Citat:
Ursprungligen postat av
Hacker
Jag är old school syrian, inte född Sverige men kom hit som bebis. Jag skäms över vad dessa syriska syrianska landsmän har gjort. Man mördar inte av sitt folk i Sverige, innan en intern rättegång.
1. Visst kan mord ske pga av svordomar eller att någon pekar finger.
2. Tjejen ifråga borde inte betet sig så i kyrkan, då det är ett hån mot vår kyrka och tro.
Om rättsväsendet inte kan skydda sin medborgare så får var och en se efter sig själv och sina.
Jag har hört om släktfejder som varat i hundra år i Turkiet, men det går nog inte i Sverige då det trots allt finns ett rättsväsende.
Ett av de spånigaste inläggen på länge
1) menar du att det hade varit OK om man dödat ickesyrianer?
2) de här asen som drog igång slagsmålet, varför går de över huvudtaget i kyrkan? Är inte det att öppet håna både kyrka och tro? Hycklande sopor, enligt min mening
3) är du ledsen i ögat för att rättsväsendet inte skyddar dig från att få ett litet finger? Varför skulle det behövas? Tycker du att syrianer saknar ansvar för att samhället ska fungera civiliserat?
4) vi har också haft släktfejder. Läs de isländska sagorna. Men livet har gått framåt genom åren, åtminstone utanför Mellanösterns bergstrakter.