2014-04-21, 02:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
- Kroppen har sköljts av (tillgång till vatten)

- Styckats (tillgång till knivar)

- Varit nedkylt (tillgång till kylanordning)

Vem uppbringar dom faciliteterna?

Om man inte har dom måste det drälla av spår i naturen.

Det finns inte.

Vilken temperatur va det i Boden vid mordtillfället? Grannen gick in för det va för kallt.
Har delarna befunnit sig i olika temperaturer? Vem har fastslagit att det rör sig om en kniv som kapat ben och händer?
Vatten är det minsta problemet.
Citera
2014-04-21, 02:28
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det tror jag var för att bygga på sin svaga indiciekedja. Dom kunde väl ägnat sig åt mer väsentliga saker i stället.

Nej, det tror jag inte. "Grabben" var hans bästa vän som stod honom närmast. Tror jag.

KJ:s förklaring till hundens död är inte sann, det är bogus ..
Citera
2014-04-21, 02:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag har för mig teknikern tror att det mesta sölande tex på ramen på bilen är då han tar ut delarna.
Man måste packa och emballera mycket omsorgsfullt och det hade han nog vare sig resurser eller va kapabel till. Säckar kan funka om dom är täta, och en stor presenning som är hel då.
Han har inte haft mycket att tillgå tror jag då eftersom det ändå är så pass i söl-
Dom tror emballaget har läckt helt enkelt. Vid en styckning är det inte så blodigt heller säger dom.-
Han såg inte besudlingen så han hoppades kanske på det bästa. Vet inte vad en sån gök tänker eller känner. Jag tror inte han känner ett skit egentligen utan det mesta är inövat pga åldern han är i.

Han verkar inte alls veta gränser för något som handlar om det sociala samspelet. En riktig knäppskalle helt enkelt och han ska inte släppas ut vind för våg det är min uppfattning.

Nä man vet ju inte, men han är ju helt klart kreativ...om han vill. Och det finns flera tänkbara scenario och även hur läckaget uppstod hur besudlingen gick till. Som jag sagt så skulle inte ens KJ klara av att avsätta blod på exakt samma sätt om han fick chans att mörda VB igen. Bara hoppas att ingen annan går samma väg när den fan kommer ut igen.
Citera
2014-04-21, 02:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Åklagarna bör ha varit rätt säkra på att han dödade 'Grabben' - annars hade de väl inte tagit upp ämnet .. Javisst gjorde han det.

Ja precis som med hans "bisarra förehavanden" i yngre år...men då är det ju det här som menas med "bevis", Men det går utmärkt att veta det ändå även om det inte håller rättsligt.
Citera
2014-04-21, 02:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Vilka privata utrymmen kan du då tänka dig?

Verkstads- eller lagerlokal. Hangar. Garage. Källarlokal av något slag. Jaktstuga inom några mils radie. Någonting som inte kan kopplas till KJ - "Ni har ingenting på mig .."
Citera
2014-04-21, 02:35
Medlem
Citat:
KJ:s förklaring till hundens död är inte sann, det är bogus ..

Då tror vi olika. Så är det bara.
Citera
2014-04-21, 02:37
Bannlyst
Citat:
Verkstads- eller lagerlokal. Hangar. Garage. Källarlokal av något slag. Jaktstuga inom några mils radie. Någonting som inte kan kopplas till KJ - "Ni har ingenting på mig .."

Då tar ingen risken att frakta tillbaka henne till civilsationen.
Citera
2014-04-21, 02:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Ja precis som med hans "bisarra förehavanden" i yngre år...men då är det ju det här som menas med "bevis", Men det går utmärkt att veta det ändå även om det inte håller rättsligt.

Han var ju inte åtalad för att ha dödat sin hund - syftet var att ge rätten en karaktärsbeskrivning av Kristoffer Johansson. Visa vad han är kapabel till.
Senast redigerad av MBoudine 2014-04-21 kl. 03:19.
Citera
2014-04-21, 02:42
Medlem
Citat:

Om alternativet kostar mer, gör man nog just det ...

Tror jag.
Citera
2014-04-21, 02:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Då tror vi olika. Så är det bara.

Vi får tro vad vi vill och känner oss bekväma med. Men jag kan säga att hundar INTE störtblöder av att bita igenom en elkabel, KJ:s förklaring ÄR bogus.
Citera
2014-04-21, 02:45
Medlem
Citat:
Han var ju inte åtalad för att ha dödat sin hund - åklagarna ville belysa hans karaktär. Visa vad han är kapabel till.

Byggt på vad? Rena spekulationer!
Citera
2014-04-21, 02:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Knappast någon risk nattetid. Dessutom använder man två bilar vid en sådana transporter. Samt är noga med att hålla hastighetsbegränsningarna ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in