2014-04-24, 15:11
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Cuba? Vem vill resa till Kuba? Ett kommunistland med en galen regim men dock med vänliga medborgare. Bättre kan du väl.
Nu är det du som gör off topic av frågan: hurudan karaktär har det påstådda ryska reseförbudet!
2014-04-24, 15:13
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Att pro-ryssar vill tillhöra Ryssland är det väl ingen som motsäger? Däremot så blir många förbannade över att dessa pro-ryssar inte nöjer sig med att flytta till Ryssland, utan ser sig själva ha rätten att ta med sig hela jävla regionen.
Flytta tillbaka till Ryssland? Jävla rasist! Som att be grönlänningar flytta tillbaka till Danmark.
2014-04-24, 15:16
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
USA känns jävligt off-topic här. Men eftersom du startade jämförelsen, kan du väl förklara hur USA:s rekommendationer om ett land skulle vara jämförbara med det ryska inrikesministeriets förbud att åka till 150 länder?
Den amerikanska rekommendationen är värre då gäller hela landet men den ryska rekommendationen gäller enbart nån procent av befolkningen som jobbar i känsliga uppgifter. Reseförbudet till Kuba är förresten ingen rekommendation, utan straffbart!
2014-04-24, 15:18
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridaynightout
Några pro-ryssar i Slavjansk är identifierade via sociala nätverk:

http://ukrainianpolicy.com/insurgents-identified-the-green-men-of-vkontakte/

Inte förvånad att många har kopplingar till neo-nazistiska grupper.

Särskilt intressant var denna "krigare mot fascism"
Nu är detta smutskastning och inte jämförbart eftersom de inte gjort en kupp, bildat regering och åtnjuter USA/EU/NATO stöd. En marginalgrupp i en folkrörelse.
2014-04-24, 15:25
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Nu är detta smutskastning och inte jämförbart eftersom de inte gjort en kupp, bildat regering och åtnjuter USA/EU/NATO stöd. En marginalgrupp i en folkrörelse.

Men lägg ner med ditt dravel nu. Alla här har tröttnat på det.

Vi har att göra med terrorister som synligt går runt med tunga vapen, ockuperar stadsbyggnader, kidnappar journalister, mördar politiker, skjuter på flygplan. Dessutom har både deltagare i denna terroristorganisation, liksom ledare för dessa, tydliga kopplingar till nynazistiska rörelser.
2014-04-24, 15:44
Medlem
LifLis avatar
Citat:

Vi har att göra med terrorister som synligt går runt med tunga vapen, ockuperar stadsbyggnader, kidnappar journalister, mördar politiker, skjuter på flygplan. Dessutom har både deltagare i denna terroristorganisation, liksom ledare för dessa, tydliga kopplingar till nynazistiska rörelser.

Majdan-regimen alltså? Eller är allas vår nasse-gris Mikael Skillt på anti-nazisternas sida huh?

För övrigt trodde jag att Putin har gått jävligt hårt mot nazister i Ryssland. Krim har ju gått hårt emot dessa svin sedan inträdet i Ryska federationen. http://en.ria.ru/world/20140311/188325084/Crimea-Bans-Nationalist-Neo-Nazi-Groups.html

Det kan inte vara så enkelt att den s.k. pro-Ryska rörelsen i Östra Ukraina är splittrad och består av massor mindre fraktioner, och inte är centralstyrd från Ryssland som du vill göra gällande. Kanske helt enkelt olika grupper av 'vanligt folk' som visar sin avsky mot kuppregimen i Kyiv?

