08:29 Två personer dödades i ett skottdrama i Norrköping i går kväll. Ytterligare minst sex personer skadades. Barbara Barczynska stod på sin balkong på Hyvlaregatan när skottlossningen bröt ut vid 22-tiden.
– Min man och jag tittade på en fotbollsmatch och jag gick ut på balkongen för att röka. Det stod 30-40 personer nere på gatan, både kvinnor och män. Först trodde jag att det var ett bröllop. Men sedan började man skrika åt varandra och plötsligt hördes skotten.
På gatan nedanför Barbara Barczynska låg en man till synes livlös.
– Två privatbilar kom i hög hastighet och sedan bar man in en skadad man i den ena bilen.
Kort därefter kom polis och ambulans till platsen.
– Jag hörde en pojke skrika till polisen ”Min pappa är död!”
Barbara Barczynska gick ner på gatan för att se vad som hänt.
– Det låg en man på gatan. Han blödde kraftigt och ambulanspersonalen tryckte mot hans bröst. Sedan bar de in honom i ambulansen som åkte iväg.
Sent i natt grep grep polisen fyra personer misstänkta för mord eller medhjälp till mord. Det var i dag på morgonen oklart vad som låg bakom skottlossningen.
Barbara Barczynska beskriver sin gata som ganska normal. Några allvarligare händelser har aldrig tidigare inträffat. I dag på morgonen stod fortfarande flera polisbilar kvar och platsen var avspärrad.
– Men nu blir man så klart orolig. De här människorna har skjutvapen och knivar. Min man och jag brukar promenera på samma ställe. Vad som helst kan ju hända.
http://touch.metro.se/nyheter/vittne-nagon-skrek-min-pappa-ar-dod/EVHndv!zaqjZUopd4U2/