2014-04-22, 12:53
Medlem
NilsCelines avatar
Verkligheten överträffar dikten. Min första tanke när jag såg artikeln var att kolla datumet om det var ett annat smart drag av Svenskarnas part, men det var istället ett oerhört dumt drag av deras motståndare.

Korkat och totalt ogenomtänkt. Eller så är läget ute i kommunerna otroligt desperat.
Citera
2014-04-22, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Förstår inte, vad är det för fel med att tomma sommarstugor hyrs ut till folk som inte ens har en säng att sova i? Vi är alla människor.

Varför tvingar inte den syriska staten folk att hyra ut sina tomma lyor och rum till sina bröder på flykt? Eller varför tar inte Nigeria då hand om sina likar?
Citera
2014-04-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Givetvis kommer aldrig en sådan lag införas.

Tja, det sägs att dagens studenter är morgondagens ledare. Humanistiska föreningen på Stockholms Universitet har hyst in zigenare i ett förråd på universitetsområdet, troligen på eget bevåg för inte tror jag att ledningen skulle ge klartecken till nåt liknande. De ser inte regler och förordningar som nåt hinder.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2014-04-22 kl. 14:12.
Citera
2014-04-22, 14:53
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Ekot rapporterar idag att det är rekordlånga köer för att få en bostad, inte bara i storstäderna utan i hela landet. I Halland var det nästan fyra års väntetid på en etta.

Den här trådens skrämskott känns inte särskilt orealistiska längre.

Här är länken till nyheten:
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=83&grupp=10974&artikel=58 41811

Citat:
till exempel Hallands län får man i snitt köa i drygt fyra och ett halvt år för en enrumslägenhet hos allmännyttan.

En av alla de som köar för ett hyreskontrakt är 19-åriga Viktor Sjöö i Varberg.

– Det är inte så lätt att få tag i lägenhet, i över ett år har jag ringt till privata hyresvärdar och kollat om de har någonting ledigt, och jag kollar på blocket och så hela tiden. Men jag hittar ju ingenting.

I över två år har 19-åriga Viktor Sjöö, stått i kö för att få en hyresbostad i Varberg, han står i flera köer - både hos privata och kommunala bostadsbolag, men trots det har han ännu inte lyckats få en lägenhet.

Jag undrar hur många nyanlända flyktingar som fått lägenhet i Halland under de två åren som Viktor stått i bostadskö. De verkar ha tillgång till en egen VIP-kö där vanliga svenska ungdomar inte har tillträde.
Citera
2014-04-22, 14:54
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Förstår inte, vad är det för fel med att tomma sommarstugor hyrs ut till folk som inte ens har en säng att sova i? Vi är alla människor.
Du är givetvis välkommen att hyra ut din sommarstuga till svinavel eller modellbyggarföreningen eller ett gäng somalier om du nu känner för det. Stadsplanen, jordabalken och miljölagen sätter gränserna. Men vad det här handlar om är att kommunen eller staten tar ett beslut på att någon behöver din fastighet mer än dig och TVINGAR dig att lämna ifrån dig nycklarna. Det blir ingen semester i den röda stugan vid sjön i år! Är det den stora villan du bor permanent i, så skaffar kommunen en erättningslägenhet med färre kvadratmeter och kanske ingen trädgård, för ditt behov och ditt ägande är underordnat "det allmännas bästa" - som exempelvis en afghansk jättefamilj. Du blir vräkt från din bostad OCH får via skatten betala för nykomlingarnas boende till råga på allt!

Inser du skillnanden?

Vad tycker du om detta?
Citera
2014-04-22, 18:52
Medlem
M Nordströms avatar
Här en artikel om detta även i Fria Tider där man kan läsa mer om detta, Lite citat från artikeln:

Citat:
Kommunen måste börja expropriera svenskars hus och bostadsrätter och ge dem till invandrare. Det kräver socialsekreteraren Anders Wilhelmsson i Halmstad.

