2014-04-24, 09:53
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linola
Vilket skitsnack från många av skribenterna ovan. Om det framkommer tydliga hot så är en del av polisens arbete att rycka ut. Är ni helt dumma eller? Hade en hotfull grupp kommit på besök skulle jag DIREKT ringa polisen och det skulle ni med. Hade polisen inte kommit och en av mina/era familjemedlemmar skulle dött så skulle jag också helt riktigt anklagat polisen för att inte skött sitt jobb. Förhoppningsvis var det en fråga om resursbrist i detta fall.

Sen är det ju också dubbelmoral över det hela. När vissa tar det i egna händer istället för att gå via polisen så är det "ociviliserat" och "ap-beteende". När man försöker gå via polisen och inte får hjälp så är det "patetiskt" att bli upprörd över det.

Att de agerat fel och borde undvikit situationen från början kan man ju tycka, men det spelar ingen roll. Ska polisen skita i att rycka ut varje gång det handlar om en situation där båda parter kunde undvikit "uppkommen situation"? 90-åringen som blev misshandlad för att hon skällde på några ungdomar, kunde hon också undvikit "uppkommen situation"? Hur ska polisen avgöra om det handlar om en situation där man får skylla sig själv eller inte?

Nu tänkte jag inte klaga på polisen, utan snarare om killarna som har pistoler och är kriminella. De har ju knappast betalat skatt för sina illegala aktiviteter. Inga pengar till polisen alltså.
Citera
2014-04-24, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Jo! Jag befarar helgen som kommer här i Norrköping. Kommer säkert hända något. Förhoppningsvis inte med dödlig utgång, men grova misshandel.

Någonting säger mig att det kommer hända något med den hädiska kyrkan i Norrköping under helgen vid samling för de inavlade.
Senast redigerad av Knullkompisen 2014-04-24 kl. 10:03.
Citera
2014-04-24, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkompisen
Någonting säger mig att det kommer hända något med den hädiska kyrkan i Norrköping under helgen vid samling för de inavlade.

Men det kan också bli så att den ena släkten kommer med fred och försoning. Om de sträcker ut en hand och förlåter kan hela konflikten utmynna i en kram. Allt gammalt groll och alla missförstånd försvinner om de öppnar sina hjärtan. De är alla trots allt bröder och systrar med varandra.
Citera
2014-04-24, 10:17
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Men det kan också bli så att den ena släkten kommer med fred och försoning. Om de sträcker ut en hand och förlåter kan hela konflikten utmynna i en kram. Allt gammalt groll och alla missförstånd försvinner om de öppnar sina hjärtan. De är alla trots allt bröder och systrar med varandra.
Det är jag nog verkligen skeptisk till Mister. Nu handlar det om mord och 6 st skadade var av 1 av de skadade är svårt skadad. Heder är nått som jag aldrig kommer förstå, om inte nån mördar någon av mina föräldrar förstås. Usch vill inte ens tänka tanken.
Citera
2014-04-24, 10:22
Medlem
breakthebutterflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Det är jag nog verkligen skeptisk till Mister. Nu handlar det om mord och 6 st skadade var av 1 av de skadade är svårt skadad. Heder är nått som jag aldrig kommer förstå, om inte nån mördar någon av mina föräldrar förstås. Usch vill inte ens tänka tanken.
Fast då är det ju inte riktigt hedern, utan mord, vilket är grov stöld. (Stöld av liv).

Heder är ju om någon pekat finger åt dig, sagt något olämpligt, gått för nära dig, flörtat med din flickvän, förbannat din mamma, skrattat åt vilken sketen bil du åker, gjort narr av din frisyr, berättat för andra att du tittar på My Little Pony eller något annat.
Citera
2014-04-24, 10:28
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breakthebutterfly
Fast då är det ju inte riktigt hedern, utan mord, vilket är grov stöld. (Stöld av liv).

Heder är ju om någon pekat finger åt dig, sagt något olämpligt, gått för nära dig, flörtat med din flickvän, förbannat din mamma, skrattat åt vilken sketen bil du åker, gjort narr av din frisyr, berättat för andra att du tittar på My Little Pony eller något annat.
Jag vet inte riktigt hur dom tänker med heder,hämnd. Dom verkar ju gå bärsärkar gång så fort man råkar titta snett åt någon från deras folkslag.
Citera
2014-04-24, 10:29
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Citat:
Citat:
– Är det sant då har polisen begått ett väldigt stort misstag. De måste be om ursäkt och förlåtelse för att de inte ska hysa agg och hat mot polisen. Det är otroligt viktigt, säger Josef Dag

Rimligt men Josef Natt har en annan bild av detta.

Ja det är en knivig situation med såna här bråk för polisen hade de gått in och styrt upp med muskler hade Josef och hans folkgrupp säkerligen beklagat sig över rasism, övergrepp och överdrifter.
Det är ju brukligt att polisen väljer att hålla en låg profil vid etniska konflikter och ett stort mått av tolerans mot folksamlingar i dessa områden.
Fast på sätt och vis har han rätt när bylingen väl kommer på plats brukar frustrationen på varandra vändas mot svenska statsapparaten. På så sätt skulle kanske de två liven räddats om grupperingarna som brukligt är gemensamt kastat sten, spottat och Primal-skrikit om "Horungar" mot länsman.
Citera
2014-04-24, 10:41
Medlem
tuffkatts avatar
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/brottochstraff/article18768061.ab

Citat:
Efter en släktfejd i Hageby i Norrköping i måndags mördades två män och minst sex andra skadades. Offren har både skjutits och fått skärskador. De begångna brotten ska kallas vid sitt rätta namn: hedersmord.

Vid släktfejder finns ett starkt element av hederskultur. De grundar sig nästa uteslutande i att den ena släktens rykte skadats genom något som en medlem av den andra släkten påstås ha gjort. Väldigt ofta är det en kvinnas livsval som gör att bråk av det här slaget uppstår mellan släkter. Så även vid måndagens dödliga släktfejd i Norrköping, som som hade sin grund i en kvinnas val att skilja sig.

Robert Hannah skriver om incidenten.
Citera
2014-04-24, 10:42
Medlem
Separatistens avatar
Citat:

Hur går det på Assyriskas fotbollsmatcher?
Citera
2014-04-24, 10:45
Medlem
Ghulers avatar
Citat:
– Om vi skulle åstadkomma något sådant skulle det vara helt fantastiskt, säger Josef Dag, som mitt i sorgen försöker förmedla ödmjukhet och kärlek.

Fy faan för lismande jävla präster! Kyrkan är lika jävla medveten om fejden som alla andra. Skylla på polisen, som ingen vill prata med.
Citera
2014-04-24, 11:14
Medlem
Citat:
Sonen dvs hämnaren kommer att göra kaos när han är ute. Var så säkra på att mer kommer..

Han kommer att släppas sa polisen
Citera
2014-04-24, 11:58
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/brottochstraff/article18768061.ab

Robert Hannah skriver om incidenten.
Intressant och nu är alltihopa polisens fel:
Citat:
Polisens agerande visar på en brist på kulturell kompetens när det kommer till svenska familjer med patriarkala strukturer och hederstänk.
Bekvämt att som vanligt skylla på polisen när medlemmar ur importerade och inavlade stenålderskulturer begår grova brott. Självfallet är mördarna och de sammandrabbande släkterna extra mycket "svenska familjer" när de försöker utrota varandra!
Senast redigerad av BurkHans 2014-04-24 kl. 12:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in