart. Det vet ju alla.

Är de? Varför i helvete tar inte du dessa jobb då? Vem hindrar dig från att bli gruvarbetare? Varför envisas du med att söka vårdyrken? 9 av 10 av alla som dör på arbetsplatsen är män. Vad är det som lockar med detta, menar du? Bortskämda jävla fitta som gnäller över att vara privilegierad.
Citera
2014-04-27, 23:20
Medlem
Citat:
Vilken tur att vi kvinnor inte har någon press på något utom vårt utseende. Asbra. Känns härligt att inte bli sedd som en tänkande, kännande människa med ett förflutet. Skalet är allt som spelar roll och det är det jag älskar med vårt samhälle.
Sluta säga på dig en offerkofta, så alla de killar här på forumet osv som mår dåligt på deras prestationer borde bara rycka upp sig och njuta av sina manliga privilegier? Du har poänger om att kvinnor ibland tar de korta strået, men vad du måste inse är att man också gör det hela tiden.

Ingen har påstått att du inte kan va en tänkande människa, skillnaden är att du inte har den press som vi killar har, o det verkar som du förnekar den.

Det är som att säga att för att vi män inte har lika stora krav på vårt utseende så kan inte män ses som sexiga objekt, vilket är helt absurt för alla vet att män blir sedda på det viset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Har inte ens barn. Däremot i princip ett fosterbarn som jag inte har något släktband med, men hjälpt min tjejkompis med uppfostran..Så igen. detta bevisar bara att du vill svartmåla alla kritiker. Du skulle nog bli förvånad vilken godhjärtad ex feminist jag är Kom ihåg att jag bara svarade med samma mynt. Skulle kunna göra det igen, men det tillför ingenting.

Så tråkigt att din tjejkompis inte vill ha med dig att göra längre då, och du inte får träffa ditt fosterbarn...utan någon anledning alls.....så elakt av henne....stygg feminist hon är!.... (Ligger det inte till så? varför skulle du vara så emot feminism annars?)
Senast redigerad av Trapizo 2014-04-27 kl. 23:24.
Citera
Medlem
1989-04-20s avatar
Citat:
Kvinnor är förtryckta och det är ett fakta. Bor du i en håla under jorden? Vad gör du om dagarna? Pillar dig i naveln? Du får göra vad du vill men snälla. Kom inte och säg att det inte finns några orättvisor när det finns ohyggligt mycket av dem. Kom inte och tro att du har något att säga om kvinnornas roll i samhället om du uppenbarligen inte vet vad som pågår. Du kan väl göra samhället en tjänst skriva dagbok eller prata med din mor istället. Du är bara en börda här.

Konkretisera då för i helvete din dumma jävla kossa. Du kan inte påstå att något är på ett vis och vägra förklara vad fan du menar när du får mothugg. Satan vilket gott exempel på en hjärndöd jävla feminist du är. Skärp till dig eller hoppa ur leken om du inte tål den.
Citera
2014-04-27, 23:21
Medlem
Citat:
Man måste ha faktiska argument när man pratar med en jätteballe. Viktigt.

Lyck till nu, jag lägger ner för idag
Citera
2014-04-27, 23:23
Medlem
surfacings avatar
Ptja vad ska man säga. De har någon sorts imaginär självbild över att vara mänsklighetens frälsare, trots att vi redan är jävligt förlorade sedan länge. Det hela blir väldigt fånigt och pretentiöst där idéerna svävar uppe i det blå. Men detta gäller naturligtvis inte enbart "feminism" i överlägsen klass. Såhär är det ju med allting.

Jag nöjer mig med att hata.
Citera
2014-04-27, 23:24
Medlem
Citat:
FAN vad jag är trött på era argument om att män har det värre därute. Män har det inte värre därute. Om ni klagar på kvinnor som gnäller över sin situation känns det otroligt löjligt att ni drar samma kort med de få könsrelaterade problem ni faktiskt har.

Va? Ena sekunden klagar du på att folk attackerar dig o inte kommer med argument, men sen när någon kommer med fakta- inte åsikt, så bli du arg? Jag har inte sagt att män har det värre, om man ska va ärlig så är det ju svårt o se vem som har det värre i sverige?

Om du kommer med statistik så blir jag feminist direkt. Citera inte mig om du ska kritisera att folk säger att du klagar, för det har ju inte jag sagt?

Kort, vadå kort? Tycker du dina argument är kort. Det tycker inte jag.
Citera
2014-04-27, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1989-04-20
Konkretisera då för i helvete din dumma jävla kossa. Du kan inte påstå att något är på ett vis och vägra förklara vad fan du menar när du får mothugg. Satan vilket gott exempel på en hjärndöd jävla feminist du är. Skärp till dig eller hoppa ur leken om du inte tål den.

Eller så kan du helt enkelt bara googla innan du kommer med dina jävla dumma påhopp. Håll käften
Citera
2014-04-27, 23:27
Medlem
grumgrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1989-04-20
Vad har jag gjort för att förtjäna titlar som dumma jävla kossa och hjärndöd jävla feminist? Det är inte coolt att vara arg. Sansa dig, jävla gubbslisk.
Citera
2014-04-27, 23:27
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Så tråkigt att din tjejkompis inte vill ha med dig att göra längre då, och du inte får träffa ditt fosterbarn...utan någon anledning alls.....så elakt av henne....stygg feminist hon är!....
Förresten....vaddå "detta bevisar bara att du vill svartmåla alla kritiker"????

Hehe. Hon är nog den största antifeministen av dom alla..Fast hon har inte lika mycket intresse av forum som mig, så hon tar kampen på gatan

För att du häver ur dig massor av saker om att jag skulle varit våldsam, och bla bla bla. bara för att jag kritiserar feminismen..Påståenden gjorda för att svartmåla mig.. Eller inte. Skit samma. Det är inte så givande iallafall. Du kanske gör det av annan anledning, inte intresserad av varför om jag ska vara ärlig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in