2014-04-23, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KHG
Han är sonen till BO https://m.facebook.com/profile.php?id=1383273417 enligt väldigt säker källa han heter T*mas (o) K*urkis (o)

Fast är du säker på det? Det står att han bor i Norrköping. BOs var från Södertälje
Citera
2014-04-23, 15:34
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Fast är du säker på det? Det står att han bor i Norrköping. BOs var från Södertälje
Det är hans son, det vet jag med säkerhet.
Citera
2014-04-23, 15:38
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Möter man upp med knivar, påkar, järnrör och skjutvapen så är det inte någon ursäkt, att man vill ''skydda'' sina familjer.
Fast alla hade väl inte vapen, eller har jag missförstått det? Om nu läget är så att alla hade någon form av vapen (kniv, pistol, järnrör), vem är dum nog att man kommer dit utan? Inte fasiken hade jag gått dit tomhänt för att hjälpa min familj när jag vet att folk där springer runt med knivar, då är man ju nästan självmordsbenägen.

Kommentar överflödig.
Citera
2014-04-23, 15:40
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013

Av det jag har förstått är misstänkt GM (G*orge) från Södertälje. Ursprungligen från Norrköping men flyttade till Södertälje.

BO samt familjer är från Norrköping.
Citera
2014-04-23, 15:42
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Provokatör tar nu till orda i en fråga han sällan diskuterar, när jag växte upp så var invandringen marginell, det fanns möjligtvis några ungrare vad jag kommer ihåg.

Huruvida dom tillhörde den ena eller andra kyrkan eller folkgruppen gav jag och alla andra fan i helt enkelt, det var inte viktigt för oss och knappt för dom. Det som var viktigt var att dom var i Sverige och var glada att dom lyckats fly förtrycket i Ungern, dom har gjort sitt bästa och lyckats bli fullt ut integrearade i det svenska samhället.

Och nu kommer du sodar och ställer krav på att jag ska känna till din bakgrund, att jag ska kunna skillnaden på syrier, assyrier syrianer och what ever, innan jag får diskutera, skärp dig!

Jag skiter fullkomligt i vad du har för bakgrund, det är inte viktigt, det som är viktigt är att du är här och då är det din och din folkgrupps plikt att uppföra sig! Förstått?

Att springa runt i stora grupper och spöa och slå ihjäl folk från fel släkt på svenska gator är helt enkelt INTE OK, oavsett vilken bakgrund man har, same (lapp), syrier eller inuit det skiter vi i, med vi menar jag alla svenskar inklusive dom som invandrade från Ungern 1956.

/Provokatör
Jag menar inte att man MÅSTE känna till någons kultur, bakgrund, eller dylik. Det jag syftar på är att om man ska börja diskutera saker som har med det ämnet att göra, då bör man vara säker på att den fakta man har är rätt, innan man hoppar in i en diskussion och pratar som att man vet att såhär är det. Inte fan kan man sitta och skriva att syrianer gifter bort sina 9åriga döttrar, om inte det stämmer. Om du tycker det är rätt, så förstår inte jag riktigt hur du resonerar.
Citera
2014-04-23, 15:46
Medlem
Xfiless avatar
Om man söker på Ratsit/Eniro etc efter BO med efternamnet 'Touma/Toma' så dyker det inte upp ngn information.

Däremot finner man BO med familjer i Norrköping om man söker på efternamnet K*urki*. Då dyker även sonen upp (som har länkats här) som boende på samma adress som en av de mördade.

På FB heter en av de skjutna Toma i efternamn men i folkbokföringen heter både mördade bröder K*urki* i efternamn.

BO är från Norrköping.

* = O
* = S
Senast redigerad av Xfiles 2014-04-23 kl. 15:57.
Citera
2014-04-23, 15:52
Medlem
svenskists avatar
Jag vet att en av bröderna Mourad heter Ma*kel. Jag kollade upp han på hitta.se och det visade sig vara en Ma*kel M*r*d skriven i Södertälje och han är 33år.

Kanske kan vara den oidentifierade mannen som sitter anhållen misstänkt för medhjälp till mord?
Citera
2014-04-23, 15:54
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskist
Jag vet att en av bröderna Mourad heter Ma*kel. Jag kollade upp han på hitta.se och det visade sig vara en Ma*kel M*r*d skriven i Södertälje och han är 33år.

Kanske kan vara den oidentifierade mannen som sitter anhållen misstänkt för medhjälp till mord?

Förmodligen!

G*orge - 40 år
M*lad - 34/35 år
R*bi - 27 år
Ma*kel - 33 år
Citera
2014-04-23, 16:03
Medlem
Minimois avatar
Den anhållne brodern Micha*l är skriven på Grundläggaregatan i Norrköping.
Citera
2014-04-23, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det vet jag inte. Men Sverige hade ju en lagstiftning (som nu är borttagen) om "sista länken". Den lagstiftningen gick ut på, att man kunde få asyl i Sverige, om resten av släkten hade
migrerat hit... Det blev ett incitament för att samla *hela* släkten i Sverige.

Sen har väl släkterna vuxit till sig rätt ordentligt under de decennier de varit här. Vissa av de här släkterna är väl inne på 3:e generationen nu. Rasslar iväg i antal rätt snabbt då. Särskilt om man räknar med lojaliteter mot ingifta släktingars släkt osv...
Citera
2014-04-23, 16:41
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Fast alla hade väl inte vapen, eller har jag missförstått det? Om nu läget är så att alla hade någon form av vapen (kniv, pistol, järnrör), vem är dum nog att man kommer dit utan? Inte fasiken hade jag gått dit tomhänt för att hjälpa min familj när jag vet att folk där springer runt med knivar, då är man ju nästan självmordsbenägen.

Normala människor springer ut med sin släkt på gatan för att slåss, med eller utan vapen. Om man är hotad ringer man polisen. Så fungerar alla civilisationer.
Citera
2014-04-23, 16:47
Medlem
Fortfarande en rörig historia om vad som hände.

Själv roade jag mig igår kväll med att titta på mini-serien Hatfields and McCoys. Vi har nog något liknande här och jag tror inte att historien slutar här utan jag gissar på en fortsatt fejd som kommer att vara i många år.

Kanske vi redan nu kan döpa den här släktfejden till något liknande så man lättare kan referera till dem i framtida våldsutbrott?

Anledningen till att jag inte tror det slutar här är för att så många var inblandade samt att det är helt omöjligt att skipa någon form av rättvisa när folk som känner varandra dödar varandra och skadar varandra svårt. Det blir liksom så mycket grogrund till ett livslångt hat och det svenska samhället är inte heller vana att hantera de krafter som släktfejder bär inom sig.
Senast redigerad av Bartolo 2014-04-23 kl. 16:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in