Citat:
Ursprungligen postat av
wehrmacht
Jag tyckte det var klockrent, slutresultatet visade att det var helt rätt beslut. JJ var ute efter att framställa rörelsen som galen och våldsam och socialt stigmatisera våra ledare ännu mer. Han spelade inte rent och vågade inte stå för programmet i efterhand och använde istället kravet som ett påstått hot, vilket är ett skämt (lyssna på inspelningen).
Jag tyckte kravet fungerade lite som en påminnelse över att det är faktiskt människors liv han rapporterar om, inte bara "nazister" som alla kan demonisera hur som helst utan att behöva ens bry sig över att vara ärlig kring rapporteringen. "Jag har ju skyddad adress" " -jo det har jag med".
Snälla vrid och vänd på det hur mycket du vill. Men varför ska intervjun vara hemma hos honom? SMR är ju inte precis bortskämd med exponering där ni får prata och varför då ta ett sådant här utmärkt tillfälle med ett helt sanslöst konstigt krav.
Klart att JJ inte bjuder in er i sitt hem. Om rädsla för "vinkling" existerade så finns det ju andra sätt att komma runt det. Ni brukar ju smygspela in när ni pratar och lägga upp på sidan så varför inte bara fråga Janne om det är okay att ni tar med en av era kameramän från alla era youtube videor?
Det är klart att JJ är orolig och inte vill röja sin hemliga adress. Historien har ju visat att ni har en del tokstollar i era led som kan göra både det ena och det andra så du måste ju förstå att rädslan i alla fall är befogad.
Hur som helst blev hela dokumentären väldigt ointressant när inte SMR uttalade sig. Men det skrattretande i ert gnäll om hårdvinkling är att ni INTE ENS TOG CHANSEN till att säga "sanningen".
Är ni en fredlig organstaion som står för Nordens frihet bör väll ändå era ledare kunna tala för sig i TV utan att åka hem till Janne för att få en kopp kaffe på köpet.