2014-04-22, 19:56
Medlem
joppepis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Kan det vara så att namnen ännu ej framkommit? Fel av mig i sådana fall men faktum kvarstår att det inte är så jävla intressant vilka individerna var som höll i pisolerna när det som här handlar om en hel flock dårar som delar en sjuk värdsbild. Vi vet att det var ett par syrianer tillhörande en släkt som blivit kränkt av att en brud gjort slut..

Nja, håller inte med.
I början av tråden droppades en del namn. Intressant att höra om nån känner till de anhållna lite mer.

Den här diskussionen om kultur/heder/religion är ju ytterst uttjatad här på FB
Citera
2014-04-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TerryTibbs
Tydligen inte relaterat.

Ante mig. Det var ett longshot. Tänkte eftersom det var syrianer i båda fallen och skjutningarna genomfördes i nrkp.
Citera
2014-04-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Egentligen mer intressant notera hur myndigheter och media agerar än själva våldsdådet.

Med så många inblandade lär det bli 2-3 års utredningstid och rättegångsförhandlingar innan vi framåt 2017 får veta om någon blir straffad för morden.

Jag finner det också väldigt intressant att se hur förrädarna agerar. De vet att det är fel - men måste försvara det politiskt till varje pris. Det är verkligen ett uppvisande i okunskap. Politisk, polisiärt, juridisk, retoriskt, socialt.......men framför allt att de undviker sanningen.

Sverige måste ha världens i särklass sämsta media - någonsin. (och då räknar jag med Beobachter och Pravda)

Den enda som utrymmer lokalen är en polis (vid brandlarm skall alla omedelbart utrymma), som "ska kolla"
Senast redigerad av AsellusBorealis 2014-04-22 kl. 20:24.
Citera
2014-04-22, 20:11
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabuza
Dessa är de dödade enligt en status på facebook - https://www.facebook.com/294967897319210/photos/a.306291519520181.1073741829.294967897319210/306291522853514/?type=1

Hmm den till höger ser ut som en lite mer bantad och allmänbildad Denho Akar!
Citera
2014-04-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Finns ingen koppling till skjutningen utanför soloteket för 2 år sen? Samma släkt? (FB) Skottlossning på St Persgatan Norrköping !

(antagligen inte)

Säker på att det inte är samma? B*ssam figurerar ju i båda skottlossningarna. Eller kanske finns flera Bass*m i Norrköping.
Citera
2014-04-22, 20:12
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Hör av dig igen efter det har hänt.

Jag vill inte bli indragen i en OT-diskussion här, du kan PM:a mig om du vill diskutera vidare.

Min grundplåt var att om det finns namn från Tokstan, AKA Södertälje, som nån håller inne med.. Lätta era hjärtan.
Fair enuff

Är det troligt att någon med inblick kommer att gola? Har förstått att man inte får några polare då... Dessutom sitter ju ett gäng inlåsta redan och deras namn blir snart offentlig handling så det ordnar sig
Citera
2014-04-22, 20:13
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Hur lång tid tar det innan någon tidning upptäcker släktskap med Simon Kachoa eller någon i Mitt stora feta syrianska bröllop?

KACHOA....PROSIT!
Tror inte dom hittar släktskap med honom.
Citera
2014-04-22, 20:19
Medlem
de flesta syrianer är INTE involverade i brottslighet utan är som vem som helst, jobbar mycket, har det bra ställt och bidrar med väldigt mycket gott, synd att de "få" (ja, de är inte så många procentuellt av det hela) fått alla syrianer att verka kriminella osv., helt skev bild om folket.

och visst - södertälje är lite speciellt och har gått över gränsen, men syrianerna där ska definitivt inte spegla syrianerna i resten av landet/världen... ingen rättvisa isåfall, synd nog sänker även dessa södertäljesyrianer alla andra syrianers omdöme lika mkt som de kriminella gör
Citera
2014-04-22, 20:26
Medlem
murder_us avatar
Sluta spamma er offtopicskit.
Mordvapnen, var är de nu i detta ? Undanröjda förmodligen.
Undrar om polisen hittar något öht när man gör nedslag på en massa adresser.
En vecka ger jag det sen har vi bilbomber i Södertälje.

Ett av vittnena hade sett en äldre man dela ut knivar och pistol till de andra. Är detta klanledaren kanske ? Vad heter överhuvudet i respektive inblandad familj ?
Citera
Moderator
v50s avatar
OT raderat och varningar utdelade, vill ni diskutera hur vida invandrare är överrepresenterade i brott m.m. så går det bra i andra trådar men här är det OT

/ Moderator
Citera
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxie99
Ringa polisens tipstelefon såklart...är du helt bakom flötet. 0767-803860

Hmmm en kille nämner en anhållen och ber någon hälsa Gabi att ringa upp när han kommer hem.

Låter ju sjuuuuukt kriminellt.
Tror inte polisen kan göra mycket åt den saken.
Klart man diskuterar saker om polarna sitter häktade alternativ blivit mördade.
Citera
2014-04-22, 20:30
Medlem
Det var tydligen någon som hörde att en kille skrek att någon hade dödat hans pappa. Oavsett bakgrund, etnisitet mm så är det enormt tragiskt. Förhoppningsvis kan den här hemska händelsen få tillstånd en förändring i den här folkgruppens agerande (i alla fall de som bor här i Sverige).

Jag drar mig till minnes en artikel jag läste när en turkisk pappa råkade skjuta ihjäl sin son med hagelbrakare. Tror turkarna vann en fotbollsmatch och han avslossade bössan i glädjerus och sonen kom i vägen. Precis lika ointelligent, ocivilicerat och onödigt som detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in