2014-04-23, 18:23
Medlem
Jingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Ja, visst kommer man till en punkt då nasus outscalar de flesta i gamet, men jag anser fortfarande att han oftast är ett kasst pick i solo queue då han är otroligt lätt att spela mot, pusha tower early, roama och ta objectives med ditt lag, att en 200 stacks nasus tar renekton vid 15 minuter håller jag inte med om alls, man bör ha ett någorlunda advantage åtminstone, är matchen jämn och man inte spelar laningen bra så är säkert nasus ett bra pick, speciellt när spelet är mer lategame inriktat, men det kontras dock även av att gamet är så objektivberoende nu vilket man kan abusa jättelätt, bara roama och ta över mapen när nasus afkar top imo.

Klart man har advantage om man går in, en Nasus som har 200 stacks vid 15 min har troligen nog med armor/hp för att knappt ta någon skada om man inte går all-in, därför kan man bara fortsätta farma utan att riskera dö 1v1. Jag tycker också han är ett kasst pick, men det beror helt på lagen, mest på enemy mid/jungler och hur mycket dem sätter fokus på att förstöra för Nasus.

På den elon jag spelar på så är det sällan man möter speciellt kompetenta personer som vet hur man ska stoppa en Nasus från att vara riktigt stark mid-late.
Citera
2014-04-23, 18:51
Medlem
Tjockstarks avatar
Inte för att jag är någon form av LoL-gud, men är det bara jag som känner mig sååå mycket bättre än mina medspelare?. Är dock bara i guld just nu.

Om folk bara hade lyssnat på mina calls så hade min vinst% ökat markant. Typ pusha torn top när det är 4 bot osv... Hatar att alla är så jävla kåta på att döda baronen, även fast man throwar gamet 80% av alla gångerna när någon efterbliven ropar "freee baron esy win gg".

Egentligen rena basic grejer om man kikar på topspelarna när dom streamar.

Mainar adc oftast med cait där mina stats är : W 53 / L 31 = 63% winratio samt 8/3/8 KDA.

Funderar på att strunta i att köra adc i SoloQ och helt enkelt gå över på att jungla. Känns som det är lättare att styra matcher från jungeln?

Sedan undrar vilka roller det är bäst att doua med? När jag kör bot krossar vi 7/10 ggr men sedan i late så blir det pisk pga av att deras frontline rinner igenom och dödar mig. Är typ Mid- jungl bättre?
Citera
2014-04-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjockstark
Inte för att jag är någon form av LoL-gud, men är det bara jag som känner mig sååå mycket bättre än mina medspelare?. Är dock bara i guld just nu.

Om folk bara hade lyssnat på mina calls så hade min vinst% ökat markant. Typ pusha torn top när det är 4 bot osv... Hatar att alla är så jävla kåta på att döda baronen, även fast man throwar gamet 80% av alla gångerna när någon efterbliven ropar "freee baron esy win gg".

Mainar adc oftast med cait där mina stats är : W 53 / L 31 = 63% winratio samt 8/3/8 KDA.

Funderar på att strunta i att köra adc i SoloQ och helt enkelt gå över på att jungla. Känns som det är lättare att styra matcher från jungeln?

Sedan undrar vilka roller det är bäst att doua med? När jag kör bot krossar vi 7/10 ggr men sedan i late så blir det pisk pga av att deras frontline rinner igenom och dödar mig. Är typ Mid- jungl bättre?

Det är väldigt vanligt att man känner sig bättre än sin medspelare. Om man vill ha bra kontroll över vilka objektiv som ska tas osv så tycker jag att support är en bra roll att maina. Det går fortfarande inte att styra ens lag till 100% givetvis, men genom bra vision kontroll så kan man ge säkerhet åt sitt lag på stället man vill ha dom på. Detta gör att de lättare lyssnar på dina pings och håller sig i området som du har wardat/clearat.

Om man vill ha kontroll över earlygame objektiv så som tidiga dragons och vilken lane som behöver gankas osv, så har man bäst kontroll med jungel.
Citera
2014-04-23, 19:09
Medlem
Jingos avatar
Citat:

Jag duoar bot, Varus - Leona, vi krossar 80% av gångerna och min winrate med Varus är ca 70%. Lategame can jag fortfarande carrya för leona är bra på att dra CC och skydda. Men ja, har börjat köra mer jungle nu, känns både lättare och skönare att istället vara där för laget, och även om folk är riktigt dåliga så kan man få dem feedade, bättre det än att dem fortsätter suga.

Jag har iaf börjat maina jungle igen, gjorde det i S3 men bytte sen till ADC. Du borde testa iaf, beror på vad du gillar att spela.
Citera
2014-04-23, 19:41
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Det är väldigt vanligt att man känner sig bättre än sin medspelare. Om man vill ha bra kontroll över vilka objektiv som ska tas osv så tycker jag att support är en bra roll att maina.

Om man vill ha kontroll över earlygame objektiv så som tidiga dragons och vilken lane som behöver gankas osv, så har man bäst kontroll med jungel.

