2014-04-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elon.fiske
Nu är det väl så att de flesta sandnegrer är muslimer, annars har du rätt i sak.

Det finns en hel del kristna i mellanöstern som beter sig exakt lika illa som muslimer, det handlar om mellanösternhumöret, även judar därifrån kan bete sig som svin emellanåt, religionstillhörighet spelar ingen som helst roll. Folk från mellanöstern drar kniv så fort dom blir förbannade.

Största andelen av hedersrelaterat våld förekommer mer i kristna familjer.

Kolla in serien på SVT om religionens historia om kristendomen i mellanöstern, de är ljusår från den kristendom vi har i Europa, det handlar om en hämnande Gud där nere.
Citera
2014-04-22, 11:00
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Hur många familje/släkt/gänguppgörelser har vi haft i Sverige den senaste fem åren egentligen? Det har blivit så pass vanligt att jag rycker lite på axlarna och tänker "Jaha, då har det hänt igen"

Det är ungefär lika intressant som att någon dör i kriget i Syrien

99 % av Sveriges befolkning skiter i detta fullständigt

Ett gäng kristna araber som sett Scarface och Gudfadern filmerna för många gånger och skall leva upp till ryktet om maffia.

Riktigt korkat av bruden att ta med sig sin nya man och hans släkt till kyrkan när hon vet att den gamle mannen och hans familj är där, snacka om att förnedra någon

Hon bär skulden till hela händelsen
Citera
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det finns en hel del kristna i mellanöstern som beter sig exakt lika illa som muslimer, det handlar om mellanösternhumöret, även judar därifrån kan bete sig som svin emellanåt, religionstillhörighet spelar ingen som helst roll. Folk från mellanöstern drar kniv så fort dom blir förbannade.

Kolla in serien på SVT om religionens historia om kristendomen i mellanöstern, de är ljusår från den kristendom vi har i Europa, det handlar om en hämnande Gud där nere.

Det är kulturen som spelar in. Sedan kan folk påstå annat och kalla mig vad de vill, men jag har svårt att tro att vitt skilda kulturer kan leva i samklang sida vid sida utan att konfrontationer uppstår. Det om inte annat är bevisat i Sverige och Europa de senaste årtiondena.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr

De kristna från Mellanöstern är semiter och har samma seder och kultur som muslimer, de talar och skriver på arabiska.
Citera
2014-04-22, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Är det ett nazistdåd?
Är det ett socialdemokratiskt illdåd...?

Läs tråden för fan och bli lite allmänbildad, syrier skjuter syrier i ett hedersrelaterad dåd =
Citera
2014-04-22, 11:15
Medlem
bulletproofsouls avatar
Intressant att media skriver: "ett familjebråk som spårat ur"

Sedan när resulterar ett "familjebråk" i två döda och sex svårt skadade och det har enligt media bara spårat ur lite...

Intressant också att personerna enligt media inte är kriminella när man knallar omkring med pistoler och knivar på allmän plats och flera av de inblandade har domar och tidigare fängelsestraff...
Citera
2014-04-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananasvenne
Det är ungefär lika intressant som att någon dör i kriget i Syrien

99 % av Sveriges befolkning skiter i detta fullständigt

Ett gäng kristna araber som sett Scarface och Gudfadern filmerna för många gånger och skall leva upp till ryktet om maffia.

Riktigt korkat av bruden att ta med sig sin nya man och hans släkt till kyrkan när hon vet att den gamle mannen och hans familj är där, snacka om att förnedra någon

Hon bär skulden till hela händelsen

Det är ju en sorglig skara människor som inte tål att se sitt ex med en ny familj.. Skylla detta på bruden är ju bara sjukt.. Skulle jag springa på mitt ex med ny familj så vill jag vill för fan inte skjuta ihjäl dom?

Eller missuppfattade jag något nu eller var det så du menade?
Citera
2014-04-22, 11:18
Medlem
Dimaks avatar
polisen säger att det är ett gängbråk mellan två familjer.
Citera
2014-04-22, 11:20
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul

Sedan när resulterar ett "familjebråk" i två döda och sex svårt skadade och det har enligt media bara spårat ur lite...

Intressant också att personerna enligt media inte är kriminella när man knallar omkring med pistoler och knivar på allmän plats och flera av de inblandade har domar och tidigare fängelsestraff...

Håller med. Det är helt sinnesrubbat..
Citera
2014-04-22, 11:23
Medlem
bananasvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RejjvarN
Det är ju en sorglig skara människor som inte tål att se sitt ex med en ny familj.. Skylla detta på bruden är ju bara sjukt.. Skulle jag springa på mitt ex med ny familj så vill jag vill för fan inte skjuta ihjäl dom?

Svennar utan heder kan aldrig förstå detta...du kan inte jämföra det med att din WT brud eller WT syrra som har knullat halva stadsdelen eftersom svennar fullständigt skiter i vem och vad deras kvinnor knullar med.

Du får kanske jämföra detta med att så arg du blir när någon tar din öl på krogen eller någon skattefuskar och du knyter näven i fickan, sen tar du den känslan och multiplicerar med 1000.

I blattekulturer och då framförallt att ta med och visa sin ny man i kyrkan är den högsta skymf den tidigare mannen och hans familj kan råka ut för inför prästen och alla landsmän.

Det är en oskriven lag att man gör inte så och det visste hon bruden om men likväl gjorde hon det ändå, hennes korkade beteende kostade minst två människor livet och fler kommer det bli
Citera
2014-04-22, 11:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul

Tur det inte spårade ut ordentligt, då hade vi väl haft flera hundra döda, enligt detta kreativa nyspråk.
Citera
2014-04-22, 11:26
Medlem
Nu har Aftonbladet intervjuat en släkting, som inte kan förstå hur det kan hända i Sverige .
Hahahaha!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in