Citat:
Ursprungligen postat av
highfive
Eftersom sex och dö-/döda var frekvent i samtalskommunikationen så borde han väl minnas innehållet? Att använda dö-/döda i sån omfattning verkar inte normalt. Milt sagt.
Den där logiken förstod jag inte alls måste jag erkänna. Hur vet du förresten vad de skrev om just dessa dagar?
Förledet "dö" gällde samtliga SMS såvitt jag minns. Av dessa utgjorde för mätperioden hans och VB:s kommunikation ungefär 50%. Sökningen kan ha omfattat en större mängd data än mätperiodens. Hur kan du veta att det var i kommunikationen med just VB som dessa ord förekom särskilt frekvent?
För att vara tydlig med vad JAG menar: Från MB:s synvinkel fanns inget speciellt med dessa SMS. Han hade ju ingen aning om när de skrevs att de var de sista som han och VB nånsin skulle utväxla. De var bara ännu ett gäng av mer eller mindre innehållslösa SMS som säkert bestod av en konstig blandning av nojs, kärleksförklaringar från VB:s sida, ilskna angrepp från VB, tomt pladder och sen lite inskjutna svar från honom då och då. Han var också en person som hade en massa andra kontinuerliga kontakter på SMS om ditten och datten och hela tiden var fullt upptagen med sitt företagande och sitt karatetränande. Jag kan inte se det minsta mystiska i att han när han några dar senare får veta att VB är försvunnen inte kan dra sig till minnes särskilt mycket av vad de skrev om. Även om jag iofs inte tror att hans minne är fullt så dåligt som han själv påstod i förhören.