2014-04-23, 20:31
Medlem
Uppdragsfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbacking.
De 5 misstänktas/anhållnas försvarare:

1 T Ko*rkis, f 1994 - advokat Jonas Granfelt

2 G Mo*rad, f 1974 - advokat Bengt Lejefors

3 M Moura*, f 1981 - advokat Birger Edelberg

4 M Mou*ad, f 1978 - advokat Thomas Bodström

5 R Mour*d, f 1987 - advokat Mikael Abrahamsson

Hmm, Bengt Lejefors, ja då lär nog misstänkt 2 få det lite lättare än den misstänkte 3 som fått Birger Edelberg..he he
Mig veterligen är Bengan mycket vassare och tar inte betalt bara för att han kan, utan för att han brukar göra ett bra jobb som försvarare, Birger däremot sitter nog av en del och redovisar det som "tidspillan"...

Ja just det, brottet då...? Jo, det är faen att sådant här ska hända i en redan nedlusad kommun. Verkar inte bli någon lugnare tid framöver heller, är det inte det ena så är det det andra som händer.
Syrier, syrianer eller Svennar- spelar ingen roll, brotten som begåtts i samband med aktuell händelse är skit oavsett kultur eller etnisk härkomst.

Vad jag inte fattar är hur det kunde gå så långt, att människor ens gör så här mot varandra för småsaker som egentligen inte är värda detta...
Men de har tydligen "råd" både kapitalt och med sin mänskliga tid här på jorden att sitta av sina straff, annars hade de väl inte gjort som de hade gjort.
Ni ska se att de tar väl hand om sina GM under fängelsevistelsen, de lär gå på rosor genom häktes- och fängelsekorridorerna, var så säkra på det
Citera
2014-04-23, 20:34
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Finns det någon bra sammanfattning och kan mod lägga till den i trådstarten?

Citat:
Ursprungligen postat av NBCsChuck
Frågan har säkert ställts innan men lat som jag är hoppas jag innerligt att någon insatt i ärendet kan ge en brief sammanfattning om gärningsmännen och varför bråket eskalerade.

Varför uppstod bråket?

Inget fastställt än men en person i denna tråd hävdade ett par som tidigare varit gifta stöter ihop med varandra i kyrkan i Norrköping. Sedan går historierna isär. En person här hävdar att ex-frun blir irriterad över att se hennes ex-man (G*orge M*urad) där med sin nya kvinna. Enligt källor visar hon fingret till det nya kärleksparet i kyrkan framför folk och prästen, vilket får ex-mannen och hans sida att se rött. Om hon verkligen visar fingret eller inte är absolut INTE bekräftat utan det är vad någon här inne hävdade.

Å andra sidan kan man läsa i tidningarna idag att några från de inblandade släkterna stod och diskuterade i kyrkan när en man får plötsligt ett slag i ansiktet och börjar blöda. Han som får slaget är idag död. Den som slog honom är idag misstänkt för mord.
Skrevs även i tidningen att en av männen ska ha fått ett sms efter bråket i kyrkan där det stod: "Kom och visa dig om ni är riktiga män".

Vad som är känt är att att en kvinna och en man från de inblandade släkterna tidigare varit gifta med varandra. Enligt prästen var Påskdagen första gången de träffades sedan en lång tid. Släkterna har tidigare varit nära vänner men skilsmässan ledde till en infekterad vårdnadstvist och andra anklagelser. Bland annat anklagade ex-frun sin ex-man för grov misshandel etc.

Vilka är döda?
Basam Toma (Touma) 48 år och Naim Toma (Touma) 44 år är döda. Dessa är bröder. En person hävdade tidigare att det är ex-fruns systers man samt hans bror som sköts ihjäl.
Bild på båda männen: https://www.facebook.com/29496789731...type=1&theater

FB länk till Bassam Toma: https://www.facebook.com/basam.toma

Dessa bröder heter dock K*urki* i efternamn i folkbokföringen. *= o, *= s

Vilka är misstänkta?
Fyra bröder är misstänkta samt en femte från den andra sidan. De anhållna är följande

40 åringen = G*orge (Misstänkt för mord. Enligt källor här så är det just G som är ex-mannen och han som misshandlade en av männen i kyrkan. Hans FB länk: https://www.facebook.com/george.mourad.5688 alternativ följande https://www.facebook.com/george.mourad.37

35 åringen = M*lad (Misstänkt för mord. Han har tidigare arbetat som vakt/entrévärd på nattklubbar). Hans FB länk: https://www.facebook.com/milad.mourad.7

27 åringen = R*bi (Misstänkt för medhjälp till mord. Enligt Ratsit är han 27 år så jag antar att det är han. Snubben jobbar inom svenska försvarsmakten dessutom).

33 åringen = M*chael (Misstänkt för medhjälp till mord)

Den femte anhållna är sonen till Basam (en av de mördade). Han är 20 år och misstänkt för försök till mord. Förmodligen försök till mord på någon av bröderna. Länk till FB: https://www.facebook.com/TomasKourkis?fref=ts

Vilka är skadade?
Inledningsvis fick alla uppsöka sjukhus men i dagsläget är det endast M*lad M*urad som fortfarande får vård.
Senast redigerad av Xfiles 2014-04-23 kl. 20:43.
Citera
2014-04-23, 20:34
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outbacking.
De 5 misstänktas/anhållnas försvarare:

1 T Ko*rkis, f 1994 - advokat Jonas Granfelt

2 G Mo*rad, f 1974 - advokat Bengt Lejefors

3 M Moura*, f 1981 - advokat Birger Edelberg

4 M Mou*ad, f 1978 - advokat Thomas Bodström

5 R Mour*d, f 1987 - advokat Mikael Abrahamsson

Finns det någon förklaring eller koppling att Thomas Bodström tilldelas som advokat? Även om kändisadvokater hugger på allt så har jag svårt att se Bodström att ta ett sådant här fall utan ha någon koppling till hans tidigare klienter, vänner etc. Någon som vet något?
Citera
2014-04-23, 20:35
Medlem
ture.karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppdragsfotograf
Hmm, Bengt Lejefors, ja då lär nog misstänkt 2 få det lite lättare än den misstänkte 3 som fått Birger Edelberg..he he
Mig veterligen är Bengan mycket vassare och tar inte betalt bara för att han kan, utan för att han brukar göra ett bra jobb som försvarare, Birger däremot sitter nog av en del och redovisar det som "tidspillan"...

