2014-04-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu snackar du ju skit. Du har ingen erfarenhet av att vare sig köpa eller sälja sex. Att du drar pedofiler och trafficking på samma kam som sexhandel mellan samtyckande och vuxna punktmarkerar dig som en extremist. Men jag misstänker att du är ung och hjärntvättad. Om punkt ett stämmer är du delvis förlåten.

Givetvis borde alla svenska män besöka en bordell minst en gång i sitt liv för att få en motbild mot svensk matriarkal och extremistisk feminism. Har man väl besökt en legal bordell så vet man : it is all natural...
Vi har ju redan bestämt att vi inte ska ha sexköp i Sverige så jag tycker att tråden är meningslös, men det känns ändå obehagligt att så många sitter och skriver på fullt allvar att vi ska ha statliga bordeller med fattiga flickor som vi tar från andra länder (slavar).

Jag tycker synd om några som skriver i tråden men jag kan ändå inte känna någon sympati eftersom mina tankar är hos dem som blir offer för sexhandeln. Horor blir ofta, ibland dagligen, utsatta för övergrepp och våldtäkter och det finns en attityd bland sexköpare att det var ju hennes fel eftersom hon var en hora, men så är det inte.
Citera
2014-04-21, 22:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Vi har ju redan bestämt att vi inte ska ha sexköp i Sverige så jag tycker att tråden är meningslös, men det känns ändå obehagligt att så många sitter och skriver på fullt allvar att vi ska ha statliga bordeller med fattiga flickor som vi tar från andra länder (slavar).

Jag tycker synd om några som skriver i tråden men jag kan ändå inte känna någon sympati eftersom mina tankar är hos dem som blir offer för sexhandeln. Horor blir ofta, ibland dagligen, utsatta för övergrepp och våldtäkter och det finns en attityd bland sexköpare att det var ju hennes fel eftersom hon var en hora, men så är det inte.

Nej, "vi" har inte bestämt att vi inte ska ha sexköp i Sverige. Däremot har det inrättats en morallag över huvudet på sexarbetarna som de inte vill ha, och som kränker deras säkerhet, hälsa och mänskliga rättigheter. Den ska rivas upp, precis som grannlandet Norge är på väg att göra. Felaktiga lagar kan ändras.

Tråden handlar dock om bordeller för att kompensera män för att kvinnor lättare kan få tillfälliga sexuella kontakter. Den frågan har jag redan givit ett jakande svar på.
Citera
2014-04-21, 22:07
Medlem
Citat:
Nej, "vi" har inte bestämt att vi inte ska ha sexköp i Sverige. Däremot har det inrättats en morallag över huvudet på sexarbetarna som de inte vill ha, och som kränker deras säkerhet, hälsa och mänskliga rättigheter. Den ska rivas upp, precis som grannlandet Norge är på väg att göra. Felaktiga lagar kan ändras.

Tråden handlar dock om bordeller för att kompensera män för att kvinnor lättare kan få tillfälliga sexuella kontakter. Den frågan har jag redan givit ett jakande svar på.

Men sexarbetarna skiter ju du i. Du tycker ju att de ska betala skatt i Sverige men inte få ut något av att de betalar skatt till exempel.
Citera
2014-04-21, 22:13
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Men sexarbetarna skiter ju du i. Du tycker ju att de ska betala skatt i Sverige men inte få ut något av att de betalar skatt till exempel.

Sexarbetare ska ha rättigheter. Detta kan de bara få när prostitution är helt avkriminaliserad i alla tre led. Köpare, säljare och förmedlare. Sverige kräver ju redan nu att de ska betala skatt, men de erhåller inga sociala förmåner i gengäld.

Den här tråden har dock inte som syfte att debattera svensk prostitutionslagstiftning, utan argumenterar för det självklara: att inrätta lagliga bordeller som en följd av kvinnliga sexuella privilegier.
Citera
2014-04-21, 22:16
Medlem
Citat:
Sexarbetare ska ha rättigheter. Detta kan de bara få när prostitution är helt avkriminaliserad i alla tre led. Köpare, säljare och förmedlare. Sverige kräver ju redan nu att de ska betala skatt, men de erhåller inga sociala förmåner i gengäld.

Den här tråden har dock inte som syfte att debattera svensk prostitutionslagstiftning, utan argumenterar för det självklara: att inrätta lagliga bordeller som en följd av kvinnliga sexuella privilegier.

Naturligtvis hör det till ämnet hur dessa bordeller ska fungera och hur de anställda ska ha det som anställda vid ett sådant företag.

De som är anställda på en bordell ska alltså få välja att få a-kassa eller socialbidrag i stället för att jobba kvar när de bor i Sverige?
Citera
2014-04-21, 22:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Naturligtvis hör det till ämnet hur dessa bordeller ska fungera och hur de anställda ska ha det som anställda vid ett sådant företag.

