2014-04-18, 21:44
Medlem
hoppidoppis avatar
Det kan vara dödligt i extremt sällsynta fall.
Jag har hört från en ganska säker källa att en person dör av Cannabis var tusonde år eller så.
Somliga människor är allergiska mot Cannabis (dock väldigt sällsynt att det slutar med dödlig utgång) och får extremt negativa reaktioner av det precis på samma sätt som vissa är allergiska mot Jordnötter till exempel.

I vanliga fall är det dock extremt svårt att dö av Cannabis, men dock inte omöjligt. Det krävs bara ungefär 100 gram rent THC för att en person på 80kg ska ha 50% risk att dö. Säg att det motsvarar 1KG hyfsat weed, eller kanske 150 gram cannabis-olja. Omöjligt att dö är det inte, men svårt. Väldigt svårt. Jag har försökt förut men inte lyckats.

Den största faran med Cannabis är att man kärar ner sig i henne (Mary Jane) och spenderar det mesta av sin vakna tid till cannabis-relaterade saker. Och att när man röker hela tiden varje dag så anpassar sig kroppen till de omständigheterna eftersom att människan är en toleransbyggare som organism (därför man blir brun när man solar, får muskler när man tränar osv). Det leder i alla fall till att det endogena cannabinoidsystemet ställer in sig på att alltid vara stimulerade utav cannabisens cannabinoider, och när man är utan är receptorerna nedreglerade eftersom att kroppen blivit van, och receptorerna har blivit anpassade efter att alltid vara stimulerade utav exogena cannabinoider. När man använder CB blir man normal och när man är utan så är man "onormal". Det tar ett tag för kroppen att återhämta sig själv till hur det var innan dess. Biverkningarna av att sluta innefattar insomnia och sämre aptit i princip, och möjligtvis depression eftersom att cannabis agerar som en förstärkare av sinnesintryck och gör så att man upplever verkligheten mer intensivt ==> Allt blir mer intensivt, bättre. Beror mycket på hur mycket man kärat ner sig i drogen dock.
Citera
2014-04-18, 21:49
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
knarkträsk bla bla *andra uttryck som låter trolliga*.

Jaha, du är ett troll.
Reggad 2008 med 13000 inlägg och trollar CB-delen på ett forum, you go girl.
Citera
2014-04-18, 23:18
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:

Varför är då just knarklangarna bland de främsta förespråkarna för att göra giftet lagligt? I synnerhet de riktigt stora langarna och producenterna av knark.

Det där stämmer verkligen inte. De som lever idag på försäljning av narkotika vill inte göra det lagligt.
Citera
2014-04-19, 10:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Tråkigt att ha fastnat så djupt i knarkträskets elände.

Jag skrattar inte ens åt en död. Fast det är klart, jag är seriös, empatisk och medmänsklig jag.

Fakta brukar t.ex. skolorna informera bra om. Ofta så tar de hjälp av avskräckande exempel som f.d. knarkare. De om några känner till knarkets faror. De brukar också starkt avråda från även s.k. "lätt" knark.

Se ovan.

Se ovan.

Varför är då just knarklangarna bland de främsta förespråkarna för att göra giftet lagligt? I synnerhet de riktigt stora langarna och producenterna av knark.

Se ovan.

Det finns många som säger det rakt motsatta.

Glömdes de bort, de som dör av knark?

Göra brott lagliga för att poliserna ska ha mindre att göra??! Gäller det all brottslighet? Exakt samma resonemang går att tillämpa även inom andra områden. Bankrån t.ex.

Se det som jag tog upp om f.d. knarkare ovan.

Finns nog inte många knarkare och alkoholister som inte har börjat med "lättare" droger som t.ex. vanlig tobak och då vanligtvis i väldigt unga år.

Just därför så ska inget knark legaliseras. Tvärt om. Vid en legalisering så skulle ex.vis ungdomar tänka just så, eftersom ett tidigare förbjudet knark har gjorts lagligt (trots att det tidigare sades vara så farligt) så då är nog inte annat knark heller så särskilt farligt.
En farlig, oönskad och för samhället och dess medborgare dålig väg som vi inte ska gå.
Finns inte heller någon seriös opinion och inte ens i närheten av en majoritet för legalisering av något knark i vårt land. Inte hos media, inte bland de styrande politikerna, inte hos medelsvensson och inte några sakliga större grupper öht så det kan ni bara glömma.

