Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
I din värld är det så, påstår du. Om jag inte visste vad solipsism var så skulle jag googla det.
Vad sägs om att du tar reda på det innan du använder det i en diskussion och antyder att någon ägnar sig åt det.
Citat:
Och jag har aldrig skrivit att jag håller för öronen, men att jag skrattar åt filosofernas system. Och jag har förklarat hur svårt det kan vara att förstå ett bevis som man inte tror på.
Jag har lite svårt med din mening:
och du svarar åter igen inte på några frågor jag ställer dig
Hur ska jag kunna blidka dig där?

Jag menar: du har verkligen inte uttryckt dig på ett entydigt sätt.
Det tycker jag att jag har gjort. Däremot har du fullständigt ignorerat mina inlägg där jag bemött dina argument punkt för punkt, och sedan har du följt upp med ett par korta meningar trams där du enbart ändrar definitionerna eller flyttar målstolparna istället för att bemöta mina motargument. Men, det är klart, om du skulle tvingas tänka lite själv och faktiskt inte bara ignorera allt som går emot din världsbild så hade det kanske blivit en alldeles hemsk träningsvärk i huvudet efteråt.
Citat:
Jag tror inte på standardmodellerna, varken den kvantfysikaliska eller den kosmologiska, och är omöjlig att övertyga när det gäller det ena beviset eller det andra för den ena partikeln eller den andra.
Inte heller tror jag på filosoferna. Deras idéer går in genom det ena örat och ut genom det andra. Jag skrattar åt de filosofiska systemen och är helt enkelt inte kontaktbar.
Det är ju en utgångspunkt som omöjliggör diskussion, så vad gör du här egentligen?
Jag är beredd att ändra mig så fort något bevis dyker upp inom vad vi än pratar om. Du är uppenbarligen inte det. Istället så föredrar du att jämställa tro och fakta i ett försök att dra ner alla på din nivå.