2014-04-22, 20:14
Medlem
vaginalprolapss avatar
jahopp, då har även jag varit i denna underbara stad. jag trivdes riktigt bra där, MEN det var ju en hel jävla djungel med mat där. Det kändes som att allt var asdyrt och kasst. Men jag kanske var för stenad för att hitta något vettigt. Sen kan jag rekommendera Lost in Amsterdam, Lounge. Ett riktigt trevligt ställe med bra personal och sköna lokaler med bra musik. Någon annan som varit där?
2014-04-22, 23:50
Medlem
Inte hittat någon uppdaterad tråd så bumpar denna.
Undrar hur det ligger till i opiat/benzofronten på deras apotek?

Finns det chans att få ut något att relaxa på? Typ tram, eller valium?
2014-04-23, 01:19
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
jahopp, då har även jag varit i denna underbara stad. jag trivdes riktigt bra där, MEN det var ju en hel jävla djungel med mat där. Det kändes som att allt var asdyrt och kasst. Men jag kanske var för stenad för att hitta något vettigt. Sen kan jag rekommendera Lost in Amsterdam, Lounge. Ett riktigt trevligt ställe med bra personal och sköna lokaler med bra musik. Någon annan som varit där?
Käkade du inte på Wok to Walk? Överkomligt i pris, lättillgängligt och gott.
2014-04-23, 06:19
Bannlyst
Citat:
Instämmer till 100%
2014-04-24, 02:21
Medlem
Brossys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave
Instämmer till 100%

Nu vet jag inte vilka prisklasser ni är ute efter, men tyckte många av krogarna runt Rembrandtplein hade jävligt bra mat, kanske var gräset som gjorde det dock... De ligger ju också i den lite högre prisklassen men jag kände att när jag väl var där vill jag inte behöva snåla, så priset låg längre ner på min prio lista.
Senast redigerad av Brossy 2014-04-24 kl. 02:23.
2014-04-24, 09:45
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Käkade du inte på Wok to Walk? Överkomligt i pris, lättillgängligt och gott.

Nej, det missade jag. Men jag käkade på något thaihak jag inte minns namnet på, men det smakade precis som en häst luktar.

Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Nu vet jag inte vilka prisklasser ni är ute efter, men tyckte många av krogarna runt Rembrandtplein hade jävligt bra mat, kanske var gräset som gjorde det dock... De ligger ju också i den lite högre prisklassen men jag kände att när jag väl var där vill jag inte behöva snåla, så priset låg längre ner på min prio lista.

Jo, men nu hade jag 2000kr att spendera på 6 dagar, det blir väl så om planerar dåligt. Så nästa gång blir det att släpa med sig mer folk och mer pengar!
2014-04-24, 10:03
Medlem
biggander2s avatar
Jag var där förra veckan. Det var väl mitt 5e besök i staden. Fattar inte hur Ni kan klaga på maten? Amsterdam har ett jävligt bra utbud med mat enligt mig. Jag har bara blivit besviken en gång och det var på en köttrestaurang där kocken inte förstod skillnaden mellan rare och medium rare.

Rekommenderar er att använda er av traveladvisor och yelp för att hitta bra ställen.
2014-04-24, 12:53
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2
Jag var där förra veckan. Det var väl mitt 5e besök i staden. Fattar inte hur Ni kan klaga på maten? Amsterdam har ett jävligt bra utbud med mat enligt mig. Jag har bara blivit besviken en gång och det var på en köttrestaurang där kocken inte förstod skillnaden mellan rare och medium rare.

Rekommenderar er att använda er av traveladvisor och yelp för att hitta bra ställen.

Eller hur, maten är ju asbra, har varit där ett par gånger och fler blir det!
2014-04-24, 21:00
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggander2

Jag har varit utomlands två gånger (om man räknar med Amsterdam) så jag är väl inte allt för hemma när det kommer till att navigera sig fram i främmande länder, men nästa gång så ska jag lägga ner mer tid på att hitta bra mat.

Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Eller hur, maten är ju asbra, har varit där ett par gånger och fler blir det!
Samma här, sjukt underbar stad.

Men jag hade sjukt svårt att sätta fingret på vad det var för stämning i staden, om det var en glad stämning/aggressiv stämning. Är ni med på hur jag menar? åker jag till Rinkeby så känner jag ju direkt att det är rätt aggressivt.
2014-04-24, 23:59
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Jag har varit utomlands två gånger (om man räknar med Amsterdam) så jag är väl inte allt för hemma när det kommer till att navigera sig fram i främmande länder, men nästa gång så ska jag lägga ner mer tid på att hitta bra mat.

Samma här, sjukt underbar stad.

Men jag hade sjukt svårt att sätta fingret på vad det var för stämning i staden, om det var en glad stämning/aggressiv stämning. Är ni med på hur jag menar? åker jag till Rinkeby så känner jag ju direkt att det är rätt aggressivt.

Verkar som att du inte varit utanför tullarna mer än två gånger heller..
2014-04-25, 09:37
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hesten303
Verkar som att du inte varit utanför tullarna mer än två gånger heller..

Vad får sig att tro att jag bor innanför tullarna?
Håll dig till att diskutera Amsterdam istället för att försöka trycka ner mig.
2014-04-25, 12:28
Medlem
hesten303s avatar
Citat:
Vad får sig att tro att jag bor innanför tullarna?
Håll dig till att diskutera Amsterdam istället för att försöka trycka ner mig.
Jag blev bara jävligt provocerad av att du skrev "åker jag till Rinkeby så känner jag ju direkt att det är rätt aggressivt" samtidigt som du inte kan känna av viben i en världsmetropol..

Men skit i det.. Du verkade ha kul i Amsterdam och jag hoppas att jag också har det när jag drar ner i sommar!
HEJ!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in