2014-04-23, 15:09
Medlem
KHGs avatar
Han är sonen till BO https://m.facebook.com/profile.php?id=1383273417 enligt väldigt säker källa han heter T*mas (o) K*urkis (o)
Citera
2014-04-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Finns det någon Syrian här som skulle kunna beskriva hur stor risken är för hämnd?

Hur fungerar en frustrerad och kränkt Syrian i detta läge? Dämpas ilskan när man passerat stadiet för hustruheder och gått över i mord på släktingar? Eller blir dessa släkter ännu mera skogstokiga?

Hur ser riskläget ut?

Förmodligen stor om man kollar på hur det fungerar i deras egna länder.

Hoppas de inte skjuter på mig bara jag håller mig utanför
Citera
2014-04-23, 15:12
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Var drar du gränsen för att missköta sig?

Hur ser du på att skicka hem *samtliga* av de 50-60 personer, som deltog i slagsmålet med knivar, påkar, järnrör och skjutvapen?
Man kan missköta sig på olika nivåer, den nivå jag pratar om är när man misskött sig så pass mycket att Aftonhoran börjar skriva om en. Åker man även dit för mord, misshandel, rån, då kan man ta sitt pick pack och försvinna. Om man däremot åker dit för fortkörning eller dylik, så är det väl mer okej kan jag tycka då det kan hända vem som helst, så länge inte man orsakat en bilolycka.

Det där är lite svårt.. Man behöver inte skicka hem alla 50-60 personerna, då vissa kanske försökte stoppa bråket, medan vissa försökte ''skydda'' sina familjer. Vem som helst hade nog angripit om de sett sin bror/syster/kusin/etc bli misshandlad, då tänker man inte så mycket på vad som är rätt och fel, utan agerar i stundens hetta.
Citera
2014-04-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
"Av de sex som fördes till sjukhus efter måndagens bråk är nu bara en 34-årig man fortfarande kvar. Hans tillstånd är ”fortsatt livshotande men stabilt”, enligt Bodil Knuthammar, pressekreterare vid landstinget i Östergötland"

Tillhör den livshotande skadade "motståndarsidan" dvs den motsatta sidan till de två mördade?
Citera
2014-04-23, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KHG
Han är sonen till BO https://m.facebook.com/profile.php?id=1383273417 enligt väldigt säker källa han heter T*mas (o) K*urkis (o)

Är det han som sitter häktad för försök till mord?
Citera
2014-04-23, 15:15
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Tillhör den livshotande skadade "motståndarsidan" dvs den motsatta sidan till de två mördade?

Japp. Misstänkt för mord.
Citera
2014-04-23, 15:17
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitman
Är det han som sitter häktad för försök till mord?

Ja, det är sonen till en av de som sköts ihjäl. Han är den enda från motsatta sidan som e anhållen. Kom ihåg att han förmodligen bevittnade sin pappas o farbrors mord.
Citera
2014-04-23, 15:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Citat:
Hur ser du på att skicka hem *samtliga* av de 50-60 personer, som deltog i slagsmålet med knivar, påkar, järnrör och skjutvapen?
Det där är lite svårt.. Man behöver inte skicka hem alla 50-60 personerna, då vissa kanske försökte stoppa bråket, medan vissa försökte ''skydda'' sina familjer. Vem som helst hade nog angripit om de sett sin bror/syster/kusin/etc bli misshandlad, då tänker man inte så mycket på vad som är rätt och fel, utan agerar i stundens hetta.

Möter man upp med knivar, påkar, järnrör och skjutvapen så är det inte någon ursäkt, att man vill ''skydda'' sina familjer.
Citera
2014-04-23, 15:22
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
.....
Ingen syrian är stolt över denna händelse, vi mer eller mindre skäms då rasisterna hittat en ny folkgrupp att rikta strålkastarna mot. Inte nog med det, ni sitter här och skriver massa goja som ens en gång inte stämmer. Någon har lurat i er att ni är på lästa och kan allt om vår kultur, när ni inte ens kan skillnaden på syrianer och syrier. .....

Provokatör tar nu till orda i en fråga han sällan diskuterar, när jag växte upp så var invandringen marginell, det fanns möjligtvis några ungrare vad jag kommer ihåg.

Huruvida dom tillhörde den ena eller andra kyrkan eller folkgruppen gav jag och alla andra fan i helt enkelt, det var inte viktigt för oss och knappt för dom. Det som var viktigt var att dom var i Sverige och var glada att dom lyckats fly förtrycket i Ungern, dom har gjort sitt bästa och lyckats bli fullt ut integrearade i det svenska samhället.

Och nu kommer du sodar och ställer krav på att jag ska känna till din bakgrund, att jag ska kunna skillnaden på syrier, assyrier syrianer och what ever, innan jag får diskutera, skärp dig!

Jag skiter fullkomligt i vad du har för bakgrund, det är inte viktigt, det som är viktigt är att du är här och då är det din och din folkgrupps plikt att uppföra sig! Förstått?

Att springa runt i stora grupper och spöa och slå ihjäl folk från fel släkt på svenska gator är helt enkelt INTE OK, oavsett vilken bakgrund man har, same (lapp), syrier eller inuit det skiter vi i, med vi menar jag alla svenskar inklusive dom som invandrade från Ungern 1956.

/Provokatör
Citera
2014-04-23, 15:24
Medlem
sodars avatar
Citat:
Möter man upp med knivar, påkar, järnrör och skjutvapen så är det inte någon ursäkt, att man vill ''skydda'' sina familjer.
Fast alla hade väl inte vapen, eller har jag missförstått det? Om nu läget är så att alla hade någon form av vapen (kniv, pistol, järnrör), vem är dum nog att man kommer dit utan? Inte fasiken hade jag gått dit tomhänt för att hjälpa min familj när jag vet att folk där springer runt med knivar, då är man ju nästan självmordsbenägen.
Citera
2014-04-23, 15:26
Medlem
Var kvinnan som de bråkade om kusin med sin make? Jag menar kvinnan som var anledning till kalabaliken.
Citera
2014-04-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Skall vi vara helt petiga så är han "anställd" som GSS/T (enligt det avtal han han hade bild på på sin FB)
D.v.s Tidvis. Enkelt sagt jobbar man deltid, ungefär som hemvärnet fast mer timmar.
(http://jobb.forsvarsmakten.se/sv/vart-erbjudande/formaner-och-villkor/villkor-gsst/)
Teoretiskt så kan han alltså inte haft uniform på sig sedan han gjorde sin GSU.

.. för 20+ år sedan när familjen kom till landet.

Så en av blattarna som mörda hade fått lära sig skjuta i försvarsmakten? Härligt vi kvoterar in blattar i försvaret och de sen springer runt o hedersmördar andra för deras heder blivit kränkt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in