"men självklart är det lättare att skylla det på" "någon form av psykiska problem"

Edit:

Har läst en hel del från Portugal och de är inte alls så där odelat positiva som ni vill få det till.

Edit2:

Förstår inte hur man bara kan slänga ur sig något dylikt. Helt utan källhänvisningar givetvis.

Inte enbart p.g.a. tragiska dödsfall.
Sedan så är jag betydligt mer seriös än större delen av knarlegaliseringsivrarna i drogforumet. Det räcker inte att säga "ööhh, släpp knarket fritt. Det är ofarligt" om ni ska få ens någon med er. Som jag skrev ovan så har ni en enorm majoritet emot er.
Förstår att du inte skrattar åt en död.
För du skulle vilja ha fler, så du verkligen skulle säga att "se så farligt det är".
Annars är det som vanligt, inga källor från dig.

Här har du en källa om i hur skolungdomar blir nyfikna på droger, efter den där "knarkaren"/polisen varit på besök.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/jonkopingsnytt/droginformation-fick-motsatt-effekt

Sen finns det även såna som du i Portugal, det betvivlar jag inte alls.
Men en minskning på 50% av de problematiska konsumenterna, det är en stor samhällsvinst.
Det kan varken du eller någon annan sopa under mattan, som en obekväm sanning.
Sen har vi ju Colorado, där man initialt ser en mycket tydlig nergång av brott(då andra brott än köpa/konsumera cannabis).
Så som vanligt är du ute och seglar, men wot els is new.

Men vart är dina källor, som vanligt lyser dom med sin frånvaro.
Samma procedur varje gång med dig.
Du kommer dumpar lite inlägg och sen smiter du iväg som en liten skrämd råtta, när det är dax att presentera vart du får dina sagor från.
Citera
2014-04-19, 11:01
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Det finns många som säger det rakt motsatta.
Då har dom fel. Det är bara att kolla på de olika länder där man intagit en liberalare hållning emot narkotika, de länderna har ungefär samma situation som vi i Sverige när det kommer till droganvändande, med skillnaden att i Sverige så dör det mer folk av drogbruk än vad det gör i dessa liberalare länder som t.ex Nederländerna och Portugal.
Citat:
Glömdes de bort, de som dör av knark?
Antalet döda i sviterna av narkotikabruk är som regel mindre i de länder där man avkriminaliserat narkotikabruk än vad vi har i våra länder där vi jagar narkotikabrukare med blåslampa.
Därför räknade jag inte upp detta då dödsantalen brukar minska vid en avkriminalisering, vilket är bra, men du kanske tycker annorlunda?
Citat:
Göra brott lagliga för att poliserna ska ha mindre att göra??! Gäller det all brottslighet? Exakt samma resonemang går att tillämpa även inom andra områden. Bankrån t.ex.
Inte "ha mindre att göra", se det i stället som att poliserna kan ägna sig åt brottslighet som har riktiga brottsoffer med i bilden och bli effektivare på att lösa dessa brott. Det borde väl vara positivt, eller tycker du inte det?
Och nej, det gäller inte alla brott som vi tidigare har försökt att få er förbudsivrare att förstå, endast de brott som inte har ett riktigt brottsoffer med i bilden, likt drogbruk t.ex.

Hur svårt ska det vara för er att få in i huvudet att man kan inte jämför brott där det finns riktiga brottsoffer likt mord, rån, misshandlar och våldtäkter med offerlösa brott såsom drogbruk?
Det är helt magiskt att ni hela tiden faller tillbaka i denna argumentation även fast den har smulats sönder gång på gång i diskussionerna angående detta ämne.
Citat:
Har läst en hel del från Portugal och de är inte alls så där odelat positiva som ni vill få det till.
Trams, de som är seriösa när det kommer till denna debatt är eniga om att Portugals modell är till mer gagn för deras samhälle än vad förbudet var.
Citat:
Förstår inte hur man bara kan slänga ur sig något dylikt. Helt utan källhänvisningar givetvis.
Varför svarar du på detta inlägg ytterligare en gång efter det att jag redan har förklarat för dig hur det ligger till?
Senast redigerad av PotentOpponent 2014-04-19 kl. 11:09.
Citera
2014-04-19, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twisterlove
Nej självfallet inte, i alby får man mestadels bara tag i hasch utblandat med gummi eller annat skit. Det jag syftar på är seriös odling av plantan med fina strings.

menar du strains?
Citera
2014-04-19, 12:49
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Nu är ju alkohol inget knark, men likväl en drog precis som knarket.

Ja, det var därför som jag tog upp även det.

Citat:
Men om ditt påstående hade varit korrekt så hade de flesta utav alla som dricker alkohol börjat med marijuana, LSD, heroin eller någon annan substans.

Nej, inte alla. Det skrev jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Det där stämmer verkligen inte. De som lever idag på försäljning av narkotika vill inte göra det lagligt.

Läs bl.a. i utländsk media. Det finns starka krafter högt upp i samhället i många länder som tjänar stora pengar på knark. Betydligt mer än smålangarna på gatan. De stora fiskarna är för en legalisering och använder många gånger mycket pengar för att propagera för att olika sorters knark ska göras lagliga.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Förstår att du inte skrattar åt en död.
För du skulle vilja ha fler, så du verkligen skulle säga att "se så farligt det är".
Annars är det som vanligt, inga källor från dig.

Här har du en källa om i hur skolungdomar blir nyfikna på droger, efter den där "knarkaren"/polisen varit på besök.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/jonkopingsnytt/droginformation-fick-motsatt-effekt

Sen finns det även såna som du i Portugal, det betvivlar jag inte alls.
Men en minskning på 50% av de problematiska konsumenterna, det är en stor samhällsvinst.
Det kan varken du eller någon annan sopa under mattan, som en obekväm sanning.
Sen har vi ju Colorado, där man initialt ser en mycket tydlig nergång av brott(då andra brott än köpa/konsumera cannabis).
Så som vanligt är du ute och seglar, men wot els is new.

Men vart är dina källor, som vanligt lyser dom med sin frånvaro.
Samma procedur varje gång med dig.
Du kommer dumpar lite inlägg och sen smiter du iväg som en liten skrämd råtta, när det är dax att presentera vart du får dina sagor från.

Har inte smitit iväg någonstans. Inte nu heller.

Citat:
Ursprungligen postat av PotentOpponent
Då har dom fel. Det är bara att kolla på de olika länder där man intagit en liberalare hållning emot narkotika, de länderna har ungefär samma situation som vi i Sverige när det kommer till droganvändande, med skillnaden att i Sverige så dör det mer folk av drogbruk än vad det gör i dessa liberalare länder som t.ex Nederländerna och Portugal.
Antalet döda i sviterna av narkotikabruk är som regel mindre i de länder där man avkriminaliserat narkotikabruk än vad vi har i våra länder där vi jagar narkotikabrukare med blåslampa.
Därför räknade jag inte upp detta då dödsantalen brukar minska vid en avkriminalisering, vilket är bra, men du kanske tycker annorlunda?
Inte "ha mindre att göra", se det i stället som att poliserna kan ägna sig åt brottslighet som har riktiga brottsoffer med i bilden och bli effektivare på att lösa dessa brott. Det borde väl vara positivt, eller tycker du inte det?
Och nej, det gäller inte alla brott som vi tidigare har försökt att få er förbudsivrare att förstå, endast de brott som inte har ett riktigt brottsoffer med i bilden, likt drogbruk t.ex.

Hur svårt ska det vara för er att få in i huvudet att man kan inte jämför brott där det finns riktiga brottsoffer likt mord, rån, misshandlar och våldtäkter med offerlösa brott såsom drogbruk?
Det är helt magiskt att ni hela tiden faller tillbaka i denna argumentation även fast den har smulats sönder gång på gång i diskussionerna angående detta ämne.
Trams, de som är seriösa när det kommer till denna debatt är eniga om att Portugals modell är till mer gagn för deras samhälle än vad förbudet var.
Varför svarar du på detta inlägg ytterligare en gång efter det att jag redan har förklarat för dig hur det ligger till?

Vi ska ta efter de länder i världen som för en hårdare politik mot det destruktiva knarket.
Citera
2014-04-19, 12:57
Avslutad
Det skulle inte bli mindre jobb för polisen om det blev legaliserat, reglerat och beskattat, pundare som ni skulle köpa "hemodlat" till ett rabatterat pris på svarta marknaden ändå och smita undan igen. Och om inte ni gör det så skulle någon annan det. Det skulle behövas mycket hårdare arbete av polisen att ta reda på huruvida det cannabis dom hittar är legitimt eller ej och när det är klart har det kostat oss miljoner onödiga skattepengar som kunde gått till pension, sjukvård eller skola. Är övertygad om att det inte skulle väga jämnt.
Citera
2014-04-19, 13:10
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Vi ska ta efter de länder i världen som för en hårdare politik mot det destruktiva knarket.
Som vilka länder då menar du?
Har du några länder där "hårdare tag" har funkat på ett bra sätt?
I Sverige har det inte funkat med hårdare tag. Hårdare straff i Sverige medförde ett ökat problematiskt droganvändande och social utslagning.
Citera
2014-04-19, 13:15
Medlem
PotentOpponents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Det skulle inte bli mindre jobb för polisen om det blev legaliserat, reglerat och beskattat, pundare som ni skulle köpa "hemodlat" till ett rabatterat pris på svarta marknaden ändå och smita undan igen. Och om inte ni gör det så skulle någon annan det. Det skulle behövas mycket hårdare arbete av polisen att ta reda på huruvida det cannabis dom hittar är legitimt eller ej och när det är klart har det kostat oss miljoner onödiga skattepengar som kunde gått till pension, sjukvård eller skola. Är övertygad om att det inte skulle väga jämnt.
Precis som polisens arbete med att utröna vilken alkohol som i dagens Sverige är smuggel/svartsprit och vilken som är legal skattad sprit menar du?
Du tror inte att polisens arbete hade ökat rätt mycket om man i dagsläget gjorde all alkohol illegal?
Citera
2014-04-19, 13:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, det var därför som jag tog upp även det.

Nej, inte alla. Det skrev jag inte.

Läs bl.a. i utländsk media. Det finns starka krafter högt upp i samhället i många länder som tjänar stora pengar på knark. Betydligt mer än smålangarna på gatan. De stora fiskarna är för en legalisering och använder många gånger mycket pengar för att propagera för att olika sorters knark ska göras lagliga.

Har inte smitit iväg någonstans. Inte nu heller.

Jo, det har du gjort alla ggr innan, det är ju så att du aldrig ger oss källor.
Du ser ju bara på "diskussionen" du fört här.
Som varit helt fri från källor från din sida.
Di verkar tro att det är första gången jag stöter på dig.
Har alltid blivit samma, du hittar på massa saker men när vi kommer fram till dina källor.
Så är det inte så roligt för dig längre, smiter iväg som en lite råtta.

Inte ens vet du om att det är många länder som tagit efter oss, pga våra hårda lagar.
Men du kanske vill ha dödsstraff.
Men blir inte lite hyckleri från din sida då.

Så när ska du ge oss källa?
Har väntat väldigt länge på att du ska presentera en källa på dina påståenden.
Själv har jag gett dig mängder med källor, som du aldrig har sagt emot.
Så antar du redan vet om att det inte går så bra för dig.
Citera
2014-04-19, 13:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Såklart dom får mindre att göra.
Sen att det kostar några miljoner, vad är det i jämförelsen till de ~20 miljarderna som vi kastar i sjön.

Sen har jag väldigt svårt att greppa hur korkad du är, i att tro det blir mer för poliserna att göra i en legalisering.
Från att ha potentiellt ~1,31MILJONER att jaga, till ett fåtal hemmaodlare att jaga.
Och inbilla sig detta skulle betyda att det kostar mer i en legalisering.
Ordet dum får en ny betydelse när man läser vad du skriver där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in