Länk till hela artikeln nedan:

http://www.friatider.se/kravet-beslagta-svenskars-hus-och-ge-dem-till-invandrare
Citera
2014-04-22, 19:12
Medlem
KonservAktivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energica
Är denne Anders Wiliamsson på riktigt?Det är några månader kvar tills valet i september 2014. Och när det medelålders paret som jobbat och betalat skatt och avgifter för att kunna bo bra. Eller gamla Märta som bott i sitt hus i 30 år och älskar att pyssla i sin trädgård.Eller barnfamiljen med 2 barn som tagit lån till sitt boende får höra detta. Så vaknar dom upp och inser att man inte äger något längre med denna regering blå,röd,grön. Då blir dom oroliga och otrygga när det inte är inbrottstjuvar som kan bryta sej in i lägenheten eller villan. Utan att det inom en snar framtid även kan vara kommunen och en stor flyktingfamilj som står i hallen och är beredd art flytta in. Och polisen kommer inte att göra något annat än att kasta ut hus/bostadsrättsägaren på gatan. Detta lagförslag kommer olägligt innan valet och kommer att ge fler röster till SD eller svenskarnas parti! Blir rädd och orolig när man hör detta!

Jaa, är denna Anders Wilhelmsson på riktigt ? Försökte googla lite på Halmstad kommun men fann ingen A.W där. Dock har jag inte svart bälte i Google Fu.

Inte omöjligt att det finns dylika med dessa åsikter, men frågan är om det är sant? Någon som kan bekräfta?
Citera
2014-04-22, 19:32
Medlem
Om detta har jag och många andra pratat under flera års tid. Frågan har inte varit om, utan när.
Under tiden har vi blivit hånade av mångkulturalister.

Men se där! Där kom förslaget!
Citera
2014-04-22, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tornet75
Om detta har jag och många andra pratat under flera års tid. Frågan har inte varit om, utan när.
Under tiden har vi blivit hånade av mångkulturalister.

Men se där! Där kom förslaget!

Om någon kommer och försöker ta över min Sommarstuga för att ha som flyktingboende så bränner jag ner skiten innan dom hinner stoppa mig...
Citera
2014-04-22, 19:38
Medlem
retepm.s avatar
Det här kommer bara bli värre sätt ner foten nu och rösta för fan på ett svenskvänligt parti. PK:iterna är sinnesrubbade och kommer inte ge sig förrens Sverige är ett nytt arab/negerland.

Citat:
Ursprungligen postat av chillhunter
Om någon kommer och försöker ta över min Sommarstuga för att ha som flyktingboende så bränner jag ner skiten innan dom hinner stoppa mig...

Precis gör motstånd mot vansinnet det här kan vi inte tolerera.
Citera
2014-04-22, 19:40
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Var är alla liberaler och rödingar som gapat om "foliehattar" tidigare? Hallå, kom igen nu, prutta ur er någon struntviktig floskelförklaring till detta utspel.
Citera
2014-04-22, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Givetvis kommer aldrig en sådan lag införas.
Det finns redan rättsligt stöd-resten är fixat med några penndrag.
Citat:
Det framgår av regeringsformen (2 kap 15 §) [2] att varje svensk medborgares egendom idag är tryggad av rättsordningen,

"genom att ingen kan tvingas avstå sin egendom till det allmänna eller till någon enskild genom expropriation eller annat sådant förfogande eller tåla att det allmänna inskränker användningen av mark eller byggnad utom när det krävs för att tillgodose angelägna allmänna intressen."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Expropriation
Men det börjar bli bråttom
Citat:
Bostadsköerna blir allt längre. Den som vill ha en hyresetta måste i genomsnitt köa i 2,5 år. Det visar tidningen Hem och hyras sammanställning.

56 månader. Så långa är köerna till en etta hos allmännyttan i Stockholms län. I Uppsala är motsvarande kötid 49 månader och i Skåne 21 månader.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/langa-koer-for-att-fa-lagenhet/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in