Citat:
Ursprungligen postat av
svettigafettsvinet
Det är inte alls "uppenbart" de skulle inte anfalla och skjuta sina egna personer till ingen nytta. Människor har dött på både sidor och det finns en fånge. Det är bara i era långsökta osannolika bortförklaringar som Ryssland har orsakat detta.
Hur kan du vara så säker på det? Känner du alla separatister? Hur vet vi ens att händelsen ens ägt rum och inte bara är propaganda? Separatisterna har ju fejkat mord tidigare, bland annat på någon polischef och hans fru.
Allt bevis vi har är två sönderbrända bilar och en snubbe med ett blåöga som påstår sig vara en av de som låg bakom attacken. Blåögat såg dessutom ut att vara några dagar gammalt. Ett färskt blåöga är väldigt svullet, och det är heller inte ovanligt att huden spricker så man börjar blöda. Om han vore den han påstår sig vara så skulle han ha haft betydligt mer omfattande skador. Spruckna ögonbryn, läppar, fler blåmärken och han skulle vara väldigt tagen av den misshandel han skulle utsättas för.
Jag vet inte hur du skulle ha behandla någon som för bara några timmar sedan mördade dina vänner, men jag hade i alla fall gett honom mer än ett simpelt blåöga. Skulle inte förvåna mig om han bara har hamnat i bråk under veckan och fått sig en smäll och nu ställer upp på att göra propaganda.