2014-04-25, 16:14
Medlem
Då var klockan över fyra. Tre dagars väntan påbörjas nu...
Citera
2014-04-25, 18:30
Medlem
Vilken tid på måndag kan man förvänta sig normeringstabellerna tror ni?
Citera
2014-04-25, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av roligankan
Vilken tid på måndag kan man förvänta sig normeringstabellerna tror ni?
När de släpps bör de vara tillgängliga.

Nej, men om jag inte missminner mig brukar det vara på förmiddagen. Ibland blir det dock senare på dagen.
Citera
2014-04-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Nej, men om jag inte missminner mig brukar det vara på förmiddagen. Ibland blir det dock senare på dagen.

Vem vill satsa emot att deras hemsida kommer krasha - som vart enda år..
Citera
2014-04-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Kommer normeringen 28/4, och det officiella resultatet på antagning.se/hogskoleprov.nu 5/5? Så jag uppfattat det.
Citera
2014-04-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Kommer normeringen 28/4, och det officiella resultatet på antagning.se/hogskoleprov.nu 5/5? Så jag uppfattat det.

Exakt så.

Förra året släpptes både resultat och normering tidigare än väntat men nu verkar det som att vi faktiskt får cäbta fram till utsatt dag, i alla fall för normeringen.
Citera
2014-04-26, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wireman
Exakt så.

Förra året släpptes både resultat och normering tidigare än väntat men nu verkar det som att vi faktiskt får cäbta fram till utsatt dag, i alla fall för normeringen.

Tråkigt att de ej kommit ut än.. Lider inombords
Citera
2014-04-26, 14:31
Medlem
r4ll3s avatar
Hur vanligt är det att man överför fel alternativ till kontrollpapperet? Är nämligen två uppgifter jag nästan kan svära på att jag svarade annorlunda på, men kanske bara är önsketänkande. Om jag inte svarade annorlunda så tänkte jag åtminstone rätt men markerade fel alternativ av nån konstig anledning. Det var verkligen superenkla uppgifter...
Citera
2014-04-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Hur vanligt är det att man överför fel alternativ till kontrollpapperet? Är nämligen två uppgifter jag nästan kan svära på att jag svarade annorlunda på, men kanske bara är önsketänkande. Om jag inte svarade annorlunda så tänkte jag åtminstone rätt men markerade fel alternativ av nån konstig anledning. Det var verkligen superenkla uppgifter...

Ja alltså misstag kan hända, absolut. Men hur mycket kan det verkligen påverka? +/- 0.5 maximalt tror jag skulle kunna vara konsvekvens, även ifall det är väldigt osannolikt. Men man vet ju aldrig. Vart ligger du runt ungefär?
Citera
2014-04-26, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3

Sitter i exakt samma sits. Har gått igenom uppgifterna nu i efterhand och är tämligen säker på att jag svarade rätt på två uppgifter, men som dock förnekas av mitt kontrollpapper. Den slutgiltiga råpoängen från mina tidigare prov har alltid stämt överens med kontrollpappret, men jag minns att jag velade på ett par uppgifter för att senare gå tillbaka och ändra.

Förhoppningsvis har jag då bara glömt att samtidigt ändra i kontrollpappret. Vi får hålla tummarna helt enkelt. I mitt fall kan dessa två poäng vara helt avgörande för en eventuell flytt till Lund i höst.
Citera
2014-04-26, 15:22
Medlem
Åhh jag vill se mitt resultat, blir tokiiiig.

De fyra sista frågorna på första provet hann jag aldrig skriva in på det gula pappret och enligt förra årets normering så borde jag kunna komma in på min utbildning, så jag frirullar på de fyra "okända" frågorna. Hoppas att jag turade in alla fyra
Citera
2014-04-26, 15:48
Medlem
en.svensk.nigers avatar
Har facit ändrats något? Jag fick precis samma resultat nu när jag rättade om det som när jag rättade direkt efter provet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in