Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Det är oförskämt, att du anklagar svenskarna för "oförmåga att sätta sig in i andras kulturer"!
För tredje gången... DU verkar "inte [ha] förmågan att sätta sig in i", att även om man begriper hur dessa gärningsmän motiverar sitt handlande, så leder det INTE *automatiskt* till, att man ursäktar och accepterar den sortens beteende, som ociviliserade och primitiva barbarer igår praktiserade i Norrköping.
Jag tror att banansvennen försöker förklarara att en syrian inte automatiskt kommer börja uppföra sig som en svensk bara för att han tagit sig igenom hela Europa och lyckats ta sig hit. Vad jag tycker mig förstå så ursäktar han(banansvennen) inte beteendet utan han tycker det är konstigt att så många upprörs över att typiska "mellanösternbrott" begås i ett land som håller på att byta ut sin ursprungsbefolkning mot en befolkning från just mellanöstern?
Hur många syrianer bor det i Norrköping? Jag antar att det är ganska stor grupp, det är väl just i Norrköping som man låtit uppföra ett segermonument i form av en stor syrisk-ortodox kyrka precis vid infarten till staden?
Tycker det är lite svårt att skaffa sig en ordentlig bild av vad som egentligen har hänt här. En sammanfattning vore på sin plats. Är det södertälje - norrköping eller är det internt inom bosättningen i norrköping? I SvD skrivs att det tidigare varit oroligt i Hageby men att det berott på ett sk "ungdomsgäng". Inget ungdomsgäng igår då alltså utan snarare ett "släktgäng".