2014-04-22, 21:00
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gee_
Båda mördarna:
https://www.facebook.com/milad.mo*r*d.7?fref=ts
https://www.facebook.com/george.mo*r*d.37?fref=ts
Sakta i backarna nu bagheera.
Häng inte ut någon som mördare om du inte är JÄVLIGT säker på din sak.
Hur vet du vem som är mördarna i det tumultet ?

Fast visst, grabbarna grus heter ju nästan Mord i efternamn.
Citera
2014-04-22, 21:00
Medlem
Citat:
Båda mördarna:
https://www.facebook.com/milad.mourad.7?fref=ts
https://www.facebook.com/george.mourad.37?fref=ts

Milad brukar jobba som vakt på krogarna i Norrköping.
Är han en av mördarna? Låter sjukt!
Citera
2014-04-22, 21:05
Medlem
Gee_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Sakta i backarna nu bagheera.
Häng inte ut någon som mördare om du inte är JÄVLIGT säker på din sak.
Hur vet du vem som är mördarna i det tumultet ?

Fast visst, grabbarna grus heter ju nästan Mord i efternamn.

För att jag vet. Jag är själv Syrian.. Och det hela handlar om kvinnor.

Tidigare när det var ett stort slagsmål i Norrköping, hade en av dessa män hotat en av bröderna att han ska döda honom. Meningen var att idag så skulle dem försonas. Men bröderna tog med sig pistoler och tjafs uppstod, dem drog upp pistolerna och den ena brodern sköts med 8 skott, den andra med 3 skott och förblödde enligt rykten i en polisbil, för att polisen vägrade köra till sjukhus och inväntade ambulans istället.

Edit: Så av det senaste jag har hört, så är jag 99 % säker.
Senast redigerad av Gee_ 2014-04-22 kl. 21:09.
Citera
2014-04-22, 21:09
Medlem
Citat:

Tidigare när det var ett stort slagsmål i Norrköping, hade en av dessa män hotat en av bröderna att han ska döda honom. Meningen var att idag så skulle dem försonas. Men bröderna tog med sig pistoler och tjafs uppstod, dem drog upp pistolerna och den ena brodern sköts med 8 skott, den andra med 3 skott och förblödde enligt rykten i en polisbil, för att polisen vägrade köra till sjukhus och inväntade ambulans istället.

Utveckla gärna " Och det hela handlar om kvinnor".

Är Milad och George bröder? Är de mördade bröder?
Citera
2014-04-22, 21:10
Medlem
Citat:

Nej han dog för att han blev skjuten
Citera
2014-04-22, 21:12
Medlem
Xfiless avatar
Citat:

Många har sagt att det handlar om kvinnor, kan du vara mer detaljerad?

Någon annan i tråden skrev att en av mördarnas ex kom till kyrkan o fick se sin exman med sin nya kvinna o det fick henne att flippa ur. Så hon hämta sin kille (dvs en av de som sköts ihjäl) o därefter så var det kalabalik med att exfruns nya kille sköts ihjäl. Stämmer detta?

På vilket sätt är kvinnor inblandade?
Citera
2014-04-22, 21:15
Avstängd
Wajis avatar
Någon som vet hur många av GM som är svenska medborgare? Kan inte tänka mig att alla är detta. 2 vet vi namnen på men har vi inte namnen på alla GM?
Citera
2014-04-22, 21:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Sven Granath står i tv och påstår att syrianernas blodsfejd skedde för de var så fatttiga, blir lite lustigt när PK kramarna måste vrida sig som maskar på kroken när de inte vill säga det uppenbara, att blattar är de som är inblandade i klandfejder.
Citera
2014-04-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi
va fan har du länkat till ?

Männen finns på FB-länk tidigare i tråden

Men..... är det inte hon som ligger inne och är allvarligt skadad? Tror någon nämnde det tidigare i tråden.
Citera
2014-04-22, 21:34
Medlem
bigcyphs avatar
Citat:

undrar vad för straff dom får.
Citera
2014-04-22, 21:34
Medlem
Ahvenmaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hacker
Jag är old school syrian, inte född Sverige men kom hit som bebis. Jag skäms över vad dessa syriska syrianska landsmän har gjort. Man mördar inte av sitt folk i Sverige, innan en intern rättegång.

1. Visst kan mord ske pga av svordomar eller att någon pekar finger.

2. Tjejen ifråga borde inte betet sig så i kyrkan, då det är ett hån mot vår kyrka och tro.

Om rättsväsendet inte kan skydda sin medborgare så får var och en se efter sig själv och sina.

Jag har hört om släktfejder som varat i hundra år i Turkiet, men det går nog inte i Sverige då det trots allt finns ett rättsväsende.

Ett av de spånigaste inläggen på länge
1) menar du att det hade varit OK om man dödat ickesyrianer?
2) de här asen som drog igång slagsmålet, varför går de över huvudtaget i kyrkan? Är inte det att öppet håna både kyrka och tro? Hycklande sopor, enligt min mening
3) är du ledsen i ögat för att rättsväsendet inte skyddar dig från att få ett litet finger? Varför skulle det behövas? Tycker du att syrianer saknar ansvar för att samhället ska fungera civiliserat?
4) vi har också haft släktfejder. Läs de isländska sagorna. Men livet har gått framåt genom åren, åtminstone utanför Mellanösterns bergstrakter.
Citera
2014-04-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghuler
Nej du, det är långt i från första gång första gången.

http://www.swedenconfidential.info/2012/01/31/hayek-abraham-minakos-knivmordade-sin-fru-fangelse-14-ar-och-utvisning/

Men vad fan, läs rätt. De i din länk var ju irakier, inlägget du kommenterade handlade ju syrianer INTE Irakier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in