2014-04-24, 14:50
Medlem
Asystoles avatar
[quote=Barbiiiie|
Hoppas verkligen dom släpper ut honom. Men de andra förtjänar ett riktigt grovt fängelsestraff för det dom gjort för något så onödigt och barnsligt.[/QUOTE]

Barnsligt? Skulle nog vilja använda grövre benämningar än så. Barnsligt är att kasta sand på varandra, eller dra någon lite lätt i håret.

Om du inte tycker att det de har gjort är grovt önskar jag få veta vad du tycker är ett grovt våldsbrott?
Citera
2014-04-24, 15:21
Medlem
Outbacking.s avatar
AB skriver i dag i artikeln Fler hämtade till förhör om dubbelmord åter om att "40-åringen" (d.v.s. G*orge Mou*ad född 1974 - den andre "misstänkt för mord"-personen, Mila*, är ju född 1978) - "en av de mordmisstänkta bröderna, en 40-årig man" - konfigurerats i skilsmässa, man skriver om "sin exfrus släktingar".

Problemet är att "40-åringen" Georg* aldrig varit gift, enligt Skatteverket. Han är ogift, har aldrig skilt sig d.v.s.

35-åringen, han född 1978, Mil*d, han har däremot just varit i skilsmässa för fyra år sedan och förekommer i T-mål. Märkligt att Aftonbladet (och TT i går) inte har bättre koll, att de rör ihop männen på detta vis.
Citera
2014-04-24, 15:54
Medlem
R86Js avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbacking.
35-åringen, han född 1978, Mil*d, han har däremot just varit i skilsmässa för fyra år sedan och förekommer i T-mål. Märkligt att Aftonbladet (och TT i går) inte har bättre koll, att de rör ihop männen på detta vis.

Det är ju AB, dem skiter i bara det säljs lösnummer och svensson fördummas
Citera
2014-04-24, 15:56
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och vet väl inte riktigt vad han vill säga egentligen -- han känner bara att han i egenskap av syrian vill säga något tydligen....

Citat:
Släktfejder är inte på något sätt representativ för den svensk-syrianska gruppen. Tvärtom förkastas denna typ av barbariskt beteende av den absoluta majoriteten inom folkgruppen.

[...]

Polisens agerande visar på en brist på kulturell kompetens när det kommer till svenska familjer med patriarkala strukturer och hederstänk.

Läs hans kissnödiga motsägelser .... eller menar han kanske att polisen bör bli rasistisk och helt enkelt utgå från att svarthåriga, brunögda, där någon bryter i uttal, skall ses som potentiella hedersmördare så fort en schism uppstår?

Jodå... han vet vad han vill säga:

De e' nån annans fel! De e' svenska polisens fel!

Ty de ociviliserade, primitiva barbarer som koloniserat Sverige kan enl. Robert Hannah inte hållas ansvariga. ("Ociviliserade, primitiva barbarer" syftar på dem, som mötte upp för att delta i gatuslagsmålet.)

Robert Hannah skriver:

Citat:
Det borde ha varit självklart för polisen att i syfte att lugna ner situationen och undvika framtida brott att genast gripa släkternas ledande upprorsmakare och hårdbevaka övriga personer som kunde misstänkas begå brott.

Det finns inte något lagrum i Sverige för att i preventivt syfte "genast gripa släkternas ledande upprorsmakare" eller resurser för att dessutom "hårdbevaka övriga personer".
Senast redigerad av Meiji 2014-04-24 kl. 16:29.
Citera
2014-04-24, 16:26
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Han påstår alltså att polisen ska ta klanledare i förebyggande syfte.
Okey, men då behövs ju inrättas någon form av register för att veta vilka som hör till vilken klan osv,,,
Låter bekant på något vis.

