2014-04-23, 22:06
Bannlyst
Ja, vad ska man säga? Det finns ingen anledning att sparka på den som ligger. Nationaldemokraternas intentioner har det aldrig varit några större fel på.

Detta har ju varit "på känn" en längre tid, så det är väl bra att få det bekräftat. Det är tråkigt att det gick som det gick och jag kanske stundtals i ren frustration varit för hård i orden mot Marc Abramsson - jag vet inte.

Jag önskar inte människan något illa, men jag tror att det var bäst det som ni skedde med tanke på partiets utveckling sedan han tog över. Ledningen har alltid huvudansvaret, och nu har man slutligen tagit detta i någon mån.
Citera
2014-04-23, 22:12
Medlem
Väldigt bra gjort av Marc att ta sitt ansvar och lägga ner partiet, eller lägga det vilande som han säger.
Jag delar även hans analys i artikeln och har också för avsikt att personkryssa genuina nationalister på SDs riksdagslista.

Visst är det lite sorgligt när en nationalistisk verksamhet går i graven, men jag anser att Marc trots allt fick till ett bra om en också sent avslut. Man får väl önska honom lycka till i framtiden.
Citera
2014-04-23, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Väldigt bra gjort av Marc att ta sitt ansvar och lägga ner partiet, eller lägga det vilande som han säger.
Jag delar även hans analys i artikeln och har också för avsikt att personkryssa genuina nationalister på SDs riksdagslista.

Visst är det lite sorgligt när en nationalistisk verksamhet går i graven, men jag anser att Marc trots allt fick till ett bra om en också sent avslut. Man får väl önska honom lycka till i framtiden.
Det var väl tyvärr den mer vansinniga delen av Abramssons resonemang. Kan du hitta fem personer på SD:s riksdagslista som anser att Sverige ska förbli svenskt och vitt även i framtiden så får du hojta till.
Citera
2014-04-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det var väl tyvärr den mer vansinniga delen av Abramssons resonemang. Kan du hitta fem personer på SD:s riksdagslista som anser att Sverige ska förbli svenskt och vitt även i framtiden så får du hojta till.

Nu handlar den här tråden om Nationaldemokraterna i första hand och inte SDs riksdagslista eller för den delen SD kontra SVP. Jag anser att det finns flera demokratiska genuina nationalister på riksdagslistan, flera av dem sitter redan i riksdagen.

Med anledning av ditt inlägg så förmodar jag att vi inte delar syn på vad som är genuin nationalism och att namnge en rad personer blir därför överflödigt.
Min uppfattning är att Marc gör en bra analys av läget och jag anser att det är bra att han väljer att lägga sin röst på SD i valet 2014.
Citera
2014-04-23, 22:58
Medlem
mrphonks avatar
Detta var så klart väntat, men har ändå skrivit kort om min tid i partiet:

https://www.motgift.nu/2014/04/sa-minns-jag-nationaldemokraterna/
Citera
2014-04-23, 23:22
Medlem
Raglefants avatar
Nu när Marc äntligen gjort det rätta ska åtminstone jag inte angripa honom, eftersom det extremt usla arbete han gjort som partiledare under de senaste åren i någon mån vägs upp av genuint självuppoffrande insatser tidigare. Jag önskar honom all lycka med att lappa ihop familjelivet som tagit så mycket stryk och skaffa sig en "civil" tillvaro med jobb och allt sådant.

Samtidigt hoppas jag att han håller sig så långt borta från organiserad nationalism som bara är möjligt, åtminstone under de närmaste fem-tio åren, och att han aldrig mer hamnar på en maktposition.
Citera
2014-04-24, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet

Jag var inga problem med att hitta 5 sådana; Lång, Jansson, Hedlund, Sjöstedt och Hagwall. Finns fler att fylla på med.
Citera
2014-04-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Jag var inga problem med att hitta 5 sådana; Lång, Jansson, Hedlund, Sjöstedt och Hagwall. Finns fler att fylla på med.
Om de verkligen tycker så så kan de ju lämna det där kappvändarpartiet och övergå till ett parti som faktiskt står för dessa ideal.
Citera
2014-04-24, 14:42
Medlem
TheBurdens avatar
Nationaldemokraterna lägger ner:
Citat:
Efter 13 års verksamhet meddelande Nationaldemokraternas partiledare Marc Abramsson att partiet nu lägger ner. Anledningar som ges är bland annat svårigheter att rekrytera folk samt att det har varit omöjligt att tävla med Sverigedemokraternas enorma resurser.
https://www.realisten.se/2014/04/23/nationaldemokraterna-lagger-ner/
Citera
2014-04-24, 15:21
Medlem
Tercios avatar
Lite bittert och märkligt kanske att han inte nämner svp med ett ord. Alla vet ju att det är svp:s framgånger som ryckt undan mattan för nd. Eller nåja. Man kan väl säga att nd blivit klämt mellan ett växande sd och ett växande svp om man ska vara korrekt.
Citera
2014-04-24, 16:51
Medlem
det är dags att ombilda partiet med en ny partistyrelse för alla människors lika rätt och värde
Citera
2014-04-24, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rht88
det är dags att ombilda partiet med en ny partistyrelse för alla människors lika rätt och värde
Nej, det är det inte alls "dags" för. Du kan inte förklara på vilket sätt alla människor skulle ha "lika rätt" och "samma värde". Du bara floskelsvamlar kan inte utveckla dina egna påståenden varför det saknas anledning att ta dig på allvar.

Varför skulle en neger från andra sidan jorden vara lika mycket värd som en svensk? Och för vem är denna neger värd lika mycket som svensken? Inte för mig i alla fall. Är en total främling lika mycket värd som din närmaste familj och anser du i så fall också att dessa ska ha samma "rättigheter"? Var slutar då dessa rättigheter någonstans? Har främlingarna även "rätt" till ditt hus och din egendom? Kanske till din fru och till dina döttrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in