Jobbar i närheten av det berörda området och har nu fått reda på att saken gällde ouppklarade familjeärenden. Tydligen ligger det till såhär;
Kvinna skiljer sig från make och gifter om sig med ny man från Stockholm. När detta skett vet jag inte, men rimligtvis under det senaste året.
Kvinnan och hennes nya man, rimligtvis också med delar ur den nya mannens släkt, besöker Norrköping under påsken. I S:ta Mariakyrkan blir det oroligt när den nya mannens släkt och exmannens släkt råkar på varandra. Prästen ska ha försökt medla och talat om försoning. Saker och ting lugnar ner sig när polisen dyker upp.
De trätande parterna bestämmer sig för att ses och sluta fred på kvällen. Det gick som bekant inget vidare, men det blir nog ingen jätteutmaning att sätta dit de ansvariga.
Hade fru Greta råkat göra sig ovän med fel sorts människor hade samma sak kunnat hända henne också.
Sen när är skilsmässa en anledning att börja mörda folk? Visst, om karln hade spöat frugan på regelbunden basis så förstår jag att det kan svida för vissa, men ändå, 2 mord och sex mordförsök för en skilsmässa?
Kan alla islamofober läsa den här tråden noga ?
Fatta att det kvittar vilken jävla påskhare sandfolket tror på, de håller alltid på så här.
Undrar vad det kostar svenska folket varje gång idioterna arrangerar hedersmasaker.
Kan alla islamofober läsa den här tråden noga ?
Fatta att det kvittar vilken jävla påskhare sandfolket tror på, de håller alltid på så här.
Undrar vad det kostar svenska folket varje gång idioterna arrangerar hedersmasaker.
Nu är det väl så att de flesta sandnegrer är muslimer, annars har du rätt i sak.
Sen när är skilsmässa en anledning att börja mörda folk? Visst, om karln hade spöat frugan på regelbunden basis så förstår jag att det kan svida för vissa, men ändå, 2 mord och sex mordförsök för en skilsmässa?
Jag håller helt med om att det är vansinne. Nu anser jag mig inte ha tillräckligt med information om händelsen för att helt utesluta att familjen bidrog till att det blev som det blev, men utifrån det jag vet betraktar jag i nuläget den familjen som brottsoffer och inget annat. Visst, sedan kan skenet naturligtvis bedra, men jag uppfattade den drabbade familjen som hyggliga människor.
Fast detta stämde inte för fem öre. Nu är det väldigt off topic i denna tråd men hursom.
Utbrytargruppen är "syrianer" (ett ord som myntades på 70-talet). Vid den första invandringen av denna folkgrupp så fanns det en kyrka - den assyriska ortodoxa kyrkan, inte den syrianska.
"Syrisk" är inte en kompromiss. Assurayu>suraya finns oberoende arkeologiska bevis för, både i assyriska kilskriftskällor, Herodotos, kthobonoyo och för ett tag sedan Cineköyinskriptionen som skrevs på luviska (utdött indo-hettitiskt språk) och feniciska som bekräftar att assyrierna använde detta namn för 2800 år sedan.
(Suraya=Suryoyo, d.v.s.a suryoyo betyder etymologiskt ingenting annat än assyrier)
Det är ingen "konstruktion" som lobbats in - att assyrier är ättlingar till de forntida assyrierna. Det finns oberoende arkeologiska bevis som bekräftat detta. Det finns lingvistiska bevis (att den arameiska dialekten som talas har ett akkadiskt substratum som går hand i hand med det faktum att assyrierna som talade akkadiska anammade arameiskan som modersmål). Det finns genetiska bevis (en nordmesopotamisk genprofil). Det finns oberoende historiska bevis från exempelvis Herodotus och Justinus som likstället "Syrian" med "assyrier".
Professor Simo Parpola, professor Richard N. Frye vid Harvards Universitet, H.W.F. Saggs och många andra av världens främsta historiker ifrågasätter inte faktumet att dagens assyrier inte är någonting annat än en autokton folkgrupp som härstammar direkt från de forntida assyrierna. Populationsgenetikern, professor Luigi Luca Cavalli-Sforza, vid Stanfords Universitet, konstaterar att den assyriska folkgruppen har en genetisk uppsättning som skiljer sig från resten av Mellanösterns. Så förutom att man är en autokton folkgrupp i regionen är man även en biologisk produkt som härstammar från de forntida assyrierna. Tack vare kristenheten har man inte blandat ut sitt genealogiska arv med muslimer.
Bedrövligt detta. Hoppas att gärningsmännen får sitta livstid i fängelse.