Hahaha , det skulle skrivas kilometerlånga spalter om rasistiska poliser och kostsamma internutredningar skulle inledas om de hade internerat klanledarna och det sedan inte hade skettnågot stort bråk. Då hade poliserna fått skit för det.......Hannah..vad tänker du med
Citera
2014-04-24, 16:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Hahaha , det skulle skrivas kilometerlånga spalter om rasistiska poliser och kostsamma internutredningar skulle inledas om de hade internerat klanledarna och det sedan inte hade skettnågot stort bråk. Då hade poliserna fått skit för det.......Hannah..vad tänker du med
Det hade ju gått åt helvete. Rubriker som "Rasprofilering" & "Syrianregister" hade det stått i krigsrubrikerna.
Citera
2014-04-24, 16:35
Medlem
murder_us avatar
Tillhör båda familjerna samma isomer av syrsor ? Är det en racemisk mix av assyrier och syrianer ?
Citera
2014-04-24, 17:03
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det verkar vara något med någon sorts "heder" som förekommer i dessa mellanöstern-klankulturer. En tjej hade bytt kille, och sen måste hela hans (hennes?) familj dödas för detta.

Svårt för mig som vanlig svenne att förstå detta, men jag försöker lära mig. Vi lär ju få mer av denna "heder" i framtiden i detta land. Ett sätt för mig att försöka förstå detta är att relatera till Sverige på 1200-talet, då kan vi eventuellt haft samma form av hederskultur även här.

Så de kände sig vanhedrade för deras son eller så inte dög ?
Citera
2014-04-24, 17:27
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Så de kände sig vanhedrade för deras son eller så inte dög ?
Skulle tro att både den avspisade sonen och hela gangstersläkten kände sig ytterst vanhedrade av att en kvinna "i deras ägo" visar någon form av egen vilja och tar initiativ till en skilsmässa. Den så avskydda normale, vanlige svennen biter ihop och sväljer förtreten, här dras hela släkter/klaner in i ett mindre, men formligen fullskaligt krig, bara för att kvinnan troligen valt att kliva av ett arrangerat äktenskap till förmån för äkta(?) kärlek. Visst är det fantastiskt och jag hoppas hela FI och Schyman tar åt sig denna hederskultur och går ut i ett fackeltåg till förmån för den försmådda släkten....

Jag är tillräckligt gammal för att komma ihåg de s.k. rasbråken mellan raggare och assyrier/syrianer i Södertälje i slutet av 70-talet. Tänk att denna som wt och slödder då så stigmatiserade grupp ursvennar - raggarna - kunde ha så rätt. I detta fall var de onekligen 40 år före sin tid:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Slagsm%C3%A5let_mellan_assyrier_och_raggare_i_S%C3 %B6dert%C3%A4lje_1977
Citat:
Medierna beskrev det som "rasbråk", vilket raggarna inte ville hålla med om. Även anpassningsproblem bland assyrier/syrianer i Sverige lyftes fram.
Senast redigerad av BurkHans 2014-04-24 kl. 17:51.
Citera
2014-04-24, 17:31
Medlem
nästa år kan AL QAIDA gänget i sverige knacka på din dör och säga DET HÄR ÄR MIN VILLA

ONTOPIC : eftersom mördarna var kännda sen tidigare i brottsregistret varför har inte polisen gjort husransaka för att hitta kalaschnikov .
Citera
2014-04-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
nästa år kan AL QAIDA gänget i sverige knacka på din dör och säga DET HÄR ÄR MIN VILLA

ONTOPIC : eftersom mördarna var kännda sen tidigare i brottsregistret varför har inte polisen gjort husransaka för att hitta kalaschnikov .

Assyrianmördarna var väl inte kända fölr att ha Kalaschnikov i garderoben direkt. De var kända för att vara bidragstagare och halvkriminella. polisen får inte göra husrannsakan på så lösa grunder tyvärr. Nu kom de ut ir garderoben med sina kalaschnikov i alla fall. De är inte kända för någon större tankeverksamhet, bara för kriminalitet och "släktingar".
Citera
2014-04-24, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1

Den på bilden var vill inte äkta tyckte jag någon sa, sen vet jag inte hur vanligt det är att göra husrannsakan hos alla som är med i belastningsregistret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in