2014-04-18, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Varför skulle den inte fungera? Säker att du har gjort rätt enligt instruktionerna? Har du KitKat (4.4.2 eller högre) så MÅSTE du ha root och AppOps-framework för att det ska fungera.

Se ovanstående svar

Förut behövde jag bara instalera fb för att det skulle funka.
Snälla förklara hur "root" funkar och vad jag behöver göra för att få igång allt.
Citera
2014-04-18, 10:31
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heptan
Förut behövde jag bara instalera fb för att det skulle funka.
Snälla förklara hur "root" funkar och vad jag behöver göra för att få igång allt.

*himlar med ögonen*

(FB) Fejkbiljett för Android
Citera
2014-04-18, 12:44
Medlem
Citat:
*himlar med ögonen*

(FB) Fejkbiljett för Android

Moget att var nedlåtande bara för att jag inte är nån rådatanörd som är helt insatt på hur man moddar sin lur.
Citera
2014-04-18, 12:47
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Moget att var nedlåtande bara för att jag inte är nån rådatanörd som är helt insatt på hur man moddar sin lur.

Surt, det finns information där hur du rootar din lur. Jag tänker inte hålla dig i handen.
Citera
2014-04-18, 13:31
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
http://www.ibtimes.com/android-442-kitkat-update-how-root-samsung-galaxy-s4-gt-i9505-latest-os-tutorial-1558910
Det är ju jävligt svårt att skriva och söka på Google, eller hur?
Citera
2014-04-18, 14:37
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Varför skulle den inte fungera? Säker att du har gjort rätt enligt instruktionerna? Har du KitKat (4.4.2 eller högre) så MÅSTE du ha root och AppOps-framework för att det ska fungera.

Behöver man verkligen root? Jag har kitkat men kan installera appen som vanligt, utan root
Citera
2014-04-18, 14:50
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Behöver man verkligen root? Jag har kitkat men kan installera appen som vanligt, utan root

Kan du generera sms? Om ja, så har du antingen 1), 4.4.0 och inte 4.4.2 eller 2), 4.4.2 men du installerade och gav Fejkbiljett access i 4.4.0. Den interna AppOps-klienten försvann i 4.4.2 eller 3), root + AppOps framework.
Citera
2014-04-18, 18:10
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Kan du generera sms? Om ja, så har du antingen 1), 4.4.0 och inte 4.4.2 eller 2), 4.4.2 men du installerade och gav Fejkbiljett access i 4.4.0. Den interna AppOps-klienten försvann i 4.4.2 eller 3), root + AppOps framework.
Provade precis att avinstallera appen och installera senaste. Kan fortfarande generera sms-biljett (även utgående sms).

Beror detta på att jag haft appen innan?
Citera
2014-04-18, 20:54
Medlem
PaulReedSmiths avatar
Kan installera denna appen med på min helt nya S4, och fungerade även på min Note 3 efter uppdatering. Dock hade jag haft den innan på Noten. Fungerar på Z1 med 4.4.2 med. S4an är helt ny men det fungerar ändå.

Dock fungerade det som sagt inte med Tab pro 8.4 som hade 4.4.2. Ska testa med min Tab Pro 10.1.
Citera
2014-04-19, 00:16
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Provade precis att avinstallera appen och installera senaste. Kan fortfarande generera sms-biljett (även utgående sms).

Beror detta på att jag haft appen innan?

Ja, har du gett den åtkomst/rättigheter så "sparas" det, även om du tar bort och installerar appen igen (såvida jag inte skulle byta den publika nyckeln, men den är alltid den samma)
Citera
2014-04-20, 17:13
Medlem
Hej jag har rootat telefonen å så som man ska men kommer fortfarande inget i meddelanden när man försöker skapa en biljett

Nån som har nån ide vad det kan vara??

Edit: löste det
Senast redigerad av Iceman-84 2014-04-20 kl. 17:37.
Citera
2014-04-20, 17:23
Medlem
Hej!

Är så frustrerad!
Jag kan skapa en biljett men det kommer ingen, vilket betyder att jag måste ge fejkbiljett rättigheter osv.
Och för att göra det så måste jag roota, vilket jag gjort. Men även installera ett ramverk vilket jag tror att jag gjort.

Måste också ha appen appOpps eller något sånt, vilket jag har.
Men när jag startar den så blir den appen överlappad av "inställningar".

Dessa bilder visar hur det blir:
http://www.ladda-upp.se/bilder/tvdiviydjciyl/
http://www.ladda-upp.se/bilder/cyjrftzhplyybq/

Någon som vet vad det beror på och hur jag åtgärdar det?
Så nära nu....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in