2014-04-20, 12:21
Medlem
Några gåsar och bra film
Citera
2014-04-20, 12:42
Medlem
Har satt undan 20g fiiiiiint röka dagen i ära.
Det är sällan jag blir totalt nerrökt, men idag är det fan läge att fira.
Citera
2014-04-20, 13:06
Medlem
CrippledJoins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
I sverige känns det ganska meningslöst att fira 420, men i tex Denver eller San Fransisco lär det vara ett jävla drag idag. Hade varit kul att kunna teleportera sig dit!

Precis. Fick lite bilder och filmer via snapchat av några polare från Melbourne, där var det verkligen fullt med folk i parkerna och alla rökte Ska bli kul att de när den dagen kommer till Sverige.

OnT: Själv så kan jag inte inhalera i denna situation jag befinner mig i :/
Citera
2014-04-20, 13:45
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Yeah, samma här och jag har rökt i tio år mer än dig. Sen är jag inte riktigt för att fira såna här saker. Jag firar liksom inte jul, påsk, alla hjärtans dag, may the fourth eller något liknande så jag har svårt att se att jag skulle börja göra en grej av det här.

Jo det är ju just det, brukar "fira" (supa) på nyår och midsommar och ibland valborg, men det är ju för att vara social och knappast något man egentligen firar utan bara är en dålig ursäkt för att supa sig under skåpet.

Sen finns det inte riktigt någon 4/20 kultur i Sverige, var är demonstrationerna, smokeoutsen osv?! Om jag bodde närmare bron hade jag säkert dragit ner till Chris, fint väder är det på min sida av bron.
Citera
2014-04-20, 15:21
Medlem
HappyHours avatar
Dricka några bärs, vara luspank och försöka att inte tänka på blejs. Happy smoking för er som ska!
Citera
2014-04-20, 16:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
I sverige känns det ganska meningslöst att fira 420, men i tex Denver eller San Fransisco lär det vara ett jävla drag idag. Hade varit kul att kunna teleportera sig dit!
Egentligen var som helst utom i Sverige om jag ska vara ärlig. Skulle väl vara något Asiatiskt land som är sämre ur det hänseendet.

Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Jo det är ju just det, brukar "fira" (supa) på nyår och midsommar och ibland valborg, men det är ju för att vara social och knappast något man egentligen firar utan bara är en dålig ursäkt för att supa sig under skåpet.
Lite så. Jag firar gärna speciella dagar men då ska dom vara speciella för mig. 20e April betyder liksom i sig inget för mig. Röka kan jag ju göra vilken dag som helst.
Citat:
Sen finns det inte riktigt någon 4/20 kultur i Sverige, var är demonstrationerna, smokeoutsen osv?! Om jag bodde närmare bron hade jag säkert dragit ner till Chris, fint väder är det på min sida av bron.
Det är nog därför som cannabisrevolutionen kommer att komma så långsamt i det här landet; vi ligger flera tiotals år efter andra länder när det kommer till cannabiskultur.
Citera
2014-04-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Egentligen var som helst utom i Sverige om jag ska vara ärlig. Skulle väl vara något Asiatiskt land som är sämre ur det hänseendet.

Lite så. Jag firar gärna speciella dagar men då ska dom vara speciella för mig. 20e April betyder liksom i sig inget för mig. Röka kan jag ju göra vilken dag som helst.

Det är nog därför som cannabisrevolutionen kommer att komma så långsamt i det här landet; vi ligger flera tiotals år efter andra länder när det kommer till cannabiskultur.

Jag tror faktiskt inte vi gör det. Utan det är nog som så (i min tanke) att folk vågar inte uttrycka sig. Det är både olagligt och "dåligt" av människor att syssla med detta.

Så om det skulle bli en avkriminalisering på CB så tror jag definitivt att det gå fort.

Jag tror att får vi bort detta rädda beteendet vi Svenska folket har så skulle det gått relativt fort att få coffee shops bland annat.

Men för att det ska hända så behövs det demonstrationer och en sjuhelvetes massa människors röster för att det ens ska tåla tänkas på.

Sorry för OT. Drog nyss en stor Happy 420 för alla :P
Citera
2014-04-20, 17:17
Medlem
Tänkte njuta utav det fina vädret med en polare, några holkar och lite filmer mot kvällen.
Citera
2014-04-20, 18:01
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasssh
Jag tror faktiskt inte vi gör det. Utan det är nog som så (i min tanke) att folk vågar inte uttrycka sig. Det är både olagligt och "dåligt" av människor att syssla med detta.

Så om det skulle bli en avkriminalisering på CB så tror jag definitivt att det gå fort.

Jag tror att får vi bort detta rädda beteendet vi Svenska folket har så skulle det gått relativt fort att få coffee shops bland annat.

Men för att det ska hända så behövs det demonstrationer och en sjuhelvetes massa människors röster för att det ens ska tåla tänkas på.

Sorry för OT. Drog nyss en stor Happy 420 för alla :P

Finns ett dilemma. Cannabis kommer inte avkriminaliseras utan demonstrationer och dylikt. Det är de som får hasch att bli mer socialt accepterat. Folket måste bestämma vad som ska ligga först på ministrarnas skrivbord.
Citera
2014-04-20, 22:06
Medlem
funktioners avatar
Ett par gram cubensis och en fet jävla holk. Reser iväg vid midnatt!
Citera
2014-04-20, 22:46
Medlem
Sjograss avatar
Jag vänder på steken och inleder dagen till ära minst en månads uppehåll från droger, undantaget nikotin och koffein. Primärt är det inte cannabis jag tar uppehåll ifrån, utan centralstimulanter. Planen är att köra en rejäl session med någon hallucinogen, MDMA och en massa röka givetvis! Ska bli skönt att få tillbaka närminnet också.
Citera
2014-04-20, 22:54
Medlem
uh-huhs avatar
Rökte precis 2 feta med trevligt sällskap o fler inväntas
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto