Citat:
intressant! Ni får bli hjältar i efterhand och ge er ut på jakt. Jag tror att du kan ha rätt. Om man utgår från vad du säger är sant, så bör mord- ocfh styckplats i så fall ligga i, eller i närheten av det område som MPS var på väg att söka i. Ett sådant scenario ger ett begränsat antal möjligheter i området - gammelängsfortet, mjösjöberget, skjutbanan, gula huset, röda förrådet, svedjefortet, skyttevärn och några förråd som tidigare inte nämnts i tråden men som finns i området, två av dessa rätt nära gula förrådet. Om avsikten har varit att sprida ut verktyg och andra föremål i syfte att dölja mord- och styckplats så bör denna plats vara på ett förhållandevis kallt ställe. Främsta skälet är rättsläkarens utlåtande om att kroppen har legat minst 6 dagar (17 maj). Enligt honom går det inte, utifrån fluglarvtillväxt, skilja på huruvida mordet har inträffat 4 maj eller tio dagar senare, sedan var oddsen lägre, men minst 6 dagar innan, inte mindre. Benen som hittades i gula huset visar att dessa har legat på ett kallt, svalt ställe som gör att detta avviker så tillvida att de inte har legat mer än ett dygn, dvs utlagda 19-20 maj. Om delarna har förvarats på samma ställe och avsikten var att flytta delarna innan MPS så har KJ inte hunnit flytta mer än torso. Detta låter då lite konstigt att välja en plats som FP 2 då kroppen uppenbarligen kommer att upptäckas, likaså gäller vid ett resonemang kring benen. Likafullt valdes FP 2. Det blir liksom inte rimligt att flytta torso, men inte benen om själva avsikten var att undkomma MPS eftersök, framförallt inte om förvaringsplatsen var i området. Min slutsats av det hela är att mord- och styckplats en plats, men torso har flyttats till FP 2, innan vetskapen om MPS eftersök (gissning så klart), medan benen mycket väl kan ha förvarats i korven, skyttevärnet vid fortet. Omm detta är sant så bör dock mord- och styckplats inte vara allt för långt från denna plats, dvs i området kring familjehemmet, vägen upp till fortet, förråden, skogen, skyttevärn, fort, hus eller annat, ett släp, eller något, men i området.
Oavsett vilket, jag tror som du att det går att ta reda på vart mord- och styckplats var, med stöd av FUP, slask och lite letande.
Oavsett vilket, jag tror som du att det går att ta reda på vart mord- och styckplats var, med stöd av FUP, slask och lite letande.
hade jag varit KJ hade jag använt mig av ett ställe som jägare har till hantering av sina byten. Om det hade varit lite gömt.
Med händerna på hjärtat, tror du verkligen att det finns något att hitta, och om du hittar något, vad förändrar det?