2014-04-26, 23:47
Medlem
Hej.

När jag kopplar in en Seagate 500 gb extern hårddisk så dyker den inte upp alls på min dator. Jag hör det där ljudet som låter när man sätter in eller tar ut en hårddisk men sen kommer den inte upp. Den kommer däremot upp om jag kopplar in den till en Mac. Kan det vara så att den är formaterad till något som Windows inte kan läsa?
Citera
2014-04-27, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannesoth
Hej.

När jag kopplar in en Seagate 500 gb extern hårddisk så dyker den inte upp alls på min dator. Jag hör det där ljudet som låter när man sätter in eller tar ut en hårddisk men sen kommer den inte upp. Den kommer däremot upp om jag kopplar in den till en Mac. Kan det vara så att den är formaterad till något som Windows inte kan läsa?

Ja så skulle det kunna vara.
Koppla in den i macen och titta efter diskens filsystem i egenskaper.
Citera
2014-04-27, 02:35
Medlem
inellas avatar
Jag hade en Seagate för 3 år sedan, minns att jag var tvungen att hämta hem särskilda drivrutiner för att mitt Win XP skulle känna igen den. Vet inte om det är tvunget fortfarande, men kolla ifall det finns något på deras supportsida.
Citera
2014-04-27, 02:44
Medlem
Det kan också vara så att du har många enheter i datorn, så att din externa hdd får samma " namn " som något annat, typ G: eller liknande. Då måste du ändra så att den får en egen bokstav.
Citera
2014-04-27, 07:38
Medlem
Citat:
Hej.

Högerklicka på dator i startfältet,
Välj hantera.
och sedan diskhantering.

Den bör visas där även om den är formaterad i något annat system.
Citera
2014-05-01, 22:20
Medlem
Der verkar som om den ska "vara" i NTFS, konstigt...
Citera
2014-05-01, 22:32
Medlem
Den dyker inte upp på PC och inte heller kan macen läsa den längre, jag undrar vad som hänt?
Citera
2014-05-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Högerklicka på dator i startfältet,
Välj hantera.
och sedan diskhantering.

Den bör visas där även om den är formaterad i något annat system.

Hittar den inte där.
Citera
2014-05-01, 22:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Syns HDD under Bios? [PC]
Citera
2014-05-01, 23:57
Medlem
Jag laddade ner ett program från Seagates hemsida, gjorde någonting (minns inte exakt vad) vilket jag tror formaterade hårddisken för nu kan jag se den och använda den.

Tack!
Citera
2014-05-02, 00:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Jag laddade ner ett program från Seagates hemsida, gjorde någonting (minns inte exakt vad) vilket jag tror formaterade hårddisken för nu kan jag se den och använda den.

Tack!

Bra att du fick ordning på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in