2014-04-22, 09:00
Medlem
Dimaks avatar
Kan finnas fler, Två stack till sjukan och sökte vård.
Citera
2014-04-22, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsmesilly
Syrianer är kristna, sysslar inte med "hedersvåld" som ngn skrev ovan att detta var?
Kalla det vad du vill, hedersvåld/släktfejd/whatever. Spelar det någon roll? Jag är inte insatt i fallet och läser bara. Men att någon sagt att det handlar om "hedersvåld" betyder inte att det är syrier och inte syrianer. Demografin i området pekar på just syrianer.
Citera
2014-04-22, 09:04
Medlem
IASockertopps avatar
08:29 Två personer dödades i ett skottdrama i Norrköping i går kväll. Ytterligare minst sex personer skadades. Barbara Barczynska stod på sin balkong på Hyvlaregatan när skottlossningen bröt ut vid 22-tiden.
– Min man och jag tittade på en fotbollsmatch och jag gick ut på balkongen för att röka. Det stod 30-40 personer nere på gatan, både kvinnor och män. Först trodde jag att det var ett bröllop. Men sedan började man skrika åt varandra och plötsligt hördes skotten.
På gatan nedanför Barbara Barczynska låg en man till synes livlös.
– Två privatbilar kom i hög hastighet och sedan bar man in en skadad man i den ena bilen.
Kort därefter kom polis och ambulans till platsen.
– Jag hörde en pojke skrika till polisen ”Min pappa är död!”
Barbara Barczynska gick ner på gatan för att se vad som hänt.
– Det låg en man på gatan. Han blödde kraftigt och ambulanspersonalen tryckte mot hans bröst. Sedan bar de in honom i ambulansen som åkte iväg.
Sent i natt grep grep polisen fyra personer misstänkta för mord eller medhjälp till mord. Det var i dag på morgonen oklart vad som låg bakom skottlossningen.
Barbara Barczynska beskriver sin gata som ganska normal. Några allvarligare händelser har aldrig tidigare inträffat. I dag på morgonen stod fortfarande flera polisbilar kvar och platsen var avspärrad.
– Men nu blir man så klart orolig. De här människorna har skjutvapen och knivar. Min man och jag brukar promenera på samma ställe. Vad som helst kan ju hända.

http://touch.metro.se/nyheter/vittne-nagon-skrek-min-pappa-ar-dod/EVHndv!zaqjZUopd4U2/
Citera
2014-04-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsmesilly
Syrianer är kristna, sysslar inte med "hedersvåld" som ngn skrev ovan att detta var?

Mm visst mycket kristna de verkar vara dessa jävla babbe.

Händelsen i sig påminner om tidigare dödskjutningar sinsemellan syrierna i Södertälje.
Citera
2014-04-22, 09:08
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KHG
Har detta med bråket i kyrkan att göra nu i veckan i Ektorp http://www.nt.se/norrkoping/artikel.aspx?articleid=9736297

Kan vara så i nya spääänande exotiska Schweden,fullt slagsmål på gudstjänst med efterföljande 2 mord
Citera
2014-04-22, 09:10
Medlem
Kommer den segrande klanen fira sin återupprättade heder? Kanske åka igenom södertälje och ställa sig på någon scen och vifta med förgyllda pistoler- lite som när ett svenskt lagt vunnit VM i ishockey?

Eller väntar de med firandet tills Norrköpingsklanen kommer för en returmatch?
Citera
2014-04-22, 09:13
Medlem
Tänk att man behöver surfa sig till flashback för att få veta något om dödsskjutningen.
Vår fina massmedia lyckas samvetsgrant undvika sanningen till varje pris. Plötslig läser jag om flertalet döda, skjutna, knivskurna, misshandlade, och inte ett ljud om vad det rör sig om. Naturligtvis visste jag redan på förhand att det inte var svenskar men lite info i nyheterna vore ändå klädsamt. Ja, förmodligen bara ett smakprov av framtidens Sverige....men vi får skylla oss själva. En befolkning har de politiker den förtjänar.
Citera
2014-04-22, 09:19
Medlem
ErikPontis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elon.fiske
Är det bekräftat att B*ssam J*jan är ett av dödsoffren? I så fall lär det väl hänga i hop med försäljningen av Wasa och de skjutningar som kom i kölvattnet efter detta.

Nej, det är inte bekräftat än. Angående försäljningen av Wasa-konflikten finns det här dokumentet. (länkat tidigare i tråden av annan medlem)

Kolla under bakgrund på sidan 11:

http://feedr.se/upload/B_2711-13.pdf
Citera
2014-04-22, 09:21
Medlem
Fyra män är just nu frihetsberövade misstänkta för mord eller medhjälp till mord.

Ytterligare två personer har behövt söka vård på sjukhus utöver de fyra som tidigare rapporterats. Totalt har sex personer, utöver de två avlidna, vårdats på olika sjukhus för skador de fått i samband med våldsamheterna i Hageby. Eventuellt finns ytterligare skadade som ännu inte sökt vård.
Citera
2014-04-22, 09:27
Medlem
Milo.Minderbenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narkoluder
Nu har de blattanerat vrinnevisjukhuset.
"Ett stort antal poliser försöker upprätthålla ordningen"

Dom sa på radion att ett stort antal personer hade försökt ta sig in (dvs storma) sjukhuset.
Man får väl förmoda att attacken hade som mål att avrätta de skadade.

Mångkultur!
Citera
2014-04-22, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stpwille
Fyra män är just nu frihetsberövade misstänkta för mord eller medhjälp till mord.

Ytterligare två personer har behövt söka vård på sjukhus utöver de fyra som tidigare rapporterats. Totalt har sex personer, utöver de två avlidna, vårdats på olika sjukhus för skador de fått i samband med våldsamheterna i Hageby. Eventuellt finns ytterligare skadade som ännu inte sökt vård.

Dags för en ny "Södertälje nätverket" låses bakom bom.

Det är samma invandrarkriminella toppskikt som ligger bakom detta, vars bottenskikt drabbas samman.
Senast redigerad av Knullkompisen 2014-04-22 kl. 09:38.
Citera
2014-04-22, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
Dom sa på radion att ett stort antal personer hade försökt ta sig in (dvs storma) sjukhuset.
Man får väl förmoda att attacken hade som mål att avrätta de skadade.

Mångkultur!

Rättelse. De är oskyldiga "politiska flyktingar" som flytt undan krig i Irak och Syrien.
Senast redigerad av Knullkompisen 2014-04-22 kl. 09:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in