De som är anställda på en bordell ska alltså få välja att få a-kassa eller socialbidrag i stället för att jobba kvar när de bor i Sverige?

Jag (och sexarbetarrättsrörelsen) förespråkar en nya Zealändsk modell för avkriminalisering. Den har varit mycket framgångsrik, och trafficking är ett minne blott. Sexarbetare har riktiga och lagstadgade rättigheter att säga nej till oönskade kunder och att stämma kunder som inte betalat etc. Dessutom omfattas de av sjukpenning och annan socialförsäkring. Department of Labor kollar att arbetsmiljön fyller hygienkrav o.s.v.

Citat:
Decriminalization of sex work creates many opportunities to head off exploitation, and is significant as an anti-trafficking tool – Immigration New Zealand continues to report that they have found no instances of sex trafficking in New Zealand, despite their determined forays into the migrant sector of the sex industry.

http://www.fairobserver.com/article/legalizing-prostitution-new-zealands-example

Nu kan vi återknyta till topic.
Citera
2014-04-21, 22:45
Medlem
Citat:
Jag (och sexarbetarrättsrörelsen) förespråkar en nya Zealändsk modell för avkriminalisering. Den har varit mycket framgångsrik, och trafficking är ett minne blott. Sexarbetare har riktiga och lagstadgade rättigheter att säga nej till oönskade kunder och att stämma kunder som inte betalat etc. Dessutom omfattas de av sjukpenning och annan socialförsäkring. Department of Labor kollar att arbetsmiljön fyller hygienkrav o.s.v.

http://www.fairobserver.com/article/legalizing-prostitution-new-zealands-example

Nu kan vi återknyta till topic.

Fast nya Zeeland är ett av de länder som har störst andel våld mot kvinnor och barn i icke krigsförande land. Nya Zeeland har stora problem med dödsmisshandel av barn och sexuellt våld mot kvinnor så det verkar ju inte finnas belägg att statliga bordeller är stävjar våldsamma män som Ts påstår.
Länderna med högst nivåer av sexuellt våld var bland andra Kongo-Kinshasa med 21 procent och Nya Zeeland och Australien med 16,4 procent.
Citera
2014-04-22, 07:49
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Så folk som kommer till Sverige och betalar skatt i Sverige ska inte få ut något för sina skattepengar. Ja det är ju verkligen att förbättra för killar och tjejer som säljer sex.

Det skrev jag inte. Vad jag skrev var att de inte nödvändigtvis ska få stanna här för resten av livet. Under tiden som de är här och arbetar och betalar skatt så kan de givetvis ha rättigheter men som sagt så behöver det inte betyda att de är inbjudna att bosätta sig här för gott. Sverige släpper idag in hela familjer och halva deras släkt med förevändningen att vi måste ta in arbetskraftsinvandrare. Helt onödigt. Vi ska istället göra som många andra länder t.ex. Gulfländerna och ta in arbetskraft som gästarbetare inom de få områden där vi ev. inte klarar oss med inhemska arbetare. Massor med länder tar in gästarbetare. Detta på tidsbegränsade arbets och uppehållstillstånd. Så ska Sverige också göra inom de områden där vi behöver ta in arbetskraft. Ex.vis inom sexbranschen om inte svenskar tar dessa arbeten i tillräckligt stor utsträckning. Gästarbetare alltså vilket inte innebär invandrare. Skilj på det. Fast i första hand svensk arbetskraft. Dock så ser jag en del fördelar med att svenska tjejer får konkurrens. Svenska medelsvenssontjejer så att säga. En stor del av svenska tjejer behöver utsättas för konkurrens. Detta oavsett om den konkurrensen sker med andra svenska tjejer eller utländska. Föredrar själv östeuropeiskor.
Citera
2014-04-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det skrev jag inte. Vad jag skrev var att de inte nödvändigtvis ska få stanna här för resten av livet. Under tiden som de är här och arbetar och betalar skatt så kan de givetvis ha rättigheter men som sagt så behöver det inte betyda att de är inbjudna att bosätta sig här för gott. Sverige släpper idag in hela familjer och halva deras släkt med förevändningen att vi måste ta in arbetskraftsinvandrare. Helt onödigt. Vi ska istället göra som många andra länder t.ex. Gulfländerna och ta in arbetskraft som gästarbetare inom de få områden där vi ev. inte klarar oss med inhemska arbetare. Massor med länder tar in gästarbetare. Detta på tidsbegränsade arbets och uppehållstillstånd. Så ska Sverige också göra inom de områden där vi behöver ta in arbetskraft. Ex.vis inom sexbranschen om inte svenskar tar dessa arbeten i tillräckligt stor utsträckning. Gästarbetare alltså vilket inte innebär invandrare. Skilj på det. Fast i första hand svensk arbetskraft. Dock så ser jag en del fördelar med att svenska tjejer får konkurrens. Svenska medelsvenssontjejer så att säga. En stor del av svenska tjejer behöver utsättas för konkurrens. Detta oavsett om den konkurrensen sker med andra svenska tjejer eller utländska. Föredrar själv östeuropeiskor.

