2014-04-22, 10:28
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvsjo
Jobbar i närheten av det berörda området och har nu fått reda på att saken gällde ouppklarade familjeärenden. Tydligen ligger det till såhär;
  1. Kvinna skiljer sig från make och gifter om sig med ny man från Stockholm. När detta skett vet jag inte, men rimligtvis under det senaste året.
  2. Kvinnan och hennes nya man, rimligtvis också med delar ur den nya mannens släkt, besöker Norrköping under påsken. I S:ta Mariakyrkan blir det oroligt när den nya mannens släkt och exmannens släkt råkar på varandra. Prästen ska ha försökt medla och talat om försoning. Saker och ting lugnar ner sig när polisen dyker upp.
  3. De trätande parterna bestämmer sig för att ses och sluta fred på kvällen. Det gick som bekant inget vidare, men det blir nog ingen jätteutmaning att sätta dit de ansvariga.

Mycket bra inlägg! Det bästa i hela tråden so far
Citera
2014-04-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
"Helt hyggligt folk".

Hade det stämt så hade något sådant här aldrig hänt. Varför hände detta inte Fru Greta på Östermalm istället då?

Hade fru Greta råkat göra sig ovän med fel sorts människor hade samma sak kunnat hända henne också.
Citera
2014-04-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18754313.ab

Två svårt skadade enligt källa till Aftonbladet

Varför hämtar man upp dessa skjutglada gossar? låt dom dö i lugn och ro.
Citera
2014-04-22, 10:35
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Hade fru Greta råkat göra sig ovän med fel sorts människor hade samma sak kunnat hända henne också.
Poängen är väl att fru Greta aldrig skulle hamna i en dylik situation....
Citera
2014-04-22, 10:37
Medlem
Citat:

Sen när är skilsmässa en anledning att börja mörda folk? Visst, om karln hade spöat frugan på regelbunden basis så förstår jag att det kan svida för vissa, men ändå, 2 mord och sex mordförsök för en skilsmässa?
Citera
2014-04-22, 10:38
Medlem
Kabeldragares avatar
Detta handlar obviously om knark asså. Svär på det!
Citera
2014-04-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare
Vad finns det som pekar på det?
Citera
2014-04-22, 10:48
Medlem
murder_us avatar
Kan alla islamofober läsa den här tråden noga ?
Fatta att det kvittar vilken jävla påskhare sandfolket tror på, de håller alltid på så här.
Undrar vad det kostar svenska folket varje gång idioterna arrangerar hedersmasaker.
Citera
2014-04-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Kan alla islamofober läsa den här tråden noga ?
Fatta att det kvittar vilken jävla påskhare sandfolket tror på, de håller alltid på så här.
Undrar vad det kostar svenska folket varje gång idioterna arrangerar hedersmasaker.
Nu är det väl så att de flesta sandnegrer är muslimer, annars har du rätt i sak.
Citera
2014-04-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kabeldragare

det är ju bekräftat att det handlar om nån familje intriger av något slag av polis eller har jag fått det om bakfoten?
Citera
2014-04-22, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandbagged
Sen när är skilsmässa en anledning att börja mörda folk? Visst, om karln hade spöat frugan på regelbunden basis så förstår jag att det kan svida för vissa, men ändå, 2 mord och sex mordförsök för en skilsmässa?

Jag håller helt med om att det är vansinne. Nu anser jag mig inte ha tillräckligt med information om händelsen för att helt utesluta att familjen bidrog till att det blev som det blev, men utifrån det jag vet betraktar jag i nuläget den familjen som brottsoffer och inget annat. Visst, sedan kan skenet naturligtvis bedra, men jag uppfattade den drabbade familjen som hyggliga människor.

Tillbaka till ämnet?
Citera
2014-04-22, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsmesilly
Syrianer är kristna, sysslar inte med "hedersvåld" som ngn skrev ovan att detta var?

http://petterssonsblogg.se/2013/02/16/syrier-syrianer-och-assyrier/

Fast detta stämde inte för fem öre. Nu är det väldigt off topic i denna tråd men hursom.

Bedrövligt detta. Hoppas att gärningsmännen får sitta livstid i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in