2014-04-24, 19:00
Medlem
LVX156s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Sedär. Ledighet och mer té-drickande.

Meningen är att jag ska genomgå en Belus-behandling och försöka inse storheten med den en gång för alla, men vi får se hur det blir med den saken.
Omslaget är ju givetvis hur fint som helst.
Nu står dock karlns äldre grejor på schemat..

Burzum - Aske
Längesen nu och min kärlek till dessa verk är ju som bekant, nästan obefintligt liten. Men ja.. kult är det ju och tror de flesta i denna tråd vet att jag är människa nog att kunna ändra mig vid övertalning. Vänder kappan efter vinden såattsäga öhöh.
Bah! En trve kvlt blakk metal vvarrior får vinden att vända efter kappan!

Här har det varit dåligt med bm, har nästan bara lyssnat på doom på sistone, men nu ska jag ut på promenad, och med mig tar jag Goats of Doom - Ashes From The Past.

https://www.youtube.com/watch?v=mEOXXV9Wo9s
Citera
2014-04-24, 19:21
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LVX156
Bah! En trve kvlt blakk metal vvarrior får vinden att vända efter kappan!

Här har det varit dåligt med bm, har nästan bara lyssnat på doom på sistone, men nu ska jag ut på promenad, och med mig tar jag Goats of Doom - Ashes From The Past.

https://www.youtube.com/watch?v=mEOXXV9Wo9s

Det är ett sanningens ord. Men jag kände ett stort urge efter allas våran "Greven" helt enkelt.

Kör "Belus" just nu och nog fan är den bättre än vad jag minns den iaf.
Nästan lite för tillrättalagd på sina ställen för att vara "Burzum" om ni frågar mig. Men ja.. han har ju haft sina år att tänka ut riffen om man säger så höhö.

Burzum - Glemselens Elv
Citera
2014-04-24, 19:28
Bannlyst
Cryptopsy - Boden
perfekt för mig som har adhd

http://www.youtube.com/watch?v=Ns0mpOg7Sdo
Citera
2014-04-24, 19:34
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komputerman
Cryptopsy - Boden
perfekt för mig som har adhd

http://www.youtube.com/watch?v=Ns0mpOg7Sdo

Har sjukt dålig koll på bandet utöver just "None so vile" som jag äger på vinyl sen länge tillbaka.. Men jag har svårt att förstå storheten med Cryptopsy faktiskt..
Det är ganska grym brutaldöds allt som oftast, men sången tycker jag är nästan skrattretande dålig.
Hur de låter EFTER denna har jag ingen aning om, men vad jag förstått det som, så håller många just denna platta som deras bästa.. och det förstår jag bara inte. Det finns så mycket annat därute inom genren som är så mycket bättre. Och nej det handlar inte bara om smaken, det handlar isf bara om att man stannat av vid Cryptopsy och inte letat sig vidare. Oavsett om man har ADHD eller ej.

np: Burzum - Morgenroede
Lite glad är jag över att jag gett denna en andra chans, för den är långt ifrån lika dålig som jag velat ha den till.
Citera
2014-04-24, 19:37
Bannlyst
Citat:
Har sjukt dålig koll på bandet utöver just "None so vile" som jag äger på vinyl sen länge tillbaka.. Men jag har svårt att förstå storheten med Cryptopsy faktiskt..
Det är ganska grym brutaldöds allt som oftast, men sången tycker jag är nästan skrattretande dålig.
Hur de låter EFTER denna har jag ingen aning om, men vad jag förstått det som, så håller många just denna platta som deras bästa.. och det förstår jag bara inte. Det finns så mycket annat därute inom genren som är så mycket bättre. Och nej det handlar inte bara om smaken, det handlar isf bara om att man stannat av vid Cryptopsy och inte letat sig vidare. Oavsett om man har ADHD eller ej.

np: Burzum - Morgenroede
Lite glad är jag över att jag gett denna en andra chans, för den är långt ifrån lika dålig som jag velat ha den till.
samma här! Boden e dock den enda låten jag diggar med dem sen None So Vile och Lord Worm på sång.
Citera
2014-04-25, 01:44
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komputerman
samma här! Boden e dock den enda låten jag diggar med dem sen None So Vile och Lord Worm på sång.

okey. Du har ingen koll alls helt enkelt?

np: Darkthrone - UAFM - 1sta låten.
Citera
2014-04-25, 03:09
Medlem
Mordum87s avatar
np: Revenge - Scum...
Precis såhär tycker jag om er.
Citera
2014-04-25, 03:27
Medlem
Mordum87s avatar
Ojdå.. tog jag död på hela tråden?

np: Darkthrone - Natassja in eternal Sleep

Sluta nu, ge mig stryk vafan.. nehe.
Citera
2014-04-25, 03:42
Medlem
Mordum87s avatar
Burzum - Stemmen fra taarnet
Den mest ryggradsvridande låten någonsin?
Citera
2014-04-25, 05:58
Medlem
Mordum87s avatar
MEn snälla nån. Jävla surfittor..

np: Burzum - Hvis....
Citera
2014-04-25, 08:17
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Jag kan inte annat än att hålla med. Musikalisk är det bitvis riktigt bra och då tycker jag de har något andra dödsband i samma niche saknar. Men Lord Worm är fruktansvärt dålig. Det som är mer oroande är att han allt som oftast dyker upp på listor över de bästa dödsvokalisterna genom tiderna. Jag är verkligen ingen som har svårt för growl, bra framför är det mäktigt och fungerar som en katalysator för musiken. Lord Worm lyckas verkligen inte med det. Det är mer eller mindre komedi när han sätter igång.
Citera
2014-04-25, 12:03
Bannlyst
Citat:
okey. Du har ingen koll alls helt enkelt?

np: Darkthrone - UAFM - 1sta låten.
Jo jag har lyssnat på flera av deras album (kommer inte ihåg namnen på dem) men ingen håller samma klass (är urusla) som none so vile där alla spår e grymma. Min favorit är Slit Your Guts http://www.youtube.com/watch?v=AbtSvFP5Np0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in