Jo visst är det så! Men tex när jag spelade med mitt förra lag så spöade jag diamond spelare botlane med min duopolare (silver) så jag anser utan att skryta att jag är lite bättre än mina medspelare.

Support tkr jag är lite som ett lotteri, man måste få minst 2 i laget som vet hur man spelar. Det blir nog till att bli en beast i skogen. Tror det blir enklast.

Men som sagt man har den elo som man förtjänar! Skulle vara kul att få spela med någon riktigt vass jäkel som kan tala om hur jag spelar egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Jingo
Jag duoar bot, Varus - Leona, vi krossar 80% av gångerna och min winrate med Varus är ca 70%. Lategame can jag fortfarande carrya för leona är bra på att dra CC och skydda. Men ja, har börjat köra mer jungle nu, känns både lättare och skönare att istället vara där för laget, och även om folk är riktigt dåliga så kan man få dem feedade, bättre det än att dem fortsätter suga.

Jag har iaf börjat maina jungle igen, gjorde det i S3 men bytte sen till ADC. Du borde testa iaf, beror på vad du gillar att spela.

När jag väl spelar jungle (Shaco/ Udyr) brukar det gå helt ok ändå. Jag kan spela varje roll hyfsat bra iaf, min Akilleshäl är toplane.

Citera
2014-04-23, 19:56
Medlem
Citat:
Jo visst är det så! Men tex när jag spelade med mitt förra lag så spöade jag diamond spelare botlane med min duopolare (silver) så jag anser utan att skryta att jag är lite bättre än mina medspelare.

Support tkr jag är lite som ett lotteri, man måste få minst 2 i laget som vet hur man spelar. Det blir nog till att bli en beast i skogen. Tror det blir enklast.

Men som sagt man har den elo som man förtjänar! Skulle vara kul att få spela med någon riktigt vass jäkel som kan tala om hur jag spelar egentligen.

Det är alltid ett lotteri oavsett vilken roll man spelar Har själv mainat support ett bra tag och jag tycker att man har minst lika mycket inflytande, om inte mer, än t.ex. en marksman. Dock har jag inte spelat på lägre nivå än guld 1. Om det gör någon skillnad är jag i och för sig tveksam till.

Folk ryggar ofta bort från support rollen då de tror att man är en liten hjälplös ward-bot. Och det stämmer verkligen inte. Det finns många sätt att carrya på och det är bra att lära sig vilka sätt det är.

Mitt bästa tips är egentligen att prova att maina alla roller ett tag och se vad som passar dig bäst. Dessutom så får man så jävla mycket bättre kunskap om spelet om man har studerat alla roller i detalj. Det hjälper en väldigt mycket i längden.
Senast redigerad av Mantrid 2014-04-23 kl. 20:01.
Citera
2014-04-23, 20:10
Medlem
Citat:

Vinner du 63% av dina games kommer du vara top diamond väldigt snart om inte challanger, så spela mer cait så kommer du lätt nå 2.5k elo om du är så bra, du lär vinna mer om du kollar vad du själv gör för fel istället för att gnälla på medspelarna kommer du vinna mer eftersom du förändrar det enda du kan förändra, dig själv.
Citera
2014-04-23, 20:19
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Vinner du 63% av dina games kommer du vara top diamond väldigt snart om inte challanger, så spela mer cait så kommer du lätt nå 2.5k elo om du är så bra, du lär vinna mer om du kollar vad du själv gör för fel istället för att gnälla på medspelarna kommer du vinna mer eftersom du förändrar det enda du kan förändra, dig själv.

Jo för man får ju verkligen spela Cait 100% av matcherna.

Alltså det där kan vara det dummaste jag har läst haha.
Citera
2014-04-23, 20:47
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Jo för man får ju verkligen spela Cait 100% av matcherna.

Alltså det där kan vara det dummaste jag har läst haha.
Länka din win rate i champ select via lolking så kanske dom låter dig.
Citera
2014-04-23, 21:16
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis
Spelar ju ingen roll, med 63% winrate i guld så blir man inte diamond. Tar en jävla tid isf, och ens winrate lär ju gå under 50% (En guldspelare med 63% winrate är nog inte på plat 1-3 nivå tbh).
Senast redigerad av irken 2014-04-23 kl. 21:37.
Citera
2014-04-23, 21:30
Medlem
Tjockstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ren-Potatis

Sorry glömde bort att man inte får tycka att man är bättre än någon annan.
Citera
2014-04-23, 21:44
Medlem
Ren-Potatiss avatar
Citat:
Sorry glömde bort att man inte får tycka att man är bättre än någon annan.
Upfattade du det jag sa som sarkastiskt eller varför svarar du så konstigt? När jag var plat 5 hade jag 75% win rate med nidalee, i början av games länkade jag min lolking och skrev "nida mid". Spelade nidalee majoriteten av gamesen och blev diamond 5 en månad senare. Så det funkar faktiskt helt okej att länka sin lolking profil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in