Men sexförsäljningen kan knappast ses som säsongarbete så hur tänker du dig att man ska motivera att man bara får begränsad möjlighet att bo i landet?

Hur ser det här i hop ut med EU-lagstiftningen?
Citera
2014-04-22, 11:54
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Men sexförsäljningen kan knappast ses som säsongarbete så hur tänker du dig att man ska motivera att man bara får begränsad möjlighet att bo i landet?

Behöver inte vara säsongsarbete. Många länder tar in arbetskraft på t.ex. ett treårigt arbets och uppehållstillstånd. Finns ingen som helst anledning att släppa in främlingar på permanent basis bara för att man (ev.) behöver arbetskraft. Det är sedan givetvis en annan sak om en person gifter sig till landet. T.ex. en sexförsäljerska som hittar en make här. Det sker redan idag.

Citat:
Hur ser det här i hop ut med EU-lagstiftningen?

EU vill jag helst att vi går ur.
Sverige följer inte EUs bestämmelser när det gäller ex.vis alkoholpolitiken och då har vi inte ens fastställda undantag på alla områden. Egen import som exempel. Även många andra av medlemsländerna struntar helt i en del bestämmelser på många områden. Så att följa EUs bestämmelser är i praktiken valfritt tydligen. Kan andra av EUs länder som t.ex. Tyskland ha lagliga bordeller så är det självklart att även Sverige skulle kunna ha det. Tyskland har också i många år använt sig av gästarbetarsystemet. Det är ex.vis så som huvuddelen av alla turkar i Tyskland har kommit dit. I synnerhet i början.

Man kan tänka sig att eftersom olika folk har en tendens att hålla ihop så skulle det kunna bli så även med lagliga bordeller. Olika bordeller i olika stil och med sitt eget folk eller så detsamma fast inom en och samma bordell. En avdelning med thailändskor, en med östeuropeiskor, svenska tjejer, blondiner, brunetter, yngre, äldre o.s.v. Sedan så kan man bara knalla runt där och välja i en hel buffe.
Citera
2014-04-22, 15:27
Bannlyst
Citat:
Vi har ju redan bestämt att vi inte ska ha sexköp i Sverige så jag tycker att tråden är meningslös,

Där hade vi ett tämligen desperat försök att tyst debatten utan att behöva debattera för sig. Lagen om sexköp kan ändras lätt som en plätt. Jag antar att du är en sån som anser att antifeministiska argument är lika med näthat.

Citat:
men det känns ändå obehagligt att så många sitter och skriver på fullt allvar att vi ska ha statliga bordeller med fattiga flickor som vi tar från andra länder (slavar).

Jag känner en stark motvilja mot alla manshatande feminister som uttryckligen förbjuder majoriteten av alla män i Sverige att få styra över sin egen kropp. Under en hundraårig period hade Sverige slaveri för alla män(värnplikt), där nästan alla män var tvungna att riskera bli dödade eller invalidiserade för att skydda alla manshatande svenska feministkvinnor samtidigt som ni knullade strandraggare nere i Medelhavet.
Det är helt sjukt att majoriteten av alla curlade kvinndjur förespråkat ett sådant system.

Citat:

Jag tycker synd om sliddjuren som skriver i tråden (NOT) och kan verkligen inte känna någon sympati för alla bortskämda valrossfetton som sexuellt förtrycker svenska män och tror att det är en rättighet att få alfahanar.
Det där med våldtäkterna och övergreppen har du fått inpräntat via någon kulturmarxistisk propagandakanal, typ SVT. Det finns en attityd hos manshatande feminister att det är rätt att förfölja och hänga ut torskar, men så är det inte.
Nä nu orkar jag inte skriva längre, jag måste ut o ragga offer på Malmskillnadsgatan.
Citera
2014-04-24, 23:35
Medlem
singularitets avatar
Jag tycker prostitution borde vara lagligt. Det är för mycket statussex helt enkelt bland yngre män och kvinnor i dagens samhälle. Dom som blir utan känner ett socialt utanförskap. Speciellt männen i synnerhet. Jag tänker på den där domen då en kille låg med sin flickvän och filmade det men fick skadeståndet sänkt av högre instans på grund av att attityderna till sex är öppnare nu än vad det har varit. Men det är ingenting att lipa för. Ni killar som klagar på brudarna, hur skulle ni själv gjort om ni var tjej? Ryck upp er för helvete och sluta klaga, acceptera verkligheten. Ta ett sommarjobb och boka in en resa till Thailand till vintern och kom tillbaka som män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in