2014-04-27, 14:26
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Vet att många i den här tråden har/vill ha Curse Voice men är jag den enda som tycker det borde förbjudas? Känns som att det är början till fusk och orättvisa fördelar.

Menar självklart inte bara Curse Voice utan alla liknande program också.

Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Har Curse voice men använder inte det. Tycker precis som du, det och liknande program bör förbjudas.

Själva voicechatten tycker jag bör förbjudas, har inte använt det med randompersoner i soloq (än) men om man får sådana fördelar genom tredjepartsprogram är det fel. Däremot tycker jag timers är helt okej. Dragon och baron har du alltid koll på annars ändå och ults är ingen big deal på det sättet.
Citera
2014-04-27, 14:27
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Ok, intressant. Jag tar gärna en key så kan jag suppa dig Ligger i g3.

Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Open beta öppnas om ett par veckor har jag för mig, så just nu behöver man en beta-nyckel.

Har för mig att det är mindre än en vecka till open beta.
Citera
2014-04-27, 14:28
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantiss
Tror ni Leblanc kommer bli nerfad? Känns fett OP om man vet hur man spelar henne.

Bara man får lvl 2 först i lane så känns det som att lanen är vunnen.

Slutade nyss 28-2 när jag spelade henne och då mötte jag ändå en snubbe som var divisioner högre än mig.
Det är nog bara en tidsfråga innan hon blir nerfad. Skulle tro att hon har nära 100% pick/ban i OGN. Visst är hon svårspelad (hon har 45% win rate enligt lolking), men det är Elise också. Elise blev också nerfad trots låg win rate i soloQ, eftersom hon (likt leblanc) är väldigt op i dom rätta händerna.
Citera
2014-04-27, 14:33
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Själva voicechatten tycker jag bör förbjudas, har inte använt det med randompersoner i soloq (än) men om man får sådana fördelar genom tredjepartsprogram är det fel. Däremot tycker jag timers är helt okej. Dragon och baron har du alltid koll på annars ändå och ults är ingen big deal på det sättet.

Tycker tvärt om, voice chat är helt okej, det kan man ju ändå lösa med skype/ts3 om man vill det. Isåfall skulle duo q vara op, vilket det verkligen inte är.

Det är automatiska timers för alla, på dragon och baron, om någon sett när dom dött som är op. Man ska inte ha den fördelen utan att faktiskt behöva jobba för det.

Det gör seriöst så sjukt mycket när 3-4 personer i laget ALLA är redo, har handlat, förberett sig och står precis där. Vilket dom antagligen inte hade gjort om inte någon hade spammat dom i 2 minuter för att man hade en timer på den.
Citera
2014-04-27, 14:36
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Replique
Tycker tvärt om, voice chat är helt okej, det kan man ju ändå lösa med skype/ts3 om man vill det. Isåfall skulle duo q vara op, vilket det verkligen inte är.

Det är automatiska timers för alla, på dragon och baron, om någon sett när dom dött som är op. Man ska inte ha den fördelen utan att faktiskt behöva jobba för det.

Det gör seriöst så sjukt mycket när 3-4 personer i laget ALLA är redo, har handlat, förberett sig och står precis där. Vilket dom antagligen inte hade gjort om inte någon hade spammat dom i 2 minuter för att man hade en timer på den.

Men det kommer ju ändå upp i chatten om man har timestamp på? Alternativt kan man väl göra om verktyget till att istället för att räkna ned så visar den en fast tid när objektivet kommer upp.
Citera
2014-04-27, 14:41
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Men det kommer ju ändå upp i chatten om man har timestamp på? Alternativt kan man väl göra om verktyget till att istället för att räkna ned så visar den en fast tid när objektivet kommer upp.
Ja, den kommer ändå upp i chatten. Men majoriteten av lolspelare skriver inte upp tiden och kommer ihåg den. En del vet inte ens spawn time på baron/dragon. Curse voice timar också det egna lagets ultis, och det är det väldigt få som gör manuellt i soloQ.
Citera
2014-04-27, 14:46
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Ja, men folk skriver inte ner det eller förbereder sig på samma sätt. Det gör jävligt stor skillnad. Vinner i princip varje match som vi har 3 eller fler med Crs Voice för att vi har små övertag hela tiden.
Citera
2014-04-27, 14:50
Medlem
Khorneflakess avatar
Citat:

Haha nej, nu får du tänka att vissa av oss faktiskt når högre nivåer än bronze även fastän vi inte har koll på timers. Att det finns en automatisk timer är så nära fusk det kan bli utan att det är ett faktiskt fuskprogram och något som bör förbjudas - voice chatt däremot är okej i och med att det inte är något ovanligt inslag och är antagligen till för att främja spontan laganda.

E: Och tydligen timar den lagets ultis också? Hahaha, är det seriöst att folk föreslår att detta inte är fusk? Det finns en anledning till varför Riot inte har integrerade timers från första början.
Citera
2014-04-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khorneflakes
Haha nej, nu får du tänka att vissa av oss faktiskt når högre nivåer än bronze även fastän vi inte har koll på timers. Att det finns en automatisk timer är så nära fusk det kan bli utan att det är ett faktiskt fuskprogram och något som bör förbjudas - voice chatt däremot är okej i och med att det inte är något ovanligt inslag och är antagligen till för att främja spontan laganda.

E: Och tydligen timar den lagets ultis också? Hahaha, är det seriöst att folk föreslår att detta inte är fusk? Det finns en anledning till varför Riot inte har integrerade timers från första början.

Givetvis är det ett fusk i min bok. Men det är inte ens det största problemet. Om riot accepterar detta programmet så kan man ju undra vilka mer program som kan börja komma fram. Till slut så sitter alla på 3-4 extra program utöver LoL som hjälper en att spela. Fy skam på er som använder er av det här.

Jag förväntar mig att riot bannar användandet av tredjepartsprogram ganska snart. Om dom inte gör det så kan det vara en sån sak som till slut får LoL att gå under.
Citera
2014-04-27, 15:28
Medlem
Så det curse voice gör är att tima buffs/ultis och man har möjligheten att kommunicera med andra i laget som också har det?

Det är väl typ meh. Inget stort sådär.
Citera
2014-04-27, 15:29
Medlem
Citat:
Varför ens ladda ner programmet då om allt extra du får är onödigt, enligt dig? Folk kör ju med liknande program just för att det ger dem ett övertag.

Jag tycker att om dessa grejer är tillåtna borde Riot implementera skiten själva, så alla får det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Så det curse voice gör är att tima buffs/ultis och man har möjligheten att kommunicera med andra i laget som också har det?

Det kanske det inte är men vart drar man gränsen?
Är det okej att ha ett program som varnar när motståndaren kan bursta ner dig?
Är det okej att ha ett program som lyser upp en minion varje gång du kan döda den med en AA?
Är det okej att ha ett program som visar om du kan bursta ner din motståndare (alltså räknar ut hur mycket hans MR/Armor egentligen skyddar)?
Etc etc.
Senast redigerad av fleskdoris 2014-04-27 kl. 15:31.
Citera
2014-04-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania

Förtjänar man att få ett övertag tack vare att man installerat ett program?

Övertag är något man ska göra sig förtjänt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in