Citat:
Ursprungligen postat av
Sealo
Och vad exakt menar du att kvinnor har för rättigheter som inte männen har? Lättare att få ett ligg eller en gratis drink på krogen? Utveckla gärna

Ja det handlar väl mycket om det sociala, de sociala normerna? Är det inte det hela feminismens upplägg handlar om? Personligen ser jag inte att något kön är förfördelat direkt och kan inte komma på exempel på varken mannen eller kvinnans fördelar.
Skulle väl vara att mannen förväntas drunkna för kvinnans skull ifall ett skepp sjunker.
Att mannen förväntas laga bilen om den går sönder.
Att kvinnan förväntas tvätta kläderna mannen skitat ner i bilreparationsarbetet. Äh det känns som man bara har för lite att göra om man försöker rada upp sånt här.
Vad menar du att mannen har för fördelar?
Citat:
Ursprungligen postat av
grumgrum
Det finns väl inte en enda tråd här som ställer sig positivt till feminism och era argument mot det är typ att alla feminister ändå bara är feta och fula och hatar män. Ser ni inte olikheterna i samhället eller bryr ni er helt enkelt inte om andra än er själva? Varför är ni så emot att man kämpar för att könen ska ha lika rättigheter? Var god kom med andra exempel än det jag just nämnde, det är jävligt utnött och håller inte.
Varför de flesta ställer sig negativa till feministernas beskrivning är för att dom inte kan peka på konkreta problem. Tror jag.
Jag vill gärna kämpa för att alla ska ha lika rättigheter. Vart börjar jag? Vilka problem finns det?
Lär mig, jag har inte pluggat genuskunskap. Peka på ett problem där jag kan göra skillnad så sätter jag igång direkt. Det räcker väl inte med att säga att det finns problem? Vilka är problemen? Vad har du kommit fram till för lösning? Eller sitter du bara och skriver framför datorn och sen gör du inget i praktiken, vad gör du?
Av samma anledning ställer jag mig kritisk till nazismen som säger att arier är förtryckta av det judiska maktinflytandet. De judiska maktstrukturerna. Jämför det med de manliga maktstrukturerna.
Det känns bara som att vissa är väldigt lätta att hjärntvätta och då måste man visa sitt motstånd.
Klart man blir lite skeptisk och ifrågasättande när man känner en hets mot sig.
Som någon sa. Att vara man idag kan ibland kännas som att man är invandrare och har SD efter sig. Bryr du dig inte om dessa mäns problem och bara bryr dig om dig själv? som du tror vi gör.
Sen är jag väl inte vidare ANTI. Bara fundersam. Är jag dum? Kan jag ej se förtrycket som hänger över shoppande kvinnor på stan? Eller är dom i nåt förtryckarläger de kvinnor vi pratar om? Hjälp mig snälla. Ingen har kunnat peka på ett konkret problem hittills
Lägre lön pga kön = Självklart idiotiskt och ska inte förekomma.