2014-04-18, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Nu är det dags för dig och dina lögner att försvinna härifrån. Ok?

Du skrev att det inte går att konvertera från Islam vilket är en ren
och skär osanning.

Väldigt många konverterar från Islam till exempelvis kristendomen varje
år.

Det går inte konvertera ifrån islam nej. Gå till en muslimsk organisation som håller koll på medlemmarna och se hur många som konverterat bort från islam. Du kommer hitta precis 0st då islam inte tillåter det. En gång muslim alltid muslim. Du kan alltid försöka konvertera men du kommer aldrig att ses som konvertit av andra muslimer bara någon som förolämpat allah och därmed fått en fatwa på dig.
Citera
2014-04-18, 15:57
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Det går inte konvertera ifrån islam nej. Gå till en muslimsk organisation som håller koll på medlemmarna och se hur många som konverterat bort från islam. Du kommer hitta precis 0st då islam inte tillåter det. En gång muslim alltid muslim. Du kan alltid försöka konvertera men du kommer aldrig att ses som konvertit av andra muslimer bara någon som förolämpat allah och därmed fått en fatwa på dig.

Du är ju full av sk-t. Givetvis ser samfundet inte med blida ögon på
konverterade muslimer, men det innebär inte att det är omöjligt att konvertera
till exempel till kristendomen. Vad sedan samfundet anser är det ju
upp till konvertiten att bry sig om. Den personen är INTE muslim längre,
om denne konverterat till en annan religion.

Ok, miljoner har gått från Islam till andra religioner, främst i Afrika. Men även
i andra delar av världen. Lika väl som att kristna blir muslimer, osv.
Unbannable hävdar på Flashback att det inte stämmer.
Unbannable hävdar också att Titanic aldrig sjönk.

Försvinn nu är du snäll. Jag har av princip aldrig använt ignore på Flashback,
under de tio år jag varit medlem. Låt inte detta bli första gången.
Citera
2014-04-18, 16:06
Medlem
Svenska kyrkan gör precis som resten av det svenska samhället.
De följer mediaströmmen om vad som anses vara rätt.

Och just nu är alla minoritetsgrupper rätt,vare sig du är bög leb same somalier arab och svensk.
En svår ekvation så att alla blir nöjda.
Kristendomen i Sverige har inget fäste längre,inte bland befolkningen i alla fall.

Det är detta sönderfall på alla nivåer som slutligen gör att vi blir en orolig representant i eu som kommer att få usa hjälp framöver.
Citera
2014-04-18, 16:23
Medlem
Citat:
Du är ju full av sk-t. Givetvis ser samfundet inte med blida ögon på
konverterade muslimer, men det innebär inte att det är omöjligt att konvertera
till exempel till kristendomen. Vad sedan samfundet anser är det ju
upp till konvertiten att bry sig om. Den personen är INTE muslim längre,
om denne konverterat till en annan religion.

Ok, miljoner har gått från Islam till andra religioner, främst i Afrika. Men även
i andra delar av världen. Lika väl som att kristna blir muslimer, osv.
Unbannable hävdar på Flashback att det inte stämmer.
Unbannable hävdar också att Titanic aldrig sjönk.

Försvinn nu är du snäll. Jag har av princip aldrig använt ignore på Flashback,
under de tio år jag varit medlem. Låt inte detta bli första gången.

Du verkar inte förstå alls vad det är jag säger. Personen ÄR muslim fortfarande, det går INTE att lämna islam. Slutar du tro på Allah så blir du avrättad, försök till konvertering eller inte spelar ingen roll. Förkastar du Allahs läror som muslim så blir du dödad. End of story.

Kristendomen kan du konvertera bort ifrån. Islam kan du inte göra det. Att du ens tar upp kristna som konverterat till islam som nån form av "aha titta nu!" argument visar ju bara att du inte har en susning om hur islam fungerar.

Om du inte vill använda ignore så ge fan i att diskutera saker du inte vet ett skit om då?

Och jag hävdar inte att Titanic aldrig sjönk.
Senast redigerad av Unbannable 2014-04-18 kl. 16:28.
Citera
2014-04-18, 16:30
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyttegrav
Jag höll nästan på att sätta kaffet i vrångsstrupen när jag läste detta. Islamiseringen av vårt fina land fortsätter tyvärr.

Jag uppmanar alla att gå ur svenska kyrkan för dom är så jävla sjuka att dom samlar in pengar för att utrota sin egen religon och befolkning. Vi ska inte ha moskeer och islam i Sverige.

islamiseringen?

så du tror fler svenskar kommer bli muslimer om de bygger 1 moske i stokholm?
Citera
2014-04-18, 16:34
Medlem
Combots avatar
Citat:
Du verkar inte förstå alls vad det är jag säger. Personen ÄR muslim fortfarande, det går INTE att lämna islam. Slutar du tro på Allah så blir du avrättad, försök till konvertering eller inte spelar ingen roll. Förkastar du Allahs läror som muslim så blir du dödad. End of story.

Kristendomen kan du konvertera bort ifrån. Islam kan du inte göra det. Att du ens tar upp kristna som konverterat till islam som nån form av "aha titta nu!" argument visar ju bara att du inte har en susning om hur islam fungerar.

Om du inte vill använda ignore så ge fan i att diskutera saker du inte vet ett skit om då?

Ok, du är officiellt dum i huvudet, alternativt troll.

Det blir mitt sista svar till dig.
De miljoner som går från Islam till exempelvis kristendomen, blir inte alla
dödade. Långt ifrån. Det finns givetvis fall där dödsstraff utfärdas, men
den stora majoriteten går från Islam utan att något händer i form av
död.

Nu ödslar jag inte mer tid på någon som inte har vett nog att inse när det är slut.
Citera
2014-04-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ok, du är officiellt dum i huvudet, alternativt troll.

Det blir mitt sista svar till dig.
De miljoner som går från Islam till exempelvis kristendomen, blir inte alla
dödade. Långt ifrån. Det finns givetvis fall där dödsstraff utfärdas, men
den stora majoriteten går från Islam utan att något händer i form av
död.

Nu ödslar jag inte mer tid på någon som inte har vett nog att inse när det är slut.

Hade de vart i länder där Islam är dominant hade de blivit dödade. Svårt att förstå?
Om dessa åker till ett muslimskt land och det framgår att de är konvertiter blir de dödade.
Du verkar inte förstå hur farlig Islam är du alltid muslim när du en gång gått med i religionen antingen infödd i den(En fader som är muslim) eller om du konverterar till den. Det finns inget sätt att lämna den. Ingen. Du kan avsäga dig din tro men du kommer för all framtid fortfarande att vara muslim.

Lika bra det då du verkar vara lika korkad som folk som klagar på slavhandeln och att vita är hemska för att sedan gå och suga arabkuk.

Lär dig lite om ämnet du väljer att diskutera om nästa gång din pajas.
Citera
2014-04-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Jepp, bara begära utträde ur Svenska Kyrkan. Varsågod, här är blanketten : http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDEQ FjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.svenskakyrkan.se%2Fdefau lt.aspx%3Fdi%3D713231&ei=y-RMU7ipJcTaygPo9oCYAQ&usg=AFQjCNGyqUGfk9fcbv1WwfA1S i7Tz-cg8A&sig2=I2umuaZrl_43rE-SQ8uydA&bvm=bv.64764171,d.bGQ

Tack!
Citera
2014-04-19, 01:29
Medlem
Detta vansinne...jag är glad att jag gick ur kyrkan för några år sen, men vafan, finns det ingen stolthet..?
Citera
2014-04-19, 14:47
Medlem
Usch... utträde ur denna sketna organisation skall ordnas omgående. Har tyvärr, liksom säkert många andra, betalat skatt till svenska kyrkan utan någon egentlig anledning.

Bögeri, islamkramande, mångkulturhyllande och allmän dekadens är vad man kommit att stå för.
Nej tack!
Citera
2014-04-19, 15:27
Medlem
Elegros avatar
Är detta ännu en "Only in Sweden" grej, eller?

Om man inte skrivit ur sig ur kyrkan redan, då är det nog på hög tid att man gör det nu.
Citera
2014-04-19, 15:43
Medlem
Citat:

Man föds inte till en muslim, man föds till Människa !

man frågar inte en familj som nyss fått barn:
- vad fick ni ?
- vi en muslim, en flicka/ pojke .

Det går att Lämna Islam, vi har religionfrihet i detta land och därför får man konvertera från en religion dvs islam till valfri religion, det är varenda person i detta land informerad om.

Du blir inte avrättad i Sverige om du slutar tro på Allah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in