Hej. Det är så att jag har haft sömnproblem så länge jag kan minnas. Det har varit så allvarliga att jag inte har kunnat sköta ett jobb eller kunnat bete mig i mina tidigare relationer. Jag har tidigare bara fått massa skit mediciner som inte hjälper någonting, men för ett år sedan hade jag turen att få imovane utskrivet. De månaderna jag åt imovane har varit de bästa i mitt liv, jag lyckades både fixa mitt drömjobb och min dröm tjej.
Men jag lider även av sömnapné, tjejen kunde inte sova för jag snarkade så sjukt mycket och slutade andas stup i kvarten när jag sov. Så jag sökte hjälp för min sömnapné och de första läkaren gjorde var att ta bort mina imovane för det ska man tydligen absolut inte ta om man har sömnapné och läkaren vägrar nu skriva ut någonting. Jag ska utredas för sömnapné snart och ska få sova med en maskin som kollar hur jag andas. Men jag kan ändå inte göra utredningen med tanke på att jag inte kan sova.
Nu har mitt liv gått åt skogen igen utan imovane och jag har förlorat både jobbet och tjejen

så vad ska jag ta mig till? Jag har kanske möjlighet att rädda förhållandet men då måste jag kunna sova asap.. Så hur får jag tillbaka mina imovane? Ge mig gärna tips.
Tror ni att det kan hjälpa att byta läkare bara, eller kan man radera saker ur sin journal så att det inte syns att jag har sömnapné? Ångrar sjuuukt mycket att jag sökte hjälp för sömnapnén, om det finns risk att jag dör i sömnen som läkaren säger om jag tar imovane är det ändå absolut värt den risken.