Edit. Och med det sagt borde folkrörelsen i östra Ukraina gå hårt åt nassarna i sina egna led också, märk väl.
Senast redigerad av LifLi 2014-04-24 kl. 15:49.
2014-04-24, 15:53
Medlem
Citat:
Den amerikanska rekommendationen är värre då gäller hela landet men den ryska rekommendationen gäller enbart nån procent av befolkningen som jobbar i känsliga uppgifter. Reseförbudet till Kuba är förresten ingen rekommendation, utan straffbart!
Den ryska rekommendationen gäller väl hela den ryska befolkningen medan förbudet gäller statsanställda inom olika förvaltningar? Putin har börjat se spöken i varje vrå verkar det som.
Han frestar ryssarnas tålamod till det yttersta.
2014-04-24, 15:55
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Flytta tillbaka till Ryssland? Jävla rasist! Som att be grönlänningar flytta tillbaka till Danmark.
Har inte sagt något om att flytta tillbaka (eftersom att alla inte är född eller ens har bott i Ryssland), bara att de gott och väl kan flytta till Ryssland om de nu älskar Ryssland så himla mycket i stället för att tvinga folk som INTE vill bli en del av Ryssland. Du vet, separatisterna talar inte för alla i öst.

Och rasist? Seriöst? Vet du ens vad det ordet betyder? Men för att svara till dina anklagelser så nej, jag är inte rasist.

Och det var nog den dummaste jämförelsen jag hört. De grönländska inuiterna har inget med Danmark att göra. Det är som att säga att aboriginerna ska flytta hem till Storbritannien.

En smartare jämförelse hade varit att alla norrmän i Jämtland skulle ockupera städer och byar i Jämtland för att återigen bli en del av Norge. Hur schyst skulle det vara mot alla jämtar som vill fortsätta tillhöra Sverige?

Eller varför inte etniska svenskar på Åland som ockuperar ön och kräver att få bli en del av Sverige. Återigen, hur schyst vore det mot ålänningar som vill fortsätta tillhöra Finland? Då är väl för fan det mest civiliserade sättet att själv flytta dit man vill höra hemma i stället för att ta till med våld?
2014-04-24, 16:07
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoHeadedEagle
Here we go:

Russia says it has begun military exercises on its Ukrainian border, to dissuade Kiev from "violence against its own citizens”, according to Defense Minister Sergey Shoigu.

http://rt.com/news/154588-russia-drill-ukraine-operation/

Jag läste att de ukrainska anti-terror styrkorna nu drar sig tillbaka för att lugna läget lite. Tråkigt tycker jag. Låt ryssarna gå in. Då blir det fritt fram för EU och USA att äntligen besluta om fullständig handelsbojkott och ryssarna får för första gången känna på äkta militärt försvar. Det ska kännas när man inkräktar ett grannland. Den terrorverksamhet som ryssarna bedriver mot Ukraina måste få ett stopp.
2014-04-24, 16:11
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifLi
Majdan-regimen alltså? Eller är allas vår nasse-gris Mikael Skillt på anti-nazisternas sida huh?

Vem bryr sig om vad han gör där eller vilka grupper han är involverad i? Ska han på något sätt representera Majdan eller? Fruktansvärt ful argumentationsteknik. Majdan var en folkrörelse bestående av alla möjliga partier och organisationer. Bara på torget i Kiev samlades det hundratusentals människor, varav den överväldigande majoriteten utan några som helst politiska eller organisatoriska kopplingar. Jag tvekar inte på att han kan hitta likasinnade i Ukraina. Men vad har det med Majdan att göra? Menar du att det nynazistiska C14 som han är med i (och som har ca 200 medlemmar) utgör någon betydande kraft på Majdan? De är ingenting i sammanhanget.

Eller du menar att någon inom interimsregeringen har nazistisk agenda?

Snacka inte skit. Varken Majden eller interimsregeringen har något med fascism eller nazism att göra, det vet du själv innerst inne.

Titta då på de pro-ryska ledarna i öst, s.k. "självutnämnda borgmästare", som uttryckligen uttalar sig nynazistiskt och sympatiserar med Breivik, samt är med i nynazisitiska rörelser. Titta också på dessa s.k. "krigare mot fascism" som stödjer den neonazistiska ideologin. Lite skillnad, va?

Citat:
He is ironically a member of the ‘Anti-fascist movement of the South-East‘ as well as the ‘White Legion‘ neo-Nazi community.

http://ukrainianpolicy.com/insurgents-identified-the-green-men-of-vkontakte/

Citat:
Han säger också att han ser de skandinaviska länderna som förebilder.

– Jag tycker verkligen om ert nordliga folk, för de nordliga folken har lyckats behålla sina historiska rötter och blodsband. De har ännu inte hunnit drabbats av denna mass*immigration. Blodet vårt späds ut, förstår ni. Och ärligt talat, första signalen om faran i detta gav Breivik och jag tror de hörde honom.

Vad tycker ni om Breivik?

– Jag har inte en bestämd åsikt men han betedde sig inte korrekt. Man får inte döda folk, han hade kunnat gå ut och säga sin mening.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/vart-svar-kommer-vara-att-vi-skjuter-skarpt/

Citat:
Pro-Russian separatists have engaged in seemingly racially motivated acts of looting and assault against Romani residents of Sloviansk

http://ukrainianpolicy.com/pro-russian-separatists-loot-assault-romani-in-sloviansk/

Citat:
Earlier this week pro-Russian protesters under the leadership of Pavel Gubarev, the self-proclamied governor seized several buildings in Donetsk Regional State Administration and raised the Russian flag. Donetsk's pro-Russia separatist leader Gubarev was a member of radical neo-nazi group "Russian National Unity"
http://www.thegatewaypundit.com/2014/03/oops-pro-russian-donetsk-separatist-leader-discovered-to-be-nazi/

Citat:
Ursprungligen postat av LifLi
För övrigt trodde jag att Putin har gått jävligt hårt mot nazister i Ryssland. Krim har ju gått hårt emot dessa svin sedan inträdet i Ryska federationen. http://en.ria.ru/world/20140311/188325084/Crimea-Bans-Nationalist-Neo-Nazi-Groups.html

Jo men tjena....

Den årliga s.k. ryska marschen i Moskva.
http://zyalt.livejournal.com/921105.html

Pro-ryska demonstrationer på Krim, där det bl.a. brändes böcker om ukrainsk historia
http://tribunanaroda.info/content/view/3838/1/

Behöver jag skriva något om antalet främlingsfientliga brott i Ryssland och popularisering av nynazism?

Här kan du läsa mer om kopplingen mellan pro-ryssar och nynazism:
http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2014/04/east-ukraine-crisis-fascist-ma-2014416145823826439.html
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-24 kl. 16:52.
2014-04-24, 17:02
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:

fridaynightout är ett skrattretande verktyg för kuppmakarna, eu/nato osv, prata om dravel. Skaffa ett jobb på riktigt istället.
2014-04-24, 17:12
Medlem
fridaynightouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
fridaynightout är ett skrattretande verktyg för kuppmakarna, eu/nato osv, prata om dravel. Skaffa ett jobb på riktigt istället.

Jag har jobbat med Ukraina i över 10 år, förutom Ukraina har jag även arbetat med Ryssland, Polen, Estland, Lettland, Litauen m.m. Vad gäller just Ukraina så har jag varit bosatt där i flera år. Under denna tid har jag fått möjligheten att träffa flera politiska representanter på olika nivåer och skaffat mig en god förståelse för landet och folket där.

Berätta för mig vad du har för erfarenhet?

Här försöker man dela med sig av sin kunskap om landet ifråga, men istället blir man bara påhoppad av folk som aldrig ens varit i Ukraina och har ingen som helst kunskap om landet, men trots det tror sig veta allting. Det är väldigt tråkigt att det inte går att föra någon seriös konversation här. Istället fylls tråden med konspirationsteoretiker, folk som ser situationen som "väst mot öst", ryska propagandaoffer, och övriga självutnämnda experter.
Senast redigerad av fridaynightout 2014-04-24 kl. 17:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in