2014-04-27, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Bor du ens i Stockholm?
Tiggarna får inte sitta kvar, dom blir bortkörda ifrån vartenda ställe som dom bosätter sig på, oavsett om det är i stan eller i förorten.
Grejen är bara att dom flyttar sig till nya platser.
Där under bron kan nog bli en gråzon dock eftersom dom inte har byggt upp några träkojor som ute i förorten.

I sthlm sitter det tiggare i varenda t-bane och pendeltågs uppgång. De körs inte bort.
2014-04-27, 18:46
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
I sthlm sitter det tiggare i varenda t-bane och pendeltågs uppgång. De körs inte bort.
Såg du inte att jag pratade om kåkstäder?
Inte enskilda tiggare som ligger här och där.
2014-04-27, 18:47
Medlem
Croissants avatar
Citat:
Själv tycker jag bara att detta är bra.
Ska vanligt folk ute i förorterna stå ut med massa läger så ska fan dom som försöker smita ifrån problemen i innerstan också få dom.

Jag ser det så också. Mycket bra att de bor i innerstan. Ibland kommer man fram till kontraintuitiva slutsatser när man tänker efter.

Någonstans ska de ju sova (medans de är här). Ett bra tillfälle att berika innerstan.
Senast redigerad av Croissant 2014-04-27 kl. 18:49.
2014-04-27, 19:21
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Hur ser det egentligen ut i Gamla Stan och områdena kring riksdagen nu? Jag funderar på att ta en sväng dit och filma när 349 politiker passerar alla tiggarna utan att lägga en enda slant.
Var där för en kort tid sedan och inte en enda tiggare fanns kring riksdagshuset. Det gick ordningsvakter (väktare?) och höll koll på vilka som passerade. Hade man satt sig för att tigga där så skulle man säkerligen ha blivit bortkörd. Såg inte några tiggare i Gamla Stan heller, om man inte räknar två icke-zigenare som sjöng och spelade.

Var även i Östermalms kärna och oj vad jag förvånades att se gamla zigenarkvinnor sitta mitt i rusningen av folk som shoppade och folk som gjort sig klara för fest på stan. Folket såg inte vidare glada ut när de fick syn på tiggarna och ingen la i pengar vad jag såg.
2014-04-27, 19:33
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleWest
Du är inte stockholmare va,
Packet har funnits i stan länge, fast i år kommer det bli världsrekord !
Läs rubriken "Tiggare bosätter sig i city" de har inte bott mitt i smeten tidigare. Men om du nu är från Stockholm kanske det finns någon bra sommarskola där.
2014-04-27, 19:41
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Är det detta du ser i Danmark? Nej.

I Danmark er der i et par år nu inbrottsvåg af indtil usete proportioner, alt takket være tilrejsende ziggiser.
2014-04-27, 19:46
Medlem
Europes avatar
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att skänka pengar som ska gå till de tiggande romerna, om pengarna går till att flytta alla bosättningar i Stockholms förorter till innerstaden. Speciellt skulle jag vilja se en större bosättning på varje strategiskt ställe på Södermalm, allt från SoFo till Handelsplatsen i Hornstull. Varje park bör åtminstone till 50% utgöras av zigenarläger. Det vore bara nyttigt för alla innerstadshipsters.
2014-04-27, 19:49
Medlem
Om man för ett ögonblick funderar på vad som inträffar om det plötsligt skänks stora summor till de som tigger (och i någon mening bor...) i Stockholm så inser man att problemet sannolikt inte kommer att försvinna av själv utan möjligen öka i omfattning, varpå SverigeDemokraterna troligen kommer att få väldigt många röster i kommande val...
2014-04-27, 19:55
Medlem
Varför tillåts tiggeri? det verkar bli fler och fler, de skickas hem och är snart tillbaks, suck....föreslår att de flyttar in hos våra politiker som låter det fortgå...
2014-04-27, 19:56
Medlem
Om man nu måste välja så tycker jag det är bättre att romerna slår upp sina läger för natten inne i city än att de gör det ute i ytterområdena.

Sen tycker jag att de faktiskt ska få tigga vid riksdagshuset och i Gamla Stan, vet inte varför man kör iväg de därifrån? Det luktar diskriminering.
2014-04-27, 20:01
Medlem
Malingins avatar
Tycker det är hemskt att de ska behöva bo så.
Var är alla som ogillar detta? Och vurmar för att de ska få ett bättre liv?
Kulturmarxisterna och PK-isterna borde verkligen ge dem Nytorget på Södermalm att bo på.
Det är det minsta de kan göra!

Tillägg: Var bor Katarina Lagerwall, nån som vet?
Senast redigerad av Malingin 2014-04-27 kl. 20:08.
2014-04-27, 20:14
Medlem
El Capitanos avatar
Kan de inte bo på Aftonbladets redaktion? Var är medmänskligheten Åsa Linderborg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in