Ja just det, brottet då...? Jo, det är faen att sådant här ska hända i en redan nedlusad kommun. Verkar inte bli någon lugnare tid framöver heller, är det inte det ena så är det det andra som händer.
Syrier, syrianer eller Svennar- spelar ingen roll, brotten som begåtts i samband med aktuell händelse är skit oavsett kultur eller etnisk härkomst.

Vad jag inte fattar är hur det kunde gå så långt, att människor ens gör så här mot varandra för småsaker som egentligen inte är värda detta...
Men de har tydligen "råd" både kapitalt och med sin mänskliga tid här på jorden att sitta av sina straff, annars hade de väl inte gjort som de hade gjort.
Ni ska se att de tar väl hand om sina GM under fängelsevistelsen, de lär gå på rosor genom häktes- och fängelsekorridorerna, var så säkra på det

Du har nog sett för mycket på Oz.
Citera
2014-04-23, 20:36
Medlem
SNÄLLA NÅON SOM KAN SVARA PÅ MINA FRÅGOR ANGÅENDE T*MAS K*URKIS.

Är det han som är allvarligt skadad?
Sköt han någon eller vad gjorde han egentligen?
Hur länge tror ni han kommer få fängelsestraff för mordförsök?

Är orolig över honom och vill veta allt ni vet om just honom bara..
Citera
2014-04-23, 20:41
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbiiiie

I dagsläget är det endast M*lad M*urad som får fortsatt vård på sjukhuset. Resten har blivit utskrivna men är anhållna. Senast på fredag måste åklagaren ta ställning till om hon ska häkta de eller inte.

Vi vet inte vad han har gjort eftersom vi inte vet vad för skador bröderna fick/har. Eventuellt knivskärning kan jag tänka mig. Tror inte att han hade ett skjutvapen.

Tycker synd om grabben som såg sin pappa och farbror bli mördade.
Citera
2014-04-23, 20:42
Medlem
Måste ju vara fel i huvuden på dessa jävla släkten, när kärringar på 60-70 år står och slåss, och säkerligen medvetna att deras fighterkompisar har med knivar och skjutvapen, då är man inte frisk.

Har vi har att nån svensk mormor eller farmor springer ut och fightas i gäng? Jag har inte hört det ivarjefall. Släng ut invandrare som inte kan anpassa sig till svenska samhällets regler. Även om kärringen är 70 år.

Finns ingen anledning att bekosta packet, pengarna kan användas på nyttigare saker, tex lägga pengar på laglydiga invandrare som vill komma in i det svenska samhället.
Citera
2014-04-23, 20:46
Medlem
Sanoxys avatar
Fight i Ronna, Södertälje nu. Uppemot 200 pers på plats... Källa: LT.se

Edit: Polisen ser ingen koppling till Norrköping...
Senast redigerad av Sanoxy 2014-04-23 kl. 21:18.
Citera
2014-04-23, 20:47
Medlem
Uppdragsfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ture.karlsson
Du har nog sett för mycket på Oz.
Skulle nog tro att jag har rätt, i det här läget skyddar man varandra och ser till att man får det bästa möjliga under tiden man sitter av sitt straff... Man ser till att skydda sin "heder" kosta vad det kosta vill, ett resultat av det är ju det som har hänt. Trots det som hänt tar man sällan avstånd från de som är ens "bröder"...
Citera
2014-04-23, 20:48
Medlem
Uppdragsfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbiiiie

Knalla ner till Åklagarmyndigheten och tala med Angervåg
Citera
2014-04-23, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
I dagsläget är det endast M*lad M*urad som får fortsatt vård på sjukhuset. Resten har blivit utskrivna men är anhållna. Senast på fredag måste åklagaren ta ställning till om hon ska häkta de eller inte.

Vi vet inte vad han har gjort eftersom vi inte vet vad för skador bröderna fick/har. Eventuellt knivskärning kan jag tänka mig. Tror inte att han hade ett skjutvapen.

Tycker synd om grabben som såg sin pappa och farbror bli mördade.

Tack så jätte mycket för svaret, stor lättnad att få veta att han inte har allvarliga skador i alla fall. Jag känner honom personligen men senaste tiden hade vi tappat kontakt och så fick jag reda på det här och mår nu riktigt dåligt.

Det är jätte synd om honom, han är väldigt känslig som person och han är verkligen en underbar människa med ett gott hjärta. Tycker även synd om hans mamma och hans syster.

Hoppas verkligen dom släpper ut honom. Men de andra förtjänar ett riktigt grovt fängelsestraff för det dom gjort för något så onödigt och barnsligt.
Citera
2014-04-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppdragsfotograf
Knalla ner till Åklagarmyndigheten och tala med Angervåg

Vem är Angervåg om jag får fråga? Kommer dom berätta för mig hur saker och ting ligger till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in