2014-04-23, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Stämmer var lite far out där
Ville bara jämföra att kniv är lika förödande som pistol.

Pistol är värst... Ser du detta? Varför gick de dit?

"Flera av bröderna som misstänks för morden i Norrköping i måndags har gedigna brottsregister. Bröderna ska ha misshandlat folk redan vid det första bråket i kyrkan i söndags."

"Att skjutvapen användes vid bråket där två män dog och sex personer skadades fick många att gissa att någon eller några av de inblandade hade kriminella kopplingar. De utdrag ur belastningsregistret som Norrköpings tingsrätt nu tagit fram visar att den gissningen var riktig. Den yngste brodern är den ende som inte dömts för allvarliga brott. De andra tre har dömts för bland annat narkotikabrott, vapenbrott, utpressning och misshandel."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mordmisstankta-tidigare-straffade_3488150.svd
Citera
2014-04-23, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outbacking.
De två av bröderna *ou*ad som är anhållna misstänkta för mord är de två som förekommer i brottsregistret flitigast:
G****e, född 1974 -- i 19 avsnitt mellan 1997 och 2012

M***d, född 1978 -- i 14 avsnitt mellan 1999 och 2010
Att vi ens accepterar detta i Sverige, flyktingar vars brottsregister är flera sidor långa likt en bok. Nånstans måste vi börja sätta gränser? Ett system med gult o röda kort som i fotboll hade varit något smartare så hade det sluppit gå så här långt varje gång. Max 2 varningar, 3e blir det utvisning!

19 avsnitt och ändå släpper man ut avskummet ut i samhället igen? Till vilken nytta då? Inte lär avskummet få ett normalt vitt jobb nånsin eller liknande med sina 19 avsnitt. Så varför slösa på våra resurser i onödan. Det är som att välkomna dom till att göra nya brott när man gång på gång släpper ut dom utan att varken dela ut varningar eller utvisningar.

Syrianer är nog värre än cigenare. Vad fan slå sönder sliddjuret om det är hon som har gått loss med fittan med era kusiner och jag vet inte vad. Varför ska ni leka macho mellan varandra för ett sliddjurs skull?
Citera
2014-04-23, 19:38
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Seriöst, jag kommer snart göra en polisanmälan ifall inte moderatorn gör något åt detta skitsnack. Hets mot folkgrupp och förtal.

Ibland är det svårt med ironi, jag svarade på en rak fråga med ett lösryckt men ordagrant citat, inte ett enda spår av HMF.

Läs originalposten här: (FB) Skottlossning i Norrköping, Hageby - 2 döda, flera skadade 21 april 2014

/Provokatör
Citera
2014-04-23, 19:44
Medlem
Outbacking.s avatar
De inblandade kom till Sverige på 1990-talet:

De två avlidna - som föddes i Malkie, Syrien - invandrade till Sverige 1993 respektive 1998.

Av de fem anhållna kom fyra (bröderna) till Sverige 1991. Den femte föddes i Sverige 1994.
Citera
intermittentexplosivitets avatar

Moderatormeddelande

Postat av intermittentexplosivitet 2014-04-23, 19:45
Moderator
Vänligen diskutera brottet.
/Moderator
2014-04-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stokson
Varför måste ni alltid väva in den etniska, invandraraspekten på detta. Skit i var folk kommer i från. Det blir bara dimridåer kring det egentliga problemet. Att vi tillåter "brottsregister långa som en bok" över huvud taget. Oavsett ras, folkslag, etnicitet. Det är möjligt, till och med troligt, att vissa etniciteter är överrepresenterade i brott. Men den diskussionen är sekundär. Det som behövs är att snabbt plocka bort seriervåldverkare och spärra in dem på livstid. Tredje gången gillt = livstid.

Jag håller med dig om att diskussionen om etnicitet är sekundär egentligen, men den blir alltid primär pga av att det mest är rasister som är på Flashback och det blir inte bättre av att någon idiot börjar försvara GMs brott ur sin egna etniska synvinkel- lika rasistiskt det.

Men nu verkar det som att familjen T-uma inte varit lika brottslig som familjen M-urad. Det är två från familjen T-uma som dött. Vad hade de gjort egentligen för att förtjäna döden.. Förutom att en kvinna från deras familj saknade omdöme och gifte sig med G M-urad en gång i tiden.
Citera
2014-04-23, 19:58
Medlem
Bönans avatar
Enligt 24nt, så handlar allt om en skilsmässa och vårdnad av barn.
intelligens i hög nivå! 2 döda, 6 svårt skadade.. Ville kusin partnern skiljas
Citera
2014-04-23, 19:58
Medlem
radarpars avatar
Fan vad ni dillar skit. Här kommer istället en relevant fråga:

Har det inte dykt upp några videoklipp från bråket? Verkar finnas många vittnen någon måste ju fiskat up mobilen och filmat?
Citera
2014-04-23, 20:06
Medlem
Outbacking.s avatar
De 5 misstänktas/anhållnas försvarare:

1 T Ko*rkis, f 1994 - advokat Jonas Granfelt

2 G Mo*rad, f 1974 - advokat Bengt Lejefors

3 M Moura*, f 1981 - advokat Birger Edelberg

4 M Mou*ad, f 1978 - advokat Thomas Bodström

5 R Mour*d, f 1987 - advokat Mikael Abrahamsson
Citera
2014-04-23, 20:16
Medlem
NBCsChucks avatar
Frågan har säkert ställts innan men lat som jag är hoppas jag innerligt att någon insatt i ärendet kan ge en brief sammanfattning om gärningsmännen och varför bråket eskalerade. Halshugg mig nu inte för att jag inte orkar läsa 68 sidors svammel (ge och ta några sidor) där FB alltid har en tendens att gå över till sekundära och löst sammanhängande topics.
Citera
2014-04-23, 20:18
Medlem
ture.karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag håller med dig om att diskussionen om etnicitet är sekundär egentligen, men den blir alltid primär pga av att det mest är rasister som är på Flashback och det blir inte bättre av att någon idiot börjar försvara GMs brott ur sin egna etniska synvinkel- lika rasistiskt det.

Utan den galna invandringspolitiken skulle vi inte behöva slösa skattepengar på dessa fjollor.

Citat:
Men nu verkar det som att familjen T-uma nte varit lika brottslig som familjen M-urad.

Vadå "inte varit lika brottsliga"?

Citat:
Det är två från familjen T-uma som dött. Vad hade de gjort egentligen för att förtjäna döden.. Förutom att en kvinna från deras familj saknade omdöme och gifte sig med G M-urad en gång i tiden.

Förhoppningsvis ingenting. Tragiskt i vilket fall som helst.
Senast redigerad av ture.karlsson 2014-04-23 kl. 20:33.
Citera
2014-04-23, 20:28
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Finns det någon bra sammanfattning och kan mod lägga till den i trådstarten?

Citat:
Ursprungligen postat av NBCsChuck
Frågan har säkert ställts innan men lat som jag är hoppas jag innerligt att någon insatt i ärendet kan ge en brief sammanfattning om gärningsmännen och varför bråket eskalerade.

Jag tycker man fick en ganska bra överblick - så bra man kan få i det här läget - av skribenten som postade detta inlägg: (FB) Skottlossning i Norrköping, Hageby - 2 döda, flera skadade 21 april 2014
samt detta: (FB) Skottlossning i Norrköping, Hageby - 2 döda, flera skadade 21